title
کد خبر: 205538
00
اگر ریش یا ته ریش دارید برای زیبایی پوست تان این نکات را رعایت کنید

متخصصان پوست و مو توصیه می کنند افرادی که ریش دارند، رسیدگی و تمیز کردن آن را به هر دوره حمام موکول نکرده و روزانه به مراقبت از آن بپردازند.

به گزارش بهداشت نیوز، خیلی از مردان ترجیح می دهند صورت خود را روزانه اصلاح کرده و رشد مو در صورت، آنها را آزار می دهد اما گروهی نیز هستند که دوست دارند ریش داشته باشند. در این میان نیز گروهی به گذاشتن تنها سبیل اکتفا کرده و گروهی ریش پرفسوری می گذارند. در هر صورت همه این موارد مانند مراقبت از پوست و موی سر نیاز به مراقبت و توجه دارد.  

آکادمی پوست آمریکا نکاتی را برای جلوگیری از شوره، موهای زیر پوستی، آکنه و خارش زیر ریش و سبیل پیشنهاد می‌ کند، خواه برای آنهایی که مدت طولانی موهای صورت شان رشد کرده و بسیار بلند است یا آنهایی که ریش کوتاه را ترجیح می دهند.  

دکتر جیمز رالستون، متخصص پوست و مو  از آکادمی پوست آمریکا توضیح می دهد که در هر شرایطی، ریش، چه پرپشت و بلند باشد چه کم پشت و کوتاه، مشکلات پوستی در زیر آن ایجاد می شود. در حالی که معمولا بهداشت موهای صورت در مردان به شستشو در حمام محدود می شود، چند مرحله اضافی می تواند کمک زیادی به جلوگیری از هر گونه مشکلات پوستی کند.

 وی پیشنهاد می کند صورت و موهای آن را روزانه بشویید. از حرکات دایره ای استفاده کنید تا یک پاک کننده غیر معطر به آرامی روی پوست و ریش تان پخش شود و به ماساژ دادن ملایم ادامه دهید. سپس آن را خیلی خوب شسته و بعد از آن، به آرامی با یک حوله تمیز خشک کنید. در حالی که پوست شما هنوز مرطوب است، از کرم های مرطوب کننده استفاده کرده و آن را از طریق ماساژدادن به پوست خود برسانید. پس از پایان این مرحله با کمی شانه زدن ریش خود را مرتب کرده و حالت دهید. 

اگر ته ریش دارید و مستعد رشد موهای زائد هستید، یک یا دو بار در هفته از یک محصول لایه بردار حاوی اسید سالیسیلیک استفاده کنید. بهتر است محصولی را که برای پوست لطیف یا پوست های حساس مناسب است، انتخاب کنید. 

اگر صوت بدون ریش دارید یا ته ریش می گذارید وقتی در معرض آفتاب قرار می گیرید از مرطوب کننده های حاوی ضد آفتاب با طیف وسیع با SPF 30 یا بالاتر استفاده کنید.

دکتر رالتون همچنین به افرادی که صورت خود را همیشه اصلاح می کنند، پیشنهاد می کند برای اصلاح صورت خود از روغن، کرم یا ژل اصلاح غیر معطر استفاده کنند. 

در ضمن برای اصلاح زمان اهمیت بسیار دارد. در پایان یا درست پس از حمام، زمانی که موهای صورت شما در نرم ترین حالت هستند، اصلاح کرده و در جهت رشد موهایتان ژیلت را حرکت دهید. پس از هر بار کشیدن تیغ روی صورت، آن را بشویید. بلافاصله پس از اصلاح، مرطوب کننده، نرم کننده ریش یا روغن مناسب را روی پوست اصلاح شده خود بمالید.
منبع: سیناپرس


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز