title
کد خبر: 205524
00
تنها 9 درصد جمعیت این استان واکسن کرونا نزده اند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ۹ درصد از جمعیت استان دز اول و بیش از ۱۷ درصد هم نوبت دوم واکسن خود را هنوز دریافت نکرده اند.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر علی علیمحمدی بیان کرد:  ۱۰۰ هزار نفر معادل ۹ درصد از جمعیت استان مرکزی هنوز نوبت نخست واکسن کووید ۱۹ را دریافت نکرده‌اند.

وی افزود: ۱۷ و نیم درصد از جمعیت استان مرکزی نیز معادل ۲۰۰ هزار نفر نوبت دوم واکسن را دریافت نکرده‌اند اما در مقابل  ۶۰۰ هزار نفر هم معادل ۱۱ درصد جمعیت استان مرکزی، نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

وی تاکید کرد: خوشبختانه میزان مراجعه شهروندان استان مرکزی به مراکز واکسیناسیون نسبت به هفته قبل ۵۰ تا ۷۰ درصد افزایش یافته است که مهمترین دلیل آن  شیوع اُمیکرون است.

رییس مرکز بهداشت استان مرکزی در ادامه خاطرنشان کرد: افرادی که واکسن نزده‌اند با توجه به دستورالعمل‌ها از دریافت برخی خدمات عمومی مانند اموربانکی، اداری، حمل و نقل و درمانی باز می‌مانند.

دکتر علیمحمدی در پایان با اشاره به اینکه دریافت واکسن مسئولیت اجتماعی است و افرادی که واکسن دریافت کرده‌اند سایر افراد را برای تزریق واکسن تشویق کنند تا سطح ایمنی عمومی جامعه افزایش یابد، گفت: تاکنون بیش از یک میلیون نفر در استان مرکزی دُز نخست، ۹۸۳ هزار و ۹۹۶ نفر دُز دوم و ۱۱۶ هزار و ۶۴۵ نفر دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز