title
کد خبر: 205438
00
اومیکرون چند درصد کمتر از سویه دلتا موجب بستری دارد؟

نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد احتمال بستری شدن افراد مبتلا به سویه اومیکرون در بیمارستان ها بسیار کمتر از سویه قبلی دلتا است.

به گزارش بهداشت نیوز، سازمان امنیت بهداشت انگلیس ( UKHSA ) اعلام کرد: افراد مبتلا به اومیکرون بین ۳۱ تا ۴۵ درصد کمتر به بخش اورژانس مراجعه می‌کنند و ۵۰ تا ۷۰ درصد کمتر به بستری شدن در بیمارستان نیاز دارند.

البته مقامات این سازمان بهداشتی تاکید کردند که این تجزیه و تحلیل به دلیل تعداد کم موارد ابتلا به اومیکرون که در حال حاضر در بیمارستان هستند، ناتوانی در اندازه‌گیری موثر همه عفونت‌های قبلی و گسترش محدود سویه جدید در گروه‌های سنی بالاتر، مقدمه‌ای و به اندازه زیادی نامشخص است.

این یافته ها بر اساس مطالعه ۱۳۲ نفر است که در بخش های اورژانس بستری شده یا از این بخش ها منتقل شده اند. از این تعداد، ۱۷ نفر دز تقویتی واکسن خود را دریافت کرده بودند، ۷۴ نفر ۲ دز واکسن و ۲۷ نفر نیز واکسینه نشده بودند. هشت نفر یک واکسن دریافت کرده بودند و وضعیت واکسیناسیون ۶ نفر دیگر مشخص نبود.

در این مطالعه آمده است: ۱۴ نفر که در محدوده سنی ۵۲ تا ۹۶ سال قرار داشتند، طی ۲۸ روز پس از تشخیص اومیکرون جان خود را از دست دادند.

جنی هریس مدیر اجرایی سازمان امنیت بهداشت انگلیس گفت: آخرین تجزیه و تحلیل ها، سیگنال اولیه دلگرم‌کننده‌ای را نشان می‌دهد مبنی بر اینکه افرادی که به سویه اومیکرون کرونا مبتلا می شوند، ممکن است در معرض خطر نسبتاً کمتری برای بستری شدن در بیمارستان نسبت به افرادی باشند که به انواع دیگر مبتلا می‌شوند.

وی افزود: با این حال، باید توجه داشت که این داده های اولیه است و تحقیقات بیشتری برای تایید این یافته ها مورد نیاز است. داده های اولیه با یافته های مشابه محققان در آفریقای جنوبی و تیم های تحقیقاتی کالج امپریال لندن و دانشگاه ادینبورگ مطابقت دارد.

مدیر اجرایی سازمان امنیت بهداشت انگلیس یادآور شد: تحقیقات منتشر شده توسط موسسه ملی بیماری‌های واگیر آفریقای جنوبی نشان داد که احتمال اعزام افراد آلوده به اومیکرون به بیمارستان در مقایسه با سایر انواع آن ۸۰ درصد کمتر است. این مطالعه همچنین یک کاهش ۷۰ درصدی را در خطر ابتلا به بیماری شدید ناشی از اومیکرون نشان داد.

هریس تصریح کرد: نویسندگان این مطالعه هشدار دادند که این موضوع ممکن است به دلیل ایجاد ایمنی بالاتر در بین جمعیت باشد؛ ایمنی ناشی از عفونت قبلی یا واکسیناسیون. با این حال مقامات بهداشت آفریقای جنوبی اعلام کردند که  این داده ها نباید به همه کشورها تعمیم داده شود.

وی افزود: محققان در اسکاتلند هم  متوجه شدند که سویه اومیکرون دو سوم کمتر از سویه دلتا منجر به بستری شدن در بیمارستان می شود و بر اهمیت تزریق دز تقویتی واکسن کرونا تاکید کردند.

اومیکرون برای اولین بار در ماه نوامبر در آفریقای جنوبی شناسایی شد و سازمان جهانی بهداشت آن را  «گونه نگران کننده» اعلام کرد .

سویه اومیکرون کرونا هم اکنون به اندازه زیادی گسترده شده است که این موضوع موجب بازگردانده شدن محدودیت ها در برخی کشورها و تلاش مقامات برای مهار این سویه از کرونا شده است.  

انتقال پذیری بالاتر اومیکرون به این معنی است که فشار بر بیمارستان ها در طول دوره فصل زمستان هنوز بسیار زیاد است، چرا که شمار زیاد عفونت ها به احتمال زیاد منجر به نیاز افراد بیشتری به مراقبت های بیمارستانی می شود.

آمریکا روزانه به طور میانگین بیش از۱۶۰ هزار نفر ابتلای جدید به این گونه را گزارش می کند، در حالی که انگلیس پنجشنبه گذشته بیش از ۱۰۰ هزار مورد را برای دومین روز متوالی گزارش کرد.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز