title
کد خبر: 205241
00
اهمیت مصرف مکمل ورزشی اورجینال در بدنسازی

چنانچه در حال مطالعه این مقاله هستید یعنی در حال فعالیت در ورزش های بدنسازی، کراس فیت، و یا سایر ورزش های حرفه ای می باشید و احتمالاً تا به الان با ده ها برند مختلف از مکمل بدنسازی مواجه شده اید و شاید هم بسیاری از افراد شما را ترغیب برای استفاده از انواع مکمل ها کرده باشند.

اهمیت مصرف مکمل ورزشی اورجینال در بدنسازی :

چنانچه در حال مطالعه این مقاله هستید یعنی در حال فعالیت در ورزش های بدنسازی، کراس فیت، و یا سایر ورزش های حرفه ای می باشید و احتمالاً تا به الان با ده ها برند مختلف از مکمل بدنسازی مواجه شده اید و شاید هم بسیاری از افراد شما را ترغیب برای استفاده از انواع مکمل ها کرده باشند.

اغلب افرادی که به تازگی شروع به فعالیت در این رشته ‌ها کرده اند عموما این سوال در ذهنشان ایجاد می شود که آیا الزامی برای استفاده از مکمل بدنسازی وجود دارد؟ چه تفاوتی بین برند های این محصولات است؟ آیا ممکن است در صورت استفاده محصولات فیک و غیر اورجینال متحمل عوارض ‌جانبی شویم ؟

چنانچه این قبیل سوالات در ذهن شما ایجاد شده است مطالعه این متن را به شما پیشنهاد می دهیم چرا که قرار است در این مقاله به شرح فواید مکمل های اصل و اورجینال و عوارض ناشی از مصرف اورجینال های فیک بپردازیم و در انتها به معرفی یک فروشگاه معتبر در این حوزه خواهیم پرداخت.

اگر در جستجوی یک برند یا یک اسم برای خریدی آسوده هستید و توقع دارید در همین ابتدا آن را معرفی کنیم تا خیالتان راحت شود باید این را بدانید که جواب سوال شما را نمی توانیم تنها در یک کلمه عنوان کنیم چرا که انتخاب این محصولات کاملاً تخصصی است و می بایست بر اساس شرایط جسمانی، فیزیولوژی و بدنی فرد صورت بپذیرد، اما کافیست کمی صبور باشید و گام به گام با ما پیش بروید تا در نهایت بتوانید بر اساس معیارهای اصلی اقدام به خرید نمایید.

مکمل ورزشی

نکات خرید مکمل ورزشی :

_ شاید خرید مکمل های ورزشی در نگاه اول امری ساده به نظر برسد و این طور فکر کنید که به راحتی می توانید با مراجعه به یک فروشگاه و یا مشورت با یک دوست انواع مدل ها را خریداری کنید اما در هنگام خرید این چنین محصولاتی نمی توانید تنها با دوستان ورزشکار خود مشورت نمایید و بر اساس محصولاتی که آنها استفاده می کنند اقدام به خرید مکمل کنید چرا که فیزیولوژی بدنی افراد با یکدیگر متفاوت است و قرار نیست اگر یک فرد از مکملی راضی بوده و نتیجه مثبت گرفته است برای شما هم چنین نتیجه ای به دنبال داشته باشد.

_ دومین نکته ‌ای که در این مباحث باید مطرح گردد این است که شما باید بدانید مصرف مکمل ورزشی به این معنی نیست که شما دیگر نیازی به غذای اصلی ندارید و یا تنها با استفاده از آن تمامی مواد مورد نیاز به بدن شما می رسد بلکه این محصولات دقیقاً همانند اسمشان یک مکمل می باشند و در کنار رژیم های غذایی درست استفاده می گردند و به عبارتی تکمیل کننده مواد مغذی هستند که ما به بدن خود می رسانیم.

_ یکی از پیش شرط هایی که برای مصرف مکمل بدنسازی لازم است تحرک و فعالیت بالای شما می باشد، چنانچه دارای یک رژیم غذایی صحیح هستید و به طور مرتب و متناوب تمرین و ورزش می کنید می توانید برای خرید این محصولات اقدام کنید در غیر این صورت مکمل ها برای شما مناسب نخواهند بود.

_ هیچ گاه یک مکمل ورزشی تاثیر مشابهی بر روی دو نفر نخواهد گذاشت، پس تنها به صرف اینکه دوست و یا هم تیمی شما از مصرف یک مکمل راضی است نمی توانید اقدام به مصرف آن ترکیب نمایید چرا که هیچ تضمینی وجود ندارد که شما هم نتیجه مشابه او بگیرید چون این ترکیبات در بدن های متفاوت واکنش های مختلفی نیز به همراه خواهند داشت.

_ از دیگر نکات اصلی در حین خرید این محصولات می توان به این مورد اشاره کرد که : سعی کنید در هر مرحله ای که هستید تنها یک نوع مکمل را به برنامه غذایی خود اضافه کنید چرا که اگر چندین مکمل را به صورت همزمان با هم مصرف کنید در صورت رضایت و یا حساسیت به طور دقیق متوجه نخواهید شد که کدام مکمل ورزشی این اثر را به دنبال داشته و برای تکرار و یا حذف آن سردرگم خواهید شد.

مکمل

موارد منع مصرف مکمل ورزشی :

متاسفانه باورهای اشتباه بسیاری در این مبحث وجود دارد، به طور مثال برخی از افراد بر این تصور هستند که وقتی اقدام به مصرف مکمل بکنند بدن آنها شروع به عضله گیری می کند و دیگر نیاز به تحرک اضافی نیست و یا به عبارتی مصرف این محصولات جایگزین ورزش می شود، اگر شما هم جزء این دسته هستید باید بدانید که که این باور از ریشه غلط است لذا باز هم بر این نکته کلیدی تاکید می کنیم که این محصولات در کنار رژیم غذایی و ورزش قرار می گیرند و به تنهایی نتیجه مثبتی را نخواهند داشت. این محصولات برای شما مفید نخواهند بود اگر :

  • فاقد تحرک و فعالیت کافی باشید.
  • فعالیت های شما تنها به پیاده روی و یا دویدن های روزانه محدود می شوند و میانه خوبی با استفاده از وزنه و دستگاه های بدنسازی ندارید.
  • رژیم غذایی مشخص و معینی نداشته باشید و دائماً در حال استفاده غذاهای بی کیفیت و مضر باشید.
  • اگر مبتلا به بیماری و یا اختلال خاصی هستید.

پس به طور خلاصه این طور می توانیم عنوان کنیم که مکمل ورزشی برای افرادی مناسب است که به طور مداوم در حال انجام تمرینات قدرتی هستند و نسبت به رعایت رژیم های غذایی خود پایبند اند، این افراد می توانند با مصرف این محصولات پروسه عضله سازی و چربی سوزی را تسریع نمایند.

مکمل بدنسازی

 

آیا میدانید مصرف مکمل ورزشی را به چه منظوری انجام می دهید ؟

حال که شما در حال تحقیق و بررسی انواع مکمل ها هستید و تا به اینجای مقاله نیز متوجه شده اید که باید چه شرایطی داشته باشید تا اقدام به مصرف این محصولات کنید، آیا بر این مسئله نیز واقف هستید که به چه علتی قصد مصرف مکمل را دارید؟ آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که هدف شما از خرید این محصولات چیست؟

برخی از افراد بر این عقیده هستند که : " چون وقت و حوصله مصرف میوه جات و سبزی ها را ندارم پس مولتی ویتامین مصرف می کنم " اقدام به مصرف داروهای ویتامینی می کنند.

مصداق این مثال نیز در افرادی مشاهده می شود که با ایده های اشتباه در حال استفاده از مکمل ورزشی هستند، هنگامیکه که به این باور برسید که مکمل تامین کننده مواد غذایی بدن شما نیست می توانید وارد مرحله بعد شوید.

در وهله دوم هدف خود را به منظور استفاده این ترکیبات مشخص کنید چرا که باید بدانید، آیا قصد مصرف شما از این محصولات چربی سوزی بیشتر است؟ آیا بیشتر بر روی عضله سازی تمرکز دارید؟ آیا کربوهیدرات های استفاده شده در رژیم غذایی تان به اندازه کافی نیست پس قصد دارید از مکمل ها کمک بگیرید؟ و

پس با این تفاسیر می بایست نیاز خود را مشخص کنید و متناسب با آن اقدام به خرید محصول مورد نظر نمایید، در ادامه به شرح انواع مکمل ها خواهیم پرداخت.

* چنانچه با فیزیولوژی بدنی خود به طور کامل آشنایی ندارید و دقیقاً نمی دانید چه دسته محصولاتی می توانند بهترین گزینه برای شما باشند بهتر است از یک فرد متخصص یا داروساز کمک بگیرید.

 

 

چند نوع مکمل ورزشی داریم :

جای امیدواری است که قصد دارید تا پیش از اقدام به خرید مکمل ها آگاهی خود را در این حوزه بالا ببرید و با دیدی گسترده در این راه قدم بگذارید، از آنجایی که عموما مباحث پیرامون مکمل های ورزشی بسیار اغوا کننده و شاید اغراق آمیز باشد اغلب افراد به علت نداشتن آگاهی کامل در دام ترکیبات غیر مفید و یا حتی مضر می ‌افتند چرا که بعضا تبلیغاتی غیر واقعی به منظور عضله سازی و چربی سوزی در تبلیغات برخی محصولات دیده می شود.

اما باید این را بدانید که مکمل های بدنسازی یک ترکیب معجزه گر نیستند بلکه تنها مسیر را برای شما هموارتر می‌کنند و زمان رسیدن شما به وزن ایده ‌آل و یا بدن دلخواهتان را کمتر می کنند.

پس از آنکه هدف خود را برای خرید مکمل مشخص کردید و به طور شفاف متوجه شدید که آیا قصد شما از خرید این ترکیبات عضله سازی است یا ارتقای عملکرد و یا چربی سوزی، حال می‌ توانید با انواع آنها آشنا شوید، این محصولات طیف گسترده ای را شامل می ‌شوند اما معمول ترین و محبوب ترین آنها پروتئین ها، کراتین، مواد معدنی و ویتامین ها هستند.

 

  1. مکمل ورزشی کراتین

کراتین ترکیبی است که به صورت نرمال در تمامی عضلات بدن ما یافت می شود و هنگامی که قرار باشد ماهیچه های ما متابولیسمی را اجرا کنند از این ترکیب کمک می گیرند به همین دلیل است که اکثر بدنسازان به جهت بیشتر شدن سایز عضلات خود از این نوع مکمل ها استفاده می کنند.

در واقع این ترکیب جزء مکمل های محبوب و پر مصرف در بین ورزشکاران به شمار می ‌رود اما نکته نگران کننده و مهم در این بین این است که برخی از افراد در استفاده از این مکمل ورزشی زیاده روی می کنند و همین موضوع می ‌تواند عوارض ثانویه زیادی را به دنبال داشته باشد.

مزایای استفاده از کراتین :

ضمن افزایش حجم عضلات بدنسازان، این ترکیب می تواند سبب افزایش نیروی عضلانی در افرادی میانسال گردد.

این ترکیب می تواند سبب افزایش وزن ورزشکار شود و علت آن این است که با مصرف این ترکیب نیاز بیشتری به استفاده از آب پیدا می کنند در نتیجه وزن گیری بیشتر خواهد شد، البته اگر تمایلی به افزایش وزن ندارید جای نگرانی نیست چرا که با انجام تمرینات سنگین این موضوع برطرف خواهد شد.

 

کدام مکمل ورزشی کراتین را بخریم ؟

طیف برند های موجود در بازار برای این مکمل بسیار زیاد است و البته که کیفیت های مشابهی نخواهند داشت، اما کیفیت یک محصول را متریال سازنده آن تعیین می‌کند و برخی از موارد موجود در بازار فاقد کیفیت مطلوب برای استفاده هستند و عوارض جانبی آنها بسیار بیشتر از فواید آنها خواهد بود.

مکمل های اورجینال شاید از لحاظ قیمتی کمی گران تر باشند اما به علت متریال مرغوب بسیار راضی کننده و بدون عارضه خواهند بود.

به طور کلی کراتین در دو شکل مایع و پودری تولید می گردد، بسیاری از افراد نمی دانند که کدام یک می ‌تواند مکانیسم اثر مطلوب تری را برای بدنشان داشته باشد، طبق تحقیقات صورت گرفته بر روی این ماده، نوع مایع آن پس از ورود به بدن در خون تجزیه می گردد و اصلا جذب بدن نمی گردد به همین دلیل استفاده از مدل های پودری پیشنهاد می شود.

از آنجایی که این مکمل ها اغلب فاقد طعم هستند شما می توانید این ترکیبات را همراه با آبمیوه های طبیعی یا نوشیدنی های دیگر میل نمایید، به علاوه مصرف همزمان آنها به همراه آب میوه سبب می ‌شود تا میزان قند خون شما افزایش یابد و این موضوع منجر به جذب حداکثری کراتین در بدن خواهد شد.

دقت داشته باشید که چنانچه قند خون شما به طور طبیعی بالاست و یا مبتلا به دیابت هستید از مصرف آب میوه پرهیز کنید و یا حتما پیش از انجام این کار پزشک خود را در جریان بگذارید.

یکی از نشانه ‌های اورجینال بودن این نوع مکمل ورزشی این است که پس از انحلال در آبمیوه ته نشین نشود و چنانچه چنین چیزی را مشاهده کردید یعنی محصول خریداری شده فیک است پس بهتر است از مصرف آن خودداری کنید.

 

  1. مکمل ورزشی و مولتی ویتامین ها

یکی دیگر از مکمل هایی که به ورزشکاران توصیه می شود ترکیبات ویتامینی و معدنی می باشد که در دو گروه کلی حلال در آب و حلال در چربی طبقه بندی می شوند و هر کدام می ‌توانند فواید و مزایای خاص خود را برای بدن به همراه داشته باشند.

نقش اصلی این ترکیبات، متابولیسم بهتر سلول های بدن می باشد یعنی به عبارتی به سوخت و ساز بدن کمک می کنند.

اگر در حال انجام تمرینات بدنسازی و یا سایر ورزش ها می باشید باید این را بدانید که چنانچه بدن شما با فقر ویتامین و مواد معدنی رو به رو باشد بدن شما به شکل استاندارد و اصولی عضله سازی نخواهد کرد و کلیه متابولیسم های درونی با اختلال مواجه می‌ شوند پس چنانچه متوجه شده اید که در صورت مصرف مواد غذایی و ویتامینی به صورت طبیعی باز هم بدن شما با کمبود این ترکیبات مواجه می باشد نیاز است تا آنها را به شکل مولتی ویتامین به بدنتان برسانید.

خانواده ویتامین ها بسیار گسترده هستند و هر یک می‌ تواند طیف عملکردی بسیار گسترده ای را در بدن داشته باشد، به طور مثال می توانند بر روی فعالیت های گوارشی، تقسیم سلولی، سیستم ایمنی و اعصاب موثر باشند، شما می توانید با مصرف مولتی ویتامین ها ترکیبات زیر را به بدن خود برسانید اما می بایست به محتویات موجود در آنها توجه کنید :

ویتامین A ، D، E، K، C

خانواده گروه B1) B، B2، B3، B5، B6، (B12

بیوتین، کولین، کلسیم، کلراید، فولات، منگنز، مولیبدن، مس، آهن، روی، سلنیم، منیزیم، فسفر، سدیم، پتاسیم

البته تمامی این موارد در یک مکمل موجود نمی باشند بلکه در هر مکملی می توانید تعدادی از این ترکیبات را داشته باشید و با توجه به نیاز خود می بایست مولتی ویتامین لازم را خریداری کنید، اما دقت داشته باشید که برخی از ویتامین ها و مواد معدنی بهتر است به همراه یکدیگر باشند چرا که میزان جذب همدیگر را به حداکثر می رسانند، مثلاً ویتامین B12 به همراه کلسیم به شکل موثرتری جذب می گردد و یا سلنیوم بهتر است به همراه روی مصرف شود.

نکته ای که در هنگام استفاده این مکمل ها باید مد نظر قرار دهید این است که آنها را به همراه معده خالی میل نکنید و توصیه می شود پس از صرف وعده اصلی غذایی مصرف گردند.

 

  1. مکمل ورزشی پروتئین :

مهمترین ترکیبی که سبب تشویق بدن برای عضله سازی می شود پروتئین است، به علاوه حضور این ترکیب سبب حساسیت کمتر بدن نسبت به انسولین می‌ شود و به عبارتی قند خون را تا حدودی کنترل می نماید.

هنگامی که روتین غذایی شما شامل پروتئین باشد سیری طولانی مدت خواهید داشت و از آنجایی که پروتئین برای انجام عملیات هضم و جذب در بدن نیاز به مصرف کالری بیشتری دارد لذا به کمک مصرف این ترکیب می توانید حجم چربی بدن خود را نیز کمتر کنید.

هنگامی که ورزشکاران قصد داشته باشند تا در کنار چربی ‌سوزی عضلاتشان تحلیل نرود از این نوع مکمل ورزشی بهره می برند و عموما محتویات آنها شامل انواع لبنیات، ماهی، تخم مرغ، مرغ و گوشت می شود.

 

عوارض مصرف مکمل ورزشی :

مکمل ها در چند حالت می توانند عوارض شدیدی را به دنبال داشته باشند :

  • چنانچه مکمل مورد نظر غیر اورجینال یا فیک باشد.
  • چنانچه فرد بیش از دوز تجویز شده اقدام به مصرف مکمل نماید.
  • اگر تاریخ انقضای ترکیبات گذشته باشد.

 

در چنین مواردی مکمل ها می توانند شامل عوارض زیر شوند :

عوارض مکمل های پروتئینی :

  • مختل شدن فعالیت دستگاه گوارش و علائمی چون اسهال، نفخ، تهوع و دل درد شدید
  • از دست دادن اشتها
  • احساس ضعف و خستگی مداوم
  • اسپاسم و گرفتگی های عضلانی
  • مشکلات کلیوی و ایجاد سنگ کلیه

 

عوارض مکمل ورزشی حاوی کراتین :

  • اختلال در فعالیت کلیه و کبد
  • افزایش وزن نامطلوب
  • ایجاد سنگ کلیه
  • اختلالات گوارشی
  • اسپاسم های ماهیچه ای

علاوه بر تمامی موارد ذکر شده این محصولات می ‌توانند در صورت غیر اورجینال بودن عوارض متفاوتی برای مردان و زنان به دنبال داشته باشند.

به طور مثال در خانم ها ممکن است عوارضی چون افزایش موهای زائد، بم شدن صدا، اختلالات کلیوی، پوکی استخوان، مشکلات پوستی و ایجاد آکنه و جوش را به همراه داشته باشد و حتی در مردان نیز ممکن است سبب ناباروری و عقیم شدن آنها شود و اینجاست که اهمیت خرید مکمل ورزشی اورجینال بیش از پیش پررنگ می شود، پس بهتر است با پرداخت هزینه بیشتر از لحاظ اصل بودن ترکیبات اطمینان حاصل کنید چرا که در غیر این صورت مصرف آنها نه تنها مثمر ثمر نخواهد بود بلکه پس از مدتی با عوارض ثانویه آنها دست و پنجه نرم خواهید کرد.

 

 

به جهت خرید مکمل ورزشی اورجینال به کجا مراجعه کنیم :

چنانچه قصد تهیه مکمل ورزشی و بدنسازی را داشته باشید می توانید به راحتی از طریق یک داروخانه آنلاین اقدام به تهیه محصول مورد نظر خود کنید بدین منظور تنها کافیست با مشاورین ما در سایت www.daroohelp.com ارتباط برقرار کنید و ضمن استعلام قیمت محصولات از بابت اورجینال بودن آنها نیز مطمئن شوید.

تمامی مشاوره های صورت گرفته توسط پزشکان متخصص و مشاورین تغذیه صورت می پذیرد لذا تمامی فاکتورهای ضروری در هنگام پیشنهاد یک محصول مد نظر قرار گرفته می شود و شما می توانید تمامی سوالات خود را از قبیل نحوه مصرف، عملکرد، عوارض و غیره را از آنها جویا شوید.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز