title
کد خبر: 205004
10
تاثیر باورنکردنی خوردن روزی یک پرتقال

سالمندان با جای دادن پرتقال در برنامه غذایی روزانه آن از خواص متعددی می توانند بهره مند شوند.

به گزارش بهداشت نیوز ،ویتامین C با کاهش خطر ابتلا به آب مروارید، تقویت عروق خونی چشمی سالم و کند کردن پیشرفت پیرچشمی، به تقویت بینایی کمک می کند. همچنین باعث می شود در شرایط نور کم بهتر ببینیم.

پیشگیری از بروز سکته
مصرف ترکیبی که در مرکباتی مانند پرتقال و گریپ فروت یافت می شود، جلوی انقباض عروق را می گیرد و به طور قابل توجهی خطر سکته مغزی و قلبی را کاهش می دهد. سکته زمانی اتفاق می‌افتد که رگ های خونی دچار انسداد می‌شود.

کنترل کردن اشتها
پرتقال‌ منبع جامدی از فیبرهاست که به عادی سازی حرکات روده کمک می‌کند، سطح کلسترول را کاهش می دهد، قند خون را کنترل، سلامت روده را حفظ، هضم را کند و به دستیابی به وزن سالم کمک می کند.

میوه ای علیه سرطان
فیبر غذایی به طور چشمگیری خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش می‌دهد، در حالی که میوه‌ها به طور کلی خطر ابتلا به سرطان ریه، معده، دهان، حلق، حنجره و مری را کاهش می‌دهند.

ترمیم بدن
ویتامین C موجود در پرتقال برای تولید کلاژن، رشد و ترمیم بافت در سراسر بدن مهم است که به بهبود زخم‌ها و حفظ سلامت استخوان‌ها و دندان‌ها کمک می‌کند. همچنین به ترمیم پوست، غضروف، رباط‌ها، تاندون‌ها، رگ‌های خونی و ... یاری می رساند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز