title
کد خبر: 204948
00
اختلال یادگیری در کودکان دبستانی قابل درمان است؟

 اختلال های یادگیری ممکن است به شکل عام و کلی خود وجود داشته باشد، یعنی کودک در یادگیری با تمام مشکلات این اختلال روبرو باشد و هم ممکن است به اختلالات خاصی دچار باشد.

به گزارش بهداشت نیوز، اختلال خاص یادگیری در سه زمینه وجود دارد: اختلال خاص در زمینه خواندن، اختلال خاص یادگیری در زمینه نوشتن و اختلالات خاص یادگیری در رابطه با ریاضیات. پس می توان گفت که اختلال یادگیری عام یا خاص هستند. کودکی که مشکل یادگیری عام دارد، در همه زمینه های آموزش با مشکل روبروست اما کودکی که اختلال یادگیری خاص دارد، در یک یا دو زمینه از سه زمینه ای که ذکر شد، مشکل دارد؛ برای این کودکان آموزش های انفرادی لازم است، یعنی او علاوه بر مهارت هایی که در جمع فرا می گیرد و  در کلاس می آموزد، باید آموزش انفرادی هم ببیند، چرا که این دسته از کودکان از آموزش های انفرادی بیشتر سود می برند تا آموزش های گروهی. این کودکان به آموزش ویژه نیاز دارند و این کار توسط آموزگاران خاص انجام می گیرد.
منبع: سیناپرس


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز