title
کد خبر: 204900
00
4 روش قطعی و جدید برای درمان ریزش مو در زنان

ریزش مو با الگوی زنانه، که معمولا دارای یک مولفه ژنتیکی قوی است که می تواند از مادر یا پدر به فرد ارث برسد. برای درمان ریزش مو در زنان ، چندین روش جدید و دارویی وجود دارد که به طور قطعی ریزش مو را رفع می کنند.

به گزارش بهداشت نیوز، ریزش مو با الگوی زنانه، که معمولا دارای یک مولفه ژنتیکی قوی است که می تواند از مادر یا پدر به فرد ارث برسد. این نوع ریزش مو که به آن آلوپسی آندروژنیک نیز گفته می شود، می تواند از اواخر دهه نوجوانی شروع شود، و اگر هرچه زودتر شروع شود ریزش مو شدیدتر می شود.

اکثر زنانی که دارای الگوی ریزش موی هستند، همانطور که در مردان هم رایج است، متوجه خط موی به سمت عقب رفته یا لکه طاسی در بالای سر خود نمی شوند. در عوض، نازک شدن قابل مشاهده ای روی تاج وجود دارد. در مردان و زنان، موها به دلیل چرخه رشد کوتاه‌تر، مینیاتوری می‌شوند که در آن موها برای مدت زمان کوتاه‌تری روی سر باقی می‌مانند. این موهای نازک که شبیه موهای بازو هستند، به اندازه قد معمول موها رشد نمی کنند. اولین علامت ریزش مویی که اغلب خانم ها متوجه آن می شوند، ریزش بخش بزرگی از مو سر یا کوچکتر شدن دم اسبی آنهاست.

ریزش موی زنانه چگونه درمان می شود؟
1. درمان قطعی ریزش مو در زنان با داروی ماینوکسیدیل 5 درصد
ماینوکسیدیل 5% (Rogaine) تنها داروی موضعی مورد تایید سازمان غذا و دارو آمریکا FDA برای ریزش مو با الگوی زنانه است. درمان با فوم برای یک بار در روز در 81 درصد از زنانی که آن را امتحان می کنند، باعث رشد مجدد مو می شود. گزینه های مایع، بصورت محلول های ماینوکسیدیل 2٪ و 5٪ بدون نسخه در دسترس هستند. ماینوکسیدیل با طولانی‌ کردن مرحله رشد مو برای مقابله با ریزش مو کار می‌کند و زمان بیشتری را برای رشد مو برای رسیدن به تراکم کامل خود فراهم می‌کند. شما باید صبور باشید، زیرا  مشاهده نتایج قابل توجه معمولاً سه تا چهار ماه طول می کشد و محصول باید یک بار در روز استفاده شود. اگر درمان زود شروع شود بهتر عمل می کند.
مقداری روی ساعدم گذاشتم و به یک تکه موی ضخیم بزرگ تبدیل شد . وقتی مصرف دارو را قطع کردم،محو شدند.

2. درمان ریزش مو در زنان با مکمل آهن (قرص برای ریزش مو زنان)
پزشکان همچنین ممکن است سطوح فریتین (پروتئینی که میزان کل ذخایر آهن بدن را نشان می دهد) را مورد بررسی قرار دهند. تحقیقات جدید نشان می دهد که ممکن است سطوح فریتین در زنان مبتلا به ریزش مو کم باشد. مصرف مکمل های آهن ممکن است به بالا بردن سطح آن کمک کند.

3. درمان ریزش موی زنانه با شانه لیزری هیرمکس 
همچنین شانه لیزری هیرمکس، درمان جدیدی برای مقابله با ریزش مو است. این یک دستگاه برس مانند درمانی با نور قرمز است که گردش خون و چرخه بیولوژیکی رشد مو را افزایش می دهد. این درمان فقط برای مردان تایید شده است (اگرچه برخی از زنان از آن استفاده می کنند) و بر اساس تجربه من به خوبی ماینوکسیدیل نیست. اما در یک مطالعه، 45 درصد از کاربران پس از 8 هفته بهبودی را گزارش کردند و 90 درصد پس از 16 هفته بهبودی در ریزش مو را مشاهده کردند.

4. درمان ریزش موی در زنان با داروهای اسپیرونولاکتون (قرص فیناستراید برای زنان)
در برخی موارد، یک ناهنجاری هورمونی، مانند هورمون های مردانه اضافی به نام آندروژن، ممکن است مسئول ریزش مو در زنان باشند. یک مدرک برای این موضوع دخیل بودن هورمون ها هستند که الگوی ریزش مو شبیه ریزش موی مردانه است. این ریزش مو را می توان با داروهای تجویزی مانند اسپیرونولاکتون یا داروهای ضد بارداری خوراکی درمان کرد.

در مردان، دارو فیناستراید (در ابتدا با نام Proscar به بازار عرضه شد) برای ریزش موی مرتبط با آندروژن ها تایید شده است. در یک مطالعه، 62 درصد از زنانی که از داروهای ضد بارداری خوراکی حاوی دروسپیرنون، پروژستین مصنوعی نیز استفاده می کردند، بهبود ریزش مو را گزارش کردند. بنابراین ممکن است این دارو برای ریزش موی زنان در شرایط افزایش هورمون آندروژن موثر باشد. اما مطالعات محدود است و مصرف این دارو برای جنین پسر مضر است، بنابراین نباید توسط زنانی که قصد بارداری دارند یا باردار هستند مصرف شود.

منبع: salamdonya


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز