title
کد خبر: 204860
10
 برای گروه خونی شما چه رژیمی مناسب است؟

آیا می‌دانستید که برخی معتقدند شما باید غذاهای مختلفی را بر اساس نوع خونی که دارید بخورید؟ وقتی به آن فکر می‌کنید، منطقی به نظر می‌رسد. در این مطلب با مواد غذایی که هر کس باید با توجه به گروه خونی‌اش مصرف کند آشنا خواهید شد.

به گزارش بهداشت نیوز،  آیا شما می‌دانید گروه خونی‌اتان چیست؟ با اینکه خون در سطح مشابه به نظر می‌رسد، اما طبق سیستم ABO، هشت نوع مختلف از ترکیبات خون وجود دارد. نوع خون در انتقال خون و بارداری اهمیت بسیار بالایی دارد.

آیا می‌دانستید که برخی معتقدند شما باید غذاهای مختلفی را بر اساس نوع خونی که دارید بخورید؟ وقتی به آن فکر می‌کنید، منطقی به نظر می‌رسد. اگر خون شما یک روش خاص ساخته شده باشد، آیا انواع خاصی از عادت‌هایی که برای آن سودمند هستند وجود ندارد؟ ما در این مطلب مواد غذایی که هر کس باید با توجه به گروه خونی‌اش مصرف کند را بررسی می‌کنیم، با ما همراه باشید.

بهترین رژیم غذایی برای گروه خونی شما چیست؟
رژیم غذایی گروه خونی O
نوع خون O - نوع دهنده جهانی - ۴۶٪ جمعیت را تشکیل می‌دهد. این گروه خونی دارای هر دو آنتی بادی ضد A و ضد B، اما بدون آنتی ژن A یا B است. ظاهراً افرادی با این گروه خونی، به لطف سطوح بالاتری از اسید، توانایی هضم خیلی آسان چربی‌های حیوانی و پروتئین حیوانی را دارند.

نوع رژیم غذایی مخصوص افراد مبتلا به O مثبت و O منفی ممکن است به رژیم paleo یا رژیم کم کربوهیدرات مرتبط باشد، چون باید بر مصرف زیاد پروتئین تمرکز کنند. با این تفاسیر این سوال برایتان مطرح شد که چه غذاهایی را می‌توانید بخورید؟ ما در قسمت زیر غذاهایی که متناسب با شما است را لیست کرده‌ایم:

گوشت
گوشت بدون چربی، مرغ و ماهی همه گزینه‌های عالی برای کسانی هستند که خون نوع O دارند. ماهی‌های آب سرد، گوشت گاو، گوزن، بره، گوشت گوساله، گوشت گوسفند، ماهی خال مخالی، ماهی کاد و شاه ماهی از جمله این منابع غذایی هستند.

اگر شما می‌خواهید وزن خود را با این رژیم غذایی از دست بدهید، گوشت بدون چربی و غذاهای دریایی بهترین منابع هستند.

میوه‌ها و سبزیجات
آن‌هایی که خون نوع O را دارند می‌توانند بیشتر از همه از میوه‌ها و سبزیجات لذت ببرند. با این حال، مراقب لیست غذاهایی که باید از آن‌ها اجتناب کنید باشید، این لیست برخی از سبزیجات را که باید از رژیم غذایی شما خارج شوند مشخص می‌کند.

آجیل‌ها و حبوبات
آجیل منابع خوبی از چربی مثبت هستند و معمولاً پروتئین زیادی دارند. حبوبات هم برای کسانی که دارای خونی O هستند نیز خوب هستند و با فیبر پر شده‌اند.

لبنیات
لبنیات کمی در رژیم غذایی گروه خونی O مشکل است، زیرا اکثر منابع لبنی نباید خورده شوند. با این حال، شما می‌توانید از پنیر، کره و شیر سویا در اوقات فراغت خود لذت ببرید.

دانه‌ها
برای اکثر موارد، افرادی که دارای نوع خون O هستند باید دانه‌های بسیار کمی بخورند. با این حال، برخی از گزینه‌های قابل تحمل وجود دارد. دانه‌هایی مانند گندم سیاه، چاودار، جو، کاشا و تاج خروس برای مصرف بی خطر هستند.

نوشیدنی‌ها
افراد اغلب به هنگام برنامه ریزی یک رژیم غذایی نوشیدنی‌ها را نادیده می‌گیرند. البته آب همیشه بهترین گزینه شماست، اما سودا (آب گازدار)، آب معدنی، و چای خوب است.

شیرینی‌جات
شکلات و کاکائو از نوع قابل قبول این گروه خونی هستند.

سایر منابع: ادویه‌هایی مانند نمک یددار، کاری و جعفری برای استفاده در این رژیم غذایی مناسب هستند. گزینه‌های چاشنی بر پایه کلپ (گیاه دریایی سرشار از ید و منابع معدنی) نیز در دسترس هستند، و عسل یک افزودنی خوب برای اکثر غذاها و نوشیدنی‌ها است.

اگر گروه خونی شما O است برخی غذاها نیز وجود دارند که شما باید از آن‌ها اجتناب کنید. به خصوص باید از کربوهیدرات‌ها اجتناب کنید، زیرا آن‌ها به راحتی می‌توانند به عنوان چربی بدن شما ذخیره شده و سپس به راحتی پردازش نمی‌شوند. در اینجا غذاهایی را لیست کرده‌ایم که اگر دارای گروه خونی O هستید، نباید آن‌ها را بخورید.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز