title
کد خبر: 204824
00
ریز واردات ۱۵۰ میلیون دوز واکسن+عکس

طبق گزارش گمرک ایران تاکنون بیش از ۱۵۰ میلیون دوز واکسن کرونا از ۱۱ کشور وارد ایران شده است.

به گزارش بهداشت نیوز ، ارونقی -معاون فنی گمرک ایران- به دارایی-رئیس سازمان غذا و دارو - در رابطه با آخرین وضعیت واردات واکسن اعلام شده است، از نیمه بهمن سال گذشته تا ۲۶ آذر ماه امسال در مجموع ۱۵۰ میلیون و ۱۰۸ هزار و ۳۰۸ دوز واکسن کرونا طی ۸۷ مرحله و از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) وارد ایران شده که پس از انجام فوری تشریفات گمرکی به صورت حمل یکسره، شبانه روزی و از پای پرواز به صورت مستقیم تحویل وزارت بهداشت شده است.

واکسن‌های وارداتی شامل سینوفارم چینی، آسترازنکا چند ملیتی، اسپوتنیک روسی و بهارات هند است که از کشورهای چین، ژاپن، ایتالیا، آلمان، هلند، اتریش، لهستان، کره جنوبی، یونان، روسیه و هندوستان وارد شده است.

گزارش معاون فنی گمرک ایران در رابطه با جزئیات واردات واکسن از این حکایت دارد که از ۱۵۰ میلیون و ۱۰۸ هزار و ۳۰۸ دوز وارداتی، عمدتا مربوط به سینوفارم چین با ۸۷.۶ درصد است؛ به طوری‌که طی ۵۱ مرحله حدود ۱۳۱ میلیون و ۶۰۴ هزار و ۴۹۸ دوز از این واکسن وارد ایران شده است.

همچنین چهار میلیون و ۹۱ هزار و ۲۰۰ دوز اسپوتنیک روسیه، دو میلیون و ۹۱۱ هزار و ۸۱۰ هزار دوز آسترازنکا از چین، دو میلیون و ۵۲۹ هزار و ۴۰۰ دوز آسترازنکا از هلند، یک میلیون و ۷۰۰ هزار و ۸۰۰ دوز آسترازنکا از کره جنوبی دیگر محموله‌های وارداتی واکسن است.

در سایر واردات صورت گرفته یک میلیون و ۴۵۲ هزار دوز آسترازنکا از ایتالیا، یک میلیون و ۴۴۹ هزار و ۶۰۰ دوز آسترازنکا از چین، یک میلیون و ۱۲۵ هزار دوز بهارات از هندوستان، یک میلیون دوز آسترازنکا از اتریش و یک میلیون دوز آسترازنکا از لهستان ثبت شده است.

۹۶۳ هزار دوز آسترازنکا از روسیه، ۱۵۰ هزار دوز آسترازنکا از یونان و ۱۳۱ هزار دوز دیگر از این واکسن، دیگر محموله‌های وارداتی به ایران است.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز