title
کد خبر: 204745
00
برای مقابله با امیکرون باید واکسن جداگانه ای بزنیم؟

کارشناسان مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده امریکا به طور رسمی اعلام کردند که در حال حاضر و با توجه به موثر بودن واکسن های کرونا و دوز تقویت کننده به ساخت واکسن ویژه سویه اومیکرون نیازی نیست.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر آنتونی فائوچی شب گذشته اعلام کرد  که در حال حاضر به دلیل اثربخشی دوز  تقویت کننده واکسن های موجود، نیازی به واکسنی ویژه برای مقابله با سویه اومیکرون کووید-۱۹ وجود ندارد.
فائوچی، مشاور ارشد پزشکی دولت آمریکا، این اظهارات را در جریان کنفرانس مطبوعاتی تیم پاسخگویی کووید- ۱۹ کاخ سفید بیان کرد. در طول این جلسه توجیهی، فائوچی به چندین مطالعه در مورد نوع اومیکرون اشاره کرد که نشان می‌دهد چگونه یک دوز واکسن تقویت ‌کننده با واکسن‌های فعلی به طور چشمگیری محافظت در برابر نوع جدید و قابل انتقال ‌تر را که در سراسر جهان در حال گسترش است، بهبود می ‌بخشد.
وی در این رابطه تاکید کرد: واکسن های تقویت کننده ما علیه گونه جهش یافته اومیکرون به خوبی عمل می کند. در این مرحله، نیازی به تقویت کننده خاصی نبوده و پیام ما همچنان روشن است: اگر واکسینه نشده اید، واکسن بزنید. در حال حاضر و به ویژه با توجه به گسترش سویه اومیکرون، توصیه می شود اگر کاملا واکسینه شده اید نیز دوز واکسن تقویت کننده خود را دریافت کنید.
دکتر روشل والنسکی، مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده نیز در این رابطه اعلام کرد: در حال حاضر بسیاری از مردم علیه ویروس کرونا واکسینه شده اند و باید به یاد داشته باشید که ما امروزه  ابزارهای بسیار بیشتری برای مبارزه با این ویروس نسبت به یک سال پیش در اختیار داریم. این مقام ارشد بهداشتی ایالات متحده نیز با تاکید بر لزوم واکسیناسیون کامل و تزریق دوز تقویتی اعلام کرد: در حال حاضر سه درصد از کل موارد ابتلا به ویروس کرونا در ایالات متحده را سویه اومیکرون تشکیل می دهد. در این میان باید اعتراف کرد که شواهدی وجود دارد که بر اساس آن می توان نتیجه گرفت این تعداد در آینده به سرعت رشد خواهد داشت. در حقیقت ما انتظار داریم که در هفته های آینده شاهد ادامه رشد در موارد ابتلا به سویه اومیکرون باشیم.
در خاتمه گفتنی است مهمترین افراد در معرض خطر، گروه های سنی بالا و افراد دارای مشکلات عمومی سیستم دفاعی بدن هستند که باید حتما بر اساس دستورالعمل های بهداشتی نسبت به تزریق دوزهای تقویت کننده اقدام کرده و خود را در برابر این سویه جهش یافته مقاوم کنند.
منبع: سیناپرس


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز