title
کد خبر: 204540
00
درباره لنزهای یکبار مصرف بیشتر بدانید

در این مقاله قصد داریم از مزایای مصرف لنزهای یکبار مصرف در مقایسه با لنزهای با طول عمر بیشتر مانند لنزهای فصلی و سالانه صحبت کنیم.

لنزهای یکبار مصرف گرچه تنها یکبار قابلیت استفاده دارند و بسیاری از افراد این تصور را دارند که این لنزها کارایی چندانی ندارند. اما شما در این مقاله با مزایای و محل های استفاده ی این لنز چشم به طور کامل آشنا خواهید شد.

کاربرد لنزهای یکبار مصرف در تمرینات ورزشی

لنزهای یکبار مصرف گزینه ای بسیار مناسب برای ورزشکاران می باشند. این لنزها استفاده ی راحت تری برای این افراد دارد، ضمن این به خاطر تعویض آن پس از هر تمرین امنیت بیشتری برای چشم ها ایجاد می کند.

مخصوصا افرادی که ورزش مورد علاقه ی آن ها شنا می باشد این لنزها بهترین گزینه برایشان می باشد. پس از شنا و انجام تمرینات لنز طبی خود را از چشم خارج می کنید و دور می اندازید.

بدین ترتیب در اثر تمرینات متوالی و تعریق ورزشکار، لنز دچار افت کیفیت نخواهد شد و چشم از امنیت سلامت بهتری برخوردار خواهد بود.

همچنین یکی دیگر از مزیت های استفاده از لنز طبی در تمرینات ورزشی، راحتی عمل بیشتری نسبت به عینک برای فرد ایجاد می کند. اگر دوست دارید در مجموع از عینک استفاده کنید اما به انجام فعالیت های ورزشی نیز علاقه مند هستید، لنزهای یکبار مصرف بهترین گزینه برایتان خواهد بود.

با استفاده از لنزهای یکبار مصرف می توانید کیفیت دیدتان را حفظ کنید و همچنین دیگر نگران افتادن عینک از روی صورتتان نباشید.

کاربرد لنزهای یکبار مصرف برای افراد با چشمان حساس

افرادی که دارای چشمان حساس هستند و نسبت به محلول های شست و شوی لنز حساسیت دارند، لنزهای یکبار مصرف برایشان بهترین گزینه خواهد بود.

همان طور که می دانید این لنزها پس از استفاده دور انداخته می شوند و دیگر نیازی به شست و شو با محلول لنز ندارند. بدین ترتیب باعث تحریک چشم ها نحواهند شد.

معمولا متخصصان چشم این نوع از لنزها را به افرادی که دارای چشمان حساس و آلرژیک دار هستند، پیشنهاد می دهند. زیرا یکبار مصرف بودن این لنزها فرصت تجمع میکروب ها و باکتری ها را بروی سطح از بین خواهد برد.

کاربرد لنزهای یکبار مصرف برای افراد پر مشغله

لوازم یکبار مصرف گزینه ای مناسب برای صرفه جویی در زمان است. لنزهای یکبار مصرف نیز به همین علت برای افراد پر مشغله گزینه ای بسیار مناسب است.

لنزهای تماسی به علت این که در تماس مستقیم با چشم هستند نیاز به نگهداری و مراقبت های زیادی دارند. این لنزها باید پس از هر بار استفاده با دقت شسته شوند و در جالنزی نگهداری شوند.

اما لنزهای یکبار مصرف به علت اینکه پس از استفاده دور انداخته می شوند؛ دیگر نیازی به صرف زمانی برای شست و ضدعفونی آن ها نمی باشد.

گرچه این لنزها نیازی به ضدعفونی ندارند؛ اما باز هم باید هنگام قرار دادن آن ها در چشم و خارج کردن آن ها از چشم نکات بهداشتی مانند شستن دست ها با آب و صابون را رعایت کنید تا از آلوده شدن لنزها جلوگیری کنید.

کاربرد لنزهای یکبار مصرف در مهمانی ها

یکی دیگر از موارد مصرف لنزهای یکبار مصرف برای جشن ها و مهمانی ها است. اگر به یک مهمانی به خصوص دعوت شده اید و دوست ندارید از عینک استفاده کنید و یا قصد دارید رنگ چشم هایتان را با رنگ لباستان ست کنید، این لنزها گزینه ی بسیار مناسبی خواهد بود.

لنز رنگی یکبار مصرف در مدل ها و طرح های بسیار مختلفی تولید شده اند. شما می توانید بر اساس ایده و نظرتان یکی از این مدل ها را انتخاب و خریداری کنید.

به عنوان مثال برای شرکت در جشن هالووین می توانید از مجموعه های بسیار جذاب و رنگی لنزهای هالووین، لنز خود را خریداری کنید.

نکته ی بسیار مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که حتما قبل از استفاده از هر گونه لوازم آرایشی لنز را در چشم خود قرار دهید و سپس به آرایش صورت بپردازید. همچنین در پایان روز قبل از پاک کردن آرایش باید لنز را از چشم خود خارج کنید.

کاربرد لنزهای یکبار مصرف در سفر

یکی دیگر از کاربردهای استفاده از لنز یکبار مصرف، استفاده از آن ها در سفر می باشند. در مسافرت داشتن لنزهای فصلی و سالانه به همراه پک مراقبتی می تواند جاگیر باشد. همچنین همانطور که می دانید این لنزها نیاز به مراقبت و شست و شوی هر روز دارند که شاید در سفر فرصت کافی برای این کار نداشته باشید.

پس بهتر است در سفر با خرید چند جفت لنز یکبار مصرف کار خود را راحت کنید. بدین ترتیب می توانید هر روز از یک جفت لنز تازه استفاده کنید و در پیایان روز آن را دور بیندازید.

راهنمای خرید لنزهای یکبار مصرف

اگر علاقه مند به خرید لنز یکبار مصرف شده اید، باید قبل از خرید لنز با یک چشم پزشک مشورت کنید. لنزهای یکبار مصرف در مارک ها و برندهای متفاوتی در بازار موجود می باشد.

چشم پزشک است که با انجام معاینات چشمی و بررسی مشخصات چشمتان می تواند به شما بگوید که کدام برند برایتان مناسب خواهد بود.

این نسخه نهایت تا 6 ماه معتبر خواهد بود. پس از گذشت 6 ماه مجددا باید به چشم پزشک مراجعه کنید تا با معاینات مجدد بررسی کنند ادامه استفاده از این لنز برایتان مناسب خواهد بود یا خیر. همچنین شاید در این مدت شماره ی چشمتان تغییر کرده باشد که نیاز به تغییر نسخه خواهد بود.

توجه داشته باشید گرچه لنزهای یکبار مصرف از لحاظ بهداشتی در درجه ی بالاتری قرار دارند، اما این موضوع نباید بی تفاوتی در شما نسبت به رعایت نکات بهداشتی ایجاد کند.

حتما باید نکات زیر را در مورد این لنزها نیز به خاطر بسپرید و آن ها را انجام دهید:

  • شستن دست ها با آب و صابون و خشک کردن آن ها قبل از تماس با لنز
  • خارج کردن لنز از چشم قبل از خواب
  • عدم استفاده مجدد از لنز
  • خرید لنز از میان برندهای تایید شده توسط سازمان غذا و دارو
  • خرید لنز از فروشگاه های معتبر و نمایندگی های فروش لنز
  • خرید و استفاده از لنز زیر نظر متخصص چشم

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز