title
کد خبر: 204539
00
بهترین دکتر جراح زانو در تهران کیست؟

امروزه علم پزشکی پیشرفت وسیعی دارد که باعث شده در تشخیص و درمان بیماری ها دقت چشمگیری ایجاد شود. مخصوصا درمان بیمارهایی که به جراحی ختم می شود، را می توان با جدیدترین اطلاعات روز و دستگاه های پیشرفته در حوزه تخصصی خود انجام داد.

رپرتاژ: امروزه علم پزشکی پیشرفت وسیعی دارد که باعث شده در تشخیص و درمان بیماری ها دقت چشمگیری ایجاد شود. مخصوصا درمان بیمارهایی که به جراحی ختم می شود، را می توان با جدیدترین اطلاعات روز و دستگاه های پیشرفته در حوزه تخصصی خود انجام داد.

جراحی زانو از جمله حوزه های تخصصی بسیار حساسی می باشد که در این پیشرفت وسیع جایگاهی ویژه دارد. زانو یکی از مهمترین و حساس ترین مفاصل بدن می باشد و دردهای آن از شایع ترین دردهای بدن نیز می باشد. درمان درد زانو به علت ایجاد درد و همچنین سطح شدت درد و آسیب بستگی دارد.

اما به طور کلی اکثر دردهای زانو را می توان با روش های غیر جراحی مانند فیزیوتراپی و آب درمانی درمان کرد مگر آسیب به شدتی رسیده باشد که جراح زانو جراحی را آخرین راهکار درمانی بداند.

انجام جراحی حساسی چون جراحی زانو، بدون اینکه پزشک خود را بشناسید، ممکن است جراحی پرخطری به حساب بیاید به دلایلی چون نگرانی از میزان نتایج جراحی های قبلی. در واقع انتخاب بهترین پزشک متخصص، از مهمترین و البته اولین مراحل مهم درمان به موقع بیماری می باشد.

از آنجائیکه از سراسر ایران به تهران برای درمان جراحی زانوی خود مراجعه می کنند و تعداد جراحان امروزه زیاد شده است ما در ادامه از چگونگی انتخاب بهترین دکتر جراح زانو در تهران صحبت کرده ایم.

جراح زانو کیست و چه تخصص‌هایی باید داشته باشد؟

جراح زانو، دکتر متخصص ارتوپدی می باشد که دانش تخصصی در زمینه مفصل زانو را دارد. درست است که جراحان ارتوپدی با سیستم اسکلتی عضلاتی آشنایی کامل را دارند اما برخی از آنها در ناحیه های خاصی مانند دست، پا و زانو، شانه و آرنج تخصص و تجربه بیشتری دارند.

همچنین آنها ممکن است فقط بر روی یک ناحیه خاص و یا در زمینه خاصی مانند آسیب های ورزشی نیز متمرکز شوند. پزشک متخصص ارتوپد درمان بیمارانی را انجام می دهد مشکلات مختلفی در قسمت مفصل زانو از قبیل آسیب استخوان، رباط ها، آسیب استخوان، غضروف ها و عضله و درد همراه آن فعالیت های روزمره آنها را مختل کرده است.

ممکن است در مواردی جراحی توسط یک تیم جراحی تخصصی نیز صورت بگیرد، متخصص ارتوپد قبل از جراحی، روش های مانند تزریق و یا فیزیوتراپی را توصیه می کند، اما اگر درمان های غیر جراحی پاسخ مناسبی برای بیمار نداشته باشد. جراحی انجام می گیرد.

جراح زانو همانطور که گفته شد باید در زمینه مفصل زانو تخصص داشته باشد. تخصص را می توان مدارک و نیز میزان سطح تجربه نیز به شمار آورد. دکتر متخصص ارتوپدی در زمینه تخصصی زانو، فلوشیپ زانو را به عنوان مدرک تخصصی در بهترین دانشگاه های معتبر دنیا می گذارند.

همچنین دانش در زمینه تکنولوژی‌های جدید، ابزارها و دستگاه‌های جدید و روش‌های جراحی به روز از جمله مزایا در میزان تخصص یک جراح محسوب می شود. می توانید میزان تخصص و تجربه دکتر حسین حاجی تقی جراح و متخصص ارتوپدی و فوق تخصص زانو و شانه در سایت drhajitaghi.com بررسی کنید.

همچنین دکتر حسین حاجی تقی؛ بر روی زانوی افراد معروف و محبوبی از جمله آقای بهنام برزای، حمید استیلی، پریسا جهانفکریان، محمد نوازی و رضا بهرام انواع جراحی زانو را انجام داده اند که نتیجه عالی درمانی برای این عزیزان داشته است. می توانید تمام این سوابق را در سایت ببینید.

چه موقع برای جراحی زانو به فوق تخصص زانو باید مراجعه کرد؟

اگر درد زانوی شما ناشی از آسیب حاد و شدیدی باشد که هنگام فعالیت هایی چون پریدن رخ داده باشد، یا احساس می کنید در ناحیه زانو شکستگی اتفاق افتاده باشد، مراجعه به یک جراح زانو ضرورت دارد.

البته ممکن است بعد از مراجعه، جراح به تشخیص خود درمان های غیر جراحی را توصیه کند ولی در صورتی که روش های دیگر درد را کنترل یا تسکین ندهند با توجه به وضعیت و علت درد زانوی شما یکی از انواع جراحی زانو به شما توصیه شود.

فاکتورهای موثر در انتخاب بهترین جراح زانو در تهران

بهترین دکتر فوق تخصص جراح زانو

کشور ما از نظر پزشکی در جهان به داشتن پزشکان و متخصصان باتجربه ی بالا و عالی جز بهترین کشورها محسوب می شود. این پزشکان را می توان در کلان شهرهای کشور مخصوصاً تهران پیدا کرد، روزانه بیماران زیادی در تهران با مراجعه به آنها و اعتماد به دانش و تخصص آنها درمان می شوند.

زانو یکی از حساس ترین نواحی بدن می باشد که برای درمانش انتخاب یک پزشک حاذق اهمیت زیادی دارد، حتی بیمارانی هستند که برای درمان درد خود از دورترین نقاط ایران به دکتر جراح زانو در تهران مراجعه می کنند.

اینکه پزشکان زیادی در تهران حضور دارند علاوه بر مزایای خوبی که دارد، معایبی چون دشوار شدن انتخاب از بینشان نیز دارد. بیماران در مراجعه به آنها دچار سردرگمی می شوند و نمی توانند پزشکی را انتخاب کنند که بتوانند به آنها اعتماد کنند. برای درمان درد، اعتماد به پزشک متخصص از مهمترین رکن های درمان به شمار می رود.

برای انتخاب بهترین دکتر جراح زانو در تهران باید مواردی را در نظر بگیرید که با خیال راحت به متخصص مراجعه کنید در ادامه به موارد اشاره کرده ایم، شما می توانید قبل از حضور در فضای مجازی این موارد را بررسی کنید.

بررسی مدارک جراح زانو

برای انتخاب یک جراح زانو حاذق بهتر است مدارک و سوابق تحصیلی جراح را بررسی کنید. مدارکی مانند مدرک و محل تحصیل دانشگاهی و گواهینامه بین المللی. با بررسی این مدارک شما مطمئن می شوید که این جراح مجوز های رسمی و لازم را برای انجام جراحی دارد و همچنین می توانید عضویت و فعالیت مستمر جراح را در انجمن های پزشکی ایرانی یا بین المللی بررسی کرده، همچنین می توانید به مطب و یا سایت دکتر استعلام مدارک را بگیرید.

بررسی سطح تجربه فوق تخصص زانو

از دیگر فاکتورها به میزان تجربه جراح زانو می توان اشاره کرد، اینکه یک جراح سالیانه چند عمل را انجام می دهد و بررسی نتایج این عمل ها در اعتماد به وی کمک زیادی می کند. طبق مطالعاتی که در این زمینه انجام شده جراحی که تعویض مفصل زانو را در سال به تعداد زیادی انجام می دهد، احتمال اینکه در جراحی مختلف موفقیت بیشتری کسب کند بالا است.

میزان رضایت مندی بیماران از جراح

شما می توانید در مطب دکتر و یا سایت رسمی جراح زانو یا سایت های نوبت دهی، میزان رضایت رضایت بیماران قبلی را بخوانید. این نظرات کمک زیادی به شما در انتخاب جراح موردنظرتان می کند.

سایر فاکتورهای موثر در انتخاب بهترین دکتر جراح زانو در تهران

میزان آشنایی جراح زانو با روشهای جراحی نوین جهان، از جمله فاکتورهای مهم می باشد. درست است که تجربه اهمیت زیادی را دارد؛ اما از آنجائیکه تعداد روش های جراحی در جهان، با توجه به پیشرفت علم و کمک از تکنولوژی در حال افزایش است، جراح باید با این روش های نوین همگام باشد.

آگاهی از جدیدترین متدهای روز دنیا و بکار گرفتن آن نسبت به شرایط بیمار نتیجه عالی در درمان را در پی دارد، که این خود باعث افزایش دانش و تخصص و تجربه جراح نیز می شود.

اگر بتوانید قبل از انجام جراحی سوابق کامل پزشکی خود را در اختیار جراح قرار دهید باعث می شود با آگاهی کاملی این جراحی صورت بگیرد.

همچنین پرسیدن سوالاتی از قبیل اینکه تجربه جراحی مشابه این جراحی را داشته است یا خیر، از فوق تخصص زانو مهم است. مخصوصا برای افرادی که بیمارهای خاصی مانند ناراحتی های قبلی را دارند، بسیار اهمیت دارد. که بدانند دکتر جراح تابحال تجربه انجام جراحی های پرخطر اما موفق را دارد یا خیر.

مجهز بودن اتاق عمل و تیم جراحی زانو؛ یکی از دیگر از عوامل مهمی است که برای انتخاب دکتر زانو باید در نظر گرفته شود. تجهیز بودن اتاق عمل جراح به دستگاههای روز دنیا و همچنین تیم جراحی همانقدر در موفق بودن عمل جراحی زانو اهمیت دارد که خود جراح زانو مهم می باشد.

در جلسه مشاوره با جراح زانو چه سوالاتی را باید پرسید؟

بهترین دکتر برای جراحی زانو

وقتی برای مشاوره جراحی به پزشک متخصص مراجعه کردید، پرسیدن سوالاتی از طرف شما ضرورت دارد، شما باید در این جلسه همه ی نگرانی های خود و همچنین ابهاماتی که از شنیده های خود دارید را برطرف کنید.

برخی از این سوالات عبارتند از:

  • تجهیزات و روش جراحی برای درمان بیماری شما چیست
  • تجارب جراح با موارد مشابه شما
  • درمان کم تهاجم تری برای بیماری شما امکان پذیر است
  • میزان عمل های موفق در جراحی های مختلف
  • در چه صورتی جراحی مجدد نیاز است
  • معایب و مزایای جراحی زانوی شما چیست
  • محل دقیق جراحی زانوی شما چه قسمتی است

اهمیت شناخت بهترین جراح زانو در تهران

همانطور که اشاره کردیم زانو از حساس ترین مفاصل می باشد، و به علت فشاری که از وزن به آن وارد می شود بیشترین آسیب را می بینید.

برای درمان جراحی آن نیز، عمل جراحی حساسیت بیشتری دارد، برداشتن این فشار و یا درمان بافت آسیب دیده در زانو به دستانی حاذق نیاز دارد که بتوان با یک بار عمل جراحی، این بیماری ها را کنترل کرد. به همین دلایل شناخت بهترین جراح زانو در تهران یا متخصص ارتوپدی اهمیت زیادی دارد.

انواع جراحی زانو توسط بهترین دکتر جراح زانو

در مواردی که درمان زانو با شیوه های غیر جراحی مانند تزریق ژل و راهکارهای خانگی امکان پذیر نباشد فوق تخصص زانو درمان از طریق جراحی را توصیه می کند. جراحی زانو را می توان به چند روش انجام داد که در ادامه به این روش ها پرداخته ایم؛ ناگفته نماند که تصمیم گیری در انتخاب نوع جراحی با کمک بیمار صورت می گیرد.

تعویض مفصل زانو

تعویض مفصل زانو در مواقعی صورت می گیرد که زانو به شدت بالایی از درد رسیده باشد، در فعالیت های روزمره بیمار نیز به دلیل شدت درد اختلال ایجاد شده باشد. این نوع عمل جراحی را به دو شیوه انجام می دهند.

تعویض جزئی مفصل زانو

در تعویض مفصل جزئی زانو؛ جراح زانو پروتزهای مصنوعی را جایگزین قسمت هایی که آسیب دیده می کند. جراحی در این شیوه بستگی به محل و نوع آسیب دیدن زانو و مفصل دارد. اکثر جراحان زانو تلاش می کنند این عمل را جایگزین روش تعویض کامل مفصل زانو انجام دهند.

تعویض کامل مفصل زانو

بهترین جراح زانو در تهران

دکتر متخصص ارتوپدی، در برخی موارد با تشخیص اینکه آسیب شدت بالایی دارد جراحی تعویض مفصل زانو را به طور کامل انجام می دهد. در این نوع جراحی زانو، پایین ترین قسمت استخوان ران و بالاترین قسمت استخوان درشت نی از بدن خارج می شود و به جای آنها پروتز مصنوعی قرار می گیرند.

در این پروتز مصنوعی نوعی پلاستیک بسیار مقاوم گذاشته می شود تا برای حرکت بر روی یکدیگر مشکلی پیش نیاید. البته این مفاصل مصنوعی معمولاً عمر بالایی دارند اما ممکن است در برخی موارد زودتر لق شوند اما به طور کلی در ۹۰ درصد موارد عمری در حدود 20 سال دارند.

ناگفته نماند که تعویض مفصل زانو به تنهایی راهکاری برای رفع مشکل بیمار نیست. برای درمان کامل درد زانوی فرد بیمار باید از خدمات توانبخشی و مواردی شبیه به آن نیز استفاده شود تا درمان نتیجه ی مطلوبی داشته باشد.

استئوتومی

این روش جراحی معمولاً برای موارد خاصی انجام می شود، در استئوتومی زانو، مواردی مانند نواقص استخوانی به کمک وسیله های خاصی توسط جراح زانو برش می خورد. در واقع استئوتومی به معنای ایجاد برش در استخوان می باشد. اغلب این روش را برای کاهش فشار روی زانو نیز انجام می دهند.

در برخی موارد مانند زمانی که بیمار در مراحل ابتدایی آرتروز استخوانی باشد و زانو تنها یک سمت آسیب دیده باشد، استئوتومی زانو انجام می شود. جراح زانو در این روش در استخوان برش مناسبی را ایجاد کرده تا فشاری که روی قسمت آسیب دیده ی زانو هست را بردارد. اینکار خود باعث می شود درد کاهش یافته و همچنین کمکی در بهبود عملکرد زانوی آسیب دیده باشد.

جراحی زانو بوسیله لیزر

اکثر بیماران فکر می کنند که جراحی زانو با لیزر همان لیزر درمانی زانو می باشد، در صورتی که اینطور نیست جراحی لیزر با لیزر درمانی متفاوت است در لیزر درمانی از لیزرهای سرد استفاده می شود که فقط کمکی برای تسکین درد می باشد.

اما در روش جراحی زانو با لیزر؛ بهترین دکتر زانو در تهران از لیزرهای داغ یا گرم استفاده می کند تا از این طریق برش های دقیقی در محل جراحی ایجاد کند. اینکار باعث می شود جراحی لیزر یک جراحی کم تهاجمی و کم خطر باشد. این نوع روش جراحی عوارض و معایب بسیار کم و نادری دارد.

آرتروسکوپی زانو

آرتروسکوپی زانو نیز از جمله روش های جراحی کم خطر و کم عوارض می باشد که اکثر بیماران آن را گزینه ی مناسب تری می بینند، در این نوع روش جراح با وسیله ای به نام آرتروسکوپ، که به داخل زانو فرستاده می شود، قسمت های آسیب دیده را به دقت تشخیص می دهد و پس از بررسی کامل جراحی را انجام می دهد.

در این نوع جراحی پس از بررسی دقیق جراح، شکافی دیگر در جلوی زانو ایجاد می کند که این شکاف با ابزارهای جراحی خاصی صورت می گیرد. این ابزارها را به داخل مفصل زانو می فرستد و و سپس اقدام به درمان جراحی ضایعات درون مفصل، مانند خارج کردن بافت های آسیب دیده، می کند.

البته نحوه ی جراحی آرتروسکوپی زانو نیز مانند دیگر روش های جراحی بستگی به نوع بیماری، شدت آسیب زانو و شرایط بیمار می باشد. پارگی های مینیسک زانو و رباط قدامی زانو برخی از مواردی می باشد که می توان از این شیوه جراحی برای درمان استفاده کرد.

سایر جراحی های زانو

  • جراحی اصلاح پای پرانتزی
  • جراحی اصلاح پای ضربدری یا ایکسی
  • جراحی بازسازی رباط صلیبی
  • جراحی ترمیم منیسک زانو

کلام آخر

در اینجا از روش های انتخاب بهترین دکتر زانو در تهران صحبت کردیم و همچنین انواع جراحی که توسط جراح زانو انجام می شود. شما می توانید با بکار بستن این راهکارها بهترین دکتر را در تهران انتخاب کنید.

مخصوصا بیمارانی که در شهرستان های دور هستند و نمی توانند بارها و بارها برای تحقیق به مطب مراجعه کنند می توانند از این طریق دکتر حاذقی را برای درمان جراحی خود انتخاب کنند. همچنین به انواع جراحی زانو که توسط بهترین دکتر جراح زانو در تهران انجام می شود پرداختیم.

البته اگر شما عزیزان قصد مشاوره در زمینه زانو را دارید می توانید به دکتر حسین حاجی تقی متخصص ارتوپد و فوق تخصص زانو و شانه و یکی از بهترین جراح های زانو در تهران مراجعه و از خدمات درمانی استفاده کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دکتر حسین حاجی تقی و سوابق حرفه ای ایشان به سایت DrHajiTaghi.com سری بزنید! همچنین می توانید اینستاگرام دکتر حاجی تقی به آیدی drhajitaghii را دنبال کنید.

برخی از مهمترین خدمات ارائه شده توسط دکتر حسین حاجی تقی عبارتند از:

  • درمان آرتروز زانو
  • آرتروسکوپی زانو
  • جراحی پارگی رباط صلیبی زانو
  • درمان پارگی منیسک زانو
  • درمان آسیب های ورزشی زانو
  • تعویض مفصل شانه
  • درمان آرتروز زانو
  • جراحی تعویض مفصل زانو
  • آرتروسکوپی شانه
  • ترمیم پارگی تاندون شانه
  • تعویض مفصل لگن

شما عزیزان می توانید به منظور برقراری ارتباط با دکتر حسین حاجی تقی متخصص ارتوپدی در تهران، از طریق زیر اقدام نمایید:

شماره تماس: 09107765549

مشاوره جراحی: 09107783277

آدرس مطب: تهران، ضلع شمال شرق میدان ونک، خیابان صانعی، پلاک 41، ساختمان پزشکان درخشان

حتما نظرات خود را با ما به در میان بگذارید و اگر سوالی در مورد جراحی زانو دارید در قسمت نظرات بپرسید در اسرع وقت به آن ها پاسخ می دهیم.

 

 

 

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
زهرا
1400/09/23 - 11:070 0
سلام، ممنون از مطالبتون، دکتر حاجی تقی جراحی زانو با لیزر رو هم انجام میدن؟
اینستاگرام بهداشت نیوز