title
کد خبر: 204537
00
آیا کسانی که واکسن زده اند، به امیکرون مبتلا می‌شوند؟

اولین موارد امیکرون درآفریقای جنوبی دیده شدند و برای اولین بار توسط این کشور به سازمان بهداشت جهانی با آمار ۱۱۴ مورد گزارش شد.

به گزارش بهداشت نیوز ،به عقیده محققان در سراسر جهان، واکسیناسیون تنها راه نجات از بیماری کرونا و همچنین سویه امیکرون و سویه دلتاست. آنها در همه کشورها تاکید می کنند که مردم باید علیه کووید۱۹ واکسینه شوند و همچنین دوز یادآور یا همان دوز بوستر در اسرع وقت به همه جمعیت جامعه بالای ۱۲ سال در همه کشورها تزریق شود.

یکی از پزشکان سازمان بهداشت جهانی در تایید این مساله می گوید: “همانگونه که برای جلوگیری از سوانح رانندگی، کمربند ایمنی را می بندید و فارغ از اینکه تصادف رخ می دهد یا خیر؟ به بستن آن اهتمام دارید، به زدن واکسن کرونا هم اهتمام ورزید تا در وقت مناسب بتوانید جان سالم به در ببرید.”

از همین رو تمام سازندگان واکسن در سراسر دنیا در تکاپوی بررسی واکسن های خود در برابر امیکرون پرداختند و شرکت های فایزر و مدرنا اعلام نمودند که می توانند واکسن های فعلی خود را ظرف ۶ تا ۸ هفته با سویه جدید، تطبیق دهند و اولین واکسن های ضد امیکرون را طی ۱۰۰ روز آینده در دسترس عموم قرار دهند.

با توجه به تمام چیزی که در بالا گفته شد، واکسیناسیون همچنان اولویت اول است و خط مقدم مبارزه با بیماری کرونا محسوب می شود. پس واکسن بزنید و اطرافیان خود را به زدن واکسن و دوزهای یادآور تشویق نمایید.

منبع: drdr


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز