title
کد خبر: 204406
00
افزایش 166 درصدی بستری در بیمارستان ها در پی افزایش 65 درصدی بی اشتهایی

پژوهشی جدید نشان می‌دهد موج اول شیوع کرونا موجب افزایش 65 درصدی بی‌اشتهایی نوجوانان شد.

به گزارش بهداشت نیوز به نقل از فوربز، یک مطالعه جدید نشان می‌دهد موج اول همه‌گیری کرونا باعث افزایش بی‌اشتهایی نوجوانان شد؛ براساس بررسی‌های صورت گرفته موارد بی‌اشتهایی در میان نوجوانان ۱۳ تا ۱۶ ساله در طول موج اول همه گیری ۶۵ درصد افزایش یافته است.

در همان دوره، بستری‌های مرتبط با این بیماری نیز ۱۶۶ درصد افزایش یافت؛ محققان همچنین دریافتند افرادی که در طول همه گیری، این بیماری در آنها تشخیص داده شده به طور متوسط ​​در وضعیت بدتری قرار داشتند.

محققان دانشگاه مک گیل در مونترال، کانادا، داده‌هایی را از شش بیمارستان بزرگ کودکان در سراسر کشور که دارای برنامه‌های درمان اختلال خوردن در سطح سوم هستند، جمع‌آوری کردند. آنها دریافتند در میان نوجوانان ۱۳ تا ۱۶ ساله، تشخیص جدید بی‌اشتهایی از ماهانه ۲۴.۵درصد در ماه به طور متوسط ​​به ۴۰.۶ درصد رسیده و یک جهش ۶۵ درصدی  در طول موج اول همه گیری را پشت سر گذاشته است.

تیم تحقیقاتی که یافته‌های خود را روز سه‌شنبه در «JAMA Network Open» منتشر کردند، سوابق پزشکی نزدیک به ۱۹۰۰ نوجوان کانادایی را که بین ۱ ژانویه ۲۰۱۵ تا ۳۰ نوامبر ۲۰۲۰ مبتلا به بی‌اشتهایی تشخیص داده شده بودند، جمع‌آوری کردند.

قبل از همه‌گیری کووید ۱۹، میزان تشخیص بی‌اشتهایی با تغییرات کمی ماه به ماه و بدون هیچ روند صعودی یا نزولی قابل توجهی ثابت بود و اکنون موارد بی اشتهایی در طول موج اول همه‌گیری کووید پس از حدود پنج سال ثابت ماندن تغییر کرده؛ نتایج همچنین نشان داده موارد بی‌اشتهایی در مناطقی که همه‌گیری شدیدتر بوده، به مراتب بیشتر بوده است.  کسانی که برای بی‌اشتهایی تحت درمان قرار گرفتند نیز بیشتر به «برادی کاردی» مبتلا شدند؛ وضعیتی که در آن قلب افراد به طور غیر طبیعی کند می‌زند و معمولاً یکی از عوارض جانبی اختلال خوردن است.

همچنین انزوای اجتماعی و بلاتکلیفی ناشی از همه‌گیری کووید ۱۹ باعث افزایش موارد اضطراب و افسردگی در بین نوجوانان شد.

منبع: خبرگزاری فارس


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز