title
کد خبر: 204217
00
زعفران؛ ادویه ای که 8 بیماری را درمان می کند+روش مصرف

در طب سنتی و طب آیورودا، از زعفران به عنوان خلط‌آور و ضد سرفه، آرام بخش، ضد آسم، آداپتوژن (سازش‌زا) یا قاعدگی‌آور مصرف می‌شود و در طول قرن ۱۶ تا ۱۹ برای تهیه ترکیبات مختلف دارویی جهت تسکین درد استفاده می‌شد.

به گزارش بهداشت نیوز، جادوی آشپزی، بازی با طعم‌ها و لذت ساخت ترکیب‌های متنوع، داستانی است که ادویه‌ها روایتش می‌کنند. ادویه‌های متنوعی که با ترکیب‌کردن آن‌ها می‌توان طعم‌های متفاوت و جذابی را خلق کرد. 

زعفران یکی دیگر از این ادویه‌ها و چاشنی‌هاست که عطرش همه غذا‌ها را جادو می‌کند و طعمشان را ماندگار. هرچند زعفران جزو ادویه‌های خیلی گران به حساب می‌آید، اما نمی‌شود از عطر و رنگ آن در انواع غذا‌ها گذشت؛ اما این ادویه چه خواص و مضراتی دارد؟

طلای سرخ شفادهنده

کروکوس ساتیووس، که معمولا به عنوان زعفران شناخته شده‌است، مواد خام یکی از ادویه‌جات بسیار گران قیمت در جهان است که در حال حاضر، به عنوان یک عامل ضد التهابی و ضد سرطان استفاده می‌شود، همچنین تاثیر آن در درمان نقص‌های شناختی بررسی شده‌است. استفاده‌های دیگر زعفران در طب سنتی عبارت است از سقط جنین و همین‌طور درمان اسپاسم، تب، سرماخوردگی، برونشیت و بی‌خوابی.

در طب سنتی و طب آیورودا، از این گیاه به عنوان یک خلط‌آور و ضد سرفه (اکسپکتورانت)، آرام بخش، ضد آسم، آداپتوژن (سازش‌زا) یا قاعدگی‌آور (دارو یا هر چیزی که برای تسریع یا تشدید خون‌روش در قاعدگی به کار می‌رود) استفاده می‌شود و در طول قرن ۱۶ تا ۱۹ برای تهیه ترکیبات مختلف دارویی جهت تسکین درد استفاده می‌شد.

زعفران دوای این همه درد است

منبع: ایرنا زندگی


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز