title
کد خبر: 204209
00
دز یادآور واکسن  مشابه قبلی باشد یا متفاوت از آن؟

رئیس گروه بیماریهای واگیر دار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: بر اساس توصیه وزارت بهداشت دز یادآور واکسن کرونا بهتر است از نوع واکسن های تزریق شده ه قبلی باشد.

به گزارش بهداشت نیوز، سید جلال الدین بطحایی اظهار کرد: دز یادآور افراد بالای 40 سال بعد از فاصله  زمانی مشخص بر اساس نوع واکسن دریافت شده انجام می شود که بر اساس توصیه های وزارتخانه بهتر است این دز مانند واکسن های قبلی باشد و نوع واکسن را تغییر ندهند.

وی افزود: برخی استانها انجام دز یادآور را برای افراد بالای 18 سال اعلام کرده اند که ممکن است آنها خود اقدام به دریافت مجوز کرده باشند اما در حال حاضر بر اساس بخشنامه وزارت بهداشت تنها افراد بالای 40 سال امکان تزریق واکسن دز یادآور را دارند.

بطحایی با بیان اینکه در تامین واکسن در سطح استان هیچ گونه کمبود و مشکلی وجود ندارد؛ تصریح کرد: برخی استانها ممکن است خود اقدام به دریافت مجوز کرده باشند اما در استان همدان بر اساس بخشنامه وزارت بهداشت برای افراد بالای 40 سال دز سوم را تزریق می کنیم و این موضوع هیچ اتباطی به تامین واکسن ندارد و امیدواریم افراد باقی مانده هر چه سریعتر برای دریافت واکسن کووید 19 اقدام کنند تا به ایمنی مطلوب دست یابیم.

منبع: سیناپرس


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز