title
کد خبر: 203970
00
آیا درمان آبریزش بینی به آنتی بیوتیک نیاز دارد؟

آیا برای درمان آبریزش بینی، به آنتی بیوتیک نیاز است؟ مدیر داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در این خصوص گفت: آنتی بیوتیک ها روی ویروس هایی که باعث سرماخوردگی یا آبریزش بینی می شوند (حتی اگر ترشحات بینی غلیظ، زرد یا سبز باشد) اثر ندارند.

 به گزارش بهداشت نیوز، دکتر «فلاح» افزود: آبریزش بینی یک بخش طبیعی از سرماخوردگی است و پزشک یا پرستار کودک شما ممکن است داروی دیگری را تجویز کند یا نکاتی را برای کمک به درمان علایمی مانند تب و سرفه به شما ارائه دهد.

وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره این که چه چیزی در سرماخوردگی باعث آبریزش بینی می شود؟ اظهارکرد: زمانی که ویروس سرماخوردگی، بینی و سینوس ها را آلوده می کند، بینی مخاط شفافی را تولید و این عمل به شست و شوی ویروس از بینی و سینوس ها کمک می کند.

پس از 2 یا 3 روز، سیستم ایمنی بدن مبارزه می کند و رنگ مخاط را به سفید یا زرد تغییر می دهد. وی تصریح کرد: در زمان بهبودی، باکتری هایی که به طور معمول در بینی زندگی می کنند، دوباره رشد می کنند و رنگ مخاط را به سبز تغییر می دهند که همه این ها طبیعی است و به این معنا نیست که فرزند شما به آنتی بیوتیک نیاز دارد.

«فلاح» از والدین خواست برای مشاوره در مورد درمان مناسب سرماخوردگی کودک خود با پزشک یا داروساز تماس بگیرند. وی خطاب به والدین گفت: مطمئن شوید که فرزندتان استراحت می کند و مایعات زیادی می نوشد. وی اضافه کرد: مصرف صحیح آنتی‌بیوتیک‌ها، می‌تواند به مبارزه با مقاومت آنتی‌بیوتیکی کمک کند و این اطمینان را بدهد که آنتی بیوتیک های حیاتی برای نسل های آینده نیز در دسترس خواهند بود.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز