title
کد خبر: 203855
00
ورزش کردن در هوای آلوده ممنوع

عضو انجمن علمی آموزش بهداشت وارتقا سلامت ایران درباره مضرات ورزش کردن در هوای آلوده توضیحاتی داد.

به گزارش بهداشت نیوز، محمدرضا محبوب فر عضو انجمن علمی آموزش بهداشت وارتقا سلامت ایران درباره مضرات ورزش کردن در هوای آلوده اظهار کرد: هنگام آلودگی هوا ورزش در فضای باز به دلیل خطرات احتمالی که دارد، به هیچ وجه توصیه نمی‌شود، ورزش در  فضای بیرون باعث می‌شود که خطرات مرگباری  برای بدن به ویژه دستگاه تنفسی ایجاد کند.

او افزود: ورزش کردن در هوای آلوده برای افرادی که مبتلا به آسم، بیماری‌های تنفسی، قلبی و دیابت هستند، می‌تواند بیماریشان را تشدید کند. فعالیت هوازی در فضای باز از نشانه‌های سبک زندگی سالم است و وقتی که آلودگی هوا وجود داشته باشد نمی‌توان ادعا کرد که کار سالمی در حال رخ دادن است.

عضو انجمن علمی آموزش بهداشت وارتقا سلامت ایران تصریح کرد: ورزش کردن و فعالیت بدنی سرعت تنفس را افزایش می‌دهد و هوای بیشتر به داخل ریه‌ها وارد و همین مسئله منجر به آسیب سیستم تنفسی می‌شود.

عوارض ورزش در هوای آلوده

محبوب فر گفت: آلودگی هوا در شهر‌های کشور افزایش پیدا کرده است و بنابراین خود مسئولان نیز ورزش کردن در این  شرایط را ممنوع اعلام می‌کنند. بیمارانی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای، قلبی و ریوی هستند ورزش در بیرون از خانه به شدت برای آن‌ها مضر است.

او با اشاره به اینکه ورزش در هوای آلوده منجر به کاهش سلامتی می‌شود، تصریح کرد: ورزش کردن در هوای آلوده منجر به کاهش عملکرد ورزشی می‌شود و تاثیری که باید داشته باشد دیگر ندارد، همچنین منجر به کم خونی نیز می‌شود.

عضو انجمن علمی آموزش بهداشت وارتقا سلامت ایران تاکید کرد: دراین شرایط حتما افراد باید در خانه باشند و تنها برای کار‌های ضروری از منزل خارج شوند و توصیه می‌شود از ماسک‌های مخصوص آلودگی هوا استفاده کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز