title
کد خبر: 203535
00
ساخت 10 روزه واکسن اومیکرون توسط این شرکت

مدیر مرکز تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی گامالیا، سازنده واکسن کروناویروس اسپوتنیک V، اعلام کرد که ساخت واکسن علیه نوع جدید جهش یافته کرونا یا همان سویه اومیکرون بیش از ده روز طول نخواهد کشید.

به گزارش بهداشت نیوز ،الکساندر گینتزبورگ، مدیر مرکز تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی گامالیا، سازنده واکسن کروناویروس اسپوتنیک V، اعلام کرد که ساخت واکسن علیه نوع جدید جهش یافته کرونا یا همان سویه اومیکرون بیش از ده روز طول نخواهد کشید.
وی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ۲۴ روسیه گفت: مطالعات آزمایشی روی یک واکسن جدید علیه سویه اومیکرون در مجموعه ما بیش از ده روز طول نخواهد کشید. بقیه موارد که می تواند زمان بر باشد مربوط به مستندات و مقرراتی قانونی یعنی مراحل ثبت نام و اثبات ایمنی واکسن است.
به گفته گینتزبورگ، روند ثبت واکسن جدید در وزارت بهداشت روسیه ممکن است تا یک و نیم ماه طول بکشد. وی در این رابطه گفت: روند فوق معمولاً بین دو تا دو ماه و نیم طول می کشد اما در شرایط اضطراری مانند امروز، وزارت بهداشت مراحل تنظیم را سرعت می بخشد و فکر می کنم حدود ۴۵ تا ۵۰ روز کافی باشد.
سه روز پیش سازمان بهداشت جهانی سویه اومیکرون یا کرونای  B.1.1.529 را به عنوان نوعی نگرانی معرفی کرد. همچنین گفته شده که نوع جدید دارای تعداد زیادی جهش است که برخی از آنها نگران کننده هستند.
به گفته کارشناسان، چندین جهش در پروتئین اسپایک این ویروس به طور بالقوه می تواند مانع از خنثی سازی پاتوژن توسط آنتی بادی ها شده و از این رو کارایی واکسن های فعلی را کاهش دهد. نوع جدید به طور بالقوه ممکن است نسبت به سایر انواع دیگر قابل انتقال باشد. به عنوان یک اقدام پیشگیرانه، چندین کشور خدمات هوایی با آفریقای جنوبی و سایر کشورهای جنوب آفریقا را به حالت تعلیق درآورده اند.
به این ترتیب می توان امیدوار بود که واکسن مخصوص گونه اومیکرون بسیار زودتر از تصورات پیشین، در اختیار جامعه جهانی قرار گیرد.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز