title
کد خبر: 203265
00
آشنایی با زمینه تحصیلاتی یک جراح لگن

چنانچه به دنبال یک متخصص ارتوپدی هستید که در جراحی لگن متبحر باشد ما در این متن علاوه بر ویژگی ها و زمینه فعالیت یک جراح لگن سعی کرده ایم تا نکات ضروری و ملزومات انتخاب این پزشکان را نیز ذکر کنیم. به جهت دریافت اطلاعات تکمیلی مطالعه این متن را به شما پیشنهاد می کنیم.

 

آشنایی با زمینه تحصیلاتی یک جراح لگن :

فردی که به عنوان یک جراح لگن نامبرده می ‌شود برای دستیابی به فوق‌تخصصی این رشته باید بیش از 13 سال تحصیلات آکادمیک را گذرانده باشد. این افراد پس از طی نمودن دوره 7 ساله پزشک عمومی می بایست به مدت 5 سال در حوزه تخصص جراحی ارتوپدی به مطالعه و تحصیل بپردازند و سپس به منظور دستیابی به درجه فوق تخصص برای جراحی نیز باید نزدیک به دو سال مطالعه و تلاش کرده باشند. در نهایت پس از طی نمودن دوره های آموزشی تئوری و عملی پزشک می تواند در این زمینه فعالیت کند.

 

چه هنگام می بایست به جراح لگن مراجعه کنیم :

چنانچه فرد مبتلا به آرتروز لگن باشد و برای درمان تعلل کند احتمال ایجاد آسیب‌ های جدی تر به مفاصل اطراف نیز وجود دارد لذا با مشاهده علائم باید هرچه سریعتر به متخصص ارتوپدی که در این زمینه فعالیت دارد مراجعه نماید.

چنانچه با دردهای مفصلی درگیر هستید حتماً به منظور بررسی و آزمایش به دکتر مراجعه کنید، علی الخصوص اگر در سنین بالا می باشید. لیست پزشکان متخصص جراحی لگن در شیراز وسایر شهرهای ایران را در سایت پی جو مشاهده نمایید.


جراح لگن

 

جراح لگن به درمان چه دسته بیماری هایی می پردازد :

  • مشکلاتی نظیر آسیب ‌های ورزشی
  • اختلالات ناشی از بورسیت قسمت های حاشیه لگن
  • ایجاد تومورهای مفصلی
  • پاره شدن لابروم مفصل
  • سیاه شدن سر استخوان ران و ایجاد نکروز
  • درد های ناشی از التهاب در تاندون های حاشیه این مفصل
  • آرتروز و پوکی استخوان
  • آسیب هایی که منجر به پاره گی ماهیچه ‌ها یا تاندون ها شده باشد
  • رماتیسم و بیماری های مفصلی

 

متخصص ارتوپدی

 

پیش از مراجعه به جراح لگن می بایست چه نکاتی را مد نظر داشت :

به طور کلی افراد سعی می‌کنند تا به منظور رفع اختلالات و درگیرهای مفصل لگن به نزد بهترین جراح لگن مراجعه نمایند. اما تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که چگونه می توان بهترین متخصص را در این زمینه یافت؟ برای آنکه بتوانید بهترین پزشک را در آن زمینه تخصصی برگزینید می‌بایست به یکسری فاکتورها توجه کنید که در ادامه به شرح آنها خواهیم پرداخت :

  • توجه به مجوز طبابت :

پیش از آنکه به صورت حضوری به پزشک مراجعه کنید مجوز پزشکی او را چک کنید. هرچند اغلب پزشکان مجوزهای خود را به صورت یک تابلو نصب شده در معرض دید مراجعه کننده ها قرار می دهند.

 

  • طی شدن دوره های فلوشیپ تخصصی :

هنگامی که پزشک شما این دوره ‌ها را گذرانده باشد یعنی به واسطه جراحان بسیار با تجربه به جهت جراحی و تعویض مفصل آموزش دیده است چرا که باید برای انجام یک جراحی بی نقص پزشک کاملا آموزش دیده باشد . متخصص تعویض مفصل زانو در شیراز وسایر شهرهای ایران را در سایت پی جو مشاهده نمایید.

 

  • مطمئن شدن از عضویت پزشک در انجمن های علمی با رده های اعتباری بالا :

اغلب پزشکانی که دوره ‌های فلوشیپ تخصصی را گذرانده باشند در این انجمن ها عضو هستند. به منظور مطمئن شدن از درجه علمی و به روز بودن اطلاعات پزشک می توانیم این مدارک را مد نظر قرار دهیم.

 

  • مشورت با افرادی با تجربه مشابه :

علاوه بر تمامی موارد بالا و چک کردن تجربه جراحی های انجام گرفته از سوی متخصص، می توانید از نقطه نظرات افرادی که در این زمینه تجربه مشابهی با شما داشته اند نیز بهره ببرید.

 

جراح لگن

 

نتیجه گیری پایانی در باب گزینش یک جراح لگن :

چنانچه به دنبال متخصص ارتوپدی در شیراز هستید که در جراحی لگن متبحر باشد به شما توصیه می کنیم تا از سایت های معتبری که نظر سنجی عمومی در سطح کشور را انجام می دهند استفاده نمایید. بدین منظور سایت پی جو می تواند به کمک شما آید و دیگر نگرانی در این باب نخواهید داشت.

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز