title
کد خبر: 202774
00
تزریق واکسن فایزر به کودکان 5 تا 11 ساله در این کشور

سازمان نظارت بر داروها در کانادا پس از آمریکا تزریق دز کاهش یافته واکسن کووید-۱۹ فایزر را برای رده سنی کودکان 5 تا یازده ساله تأیید کرد.

به گزارش بهداشت نیوز به نقل از خبرگزاری یونایتدپرس، به دنبال تصمیم مقامات آمریکایی که ماه گذشته واکسن کووید-۱۹ فایزر را برای تزریق به کودکان پنج تا ۱۱ ساله تایید کردند، تنظیم کننده ارشد بهداشت کانادا نیز تزریق دز کاهش یافته این واکسن را برای این رده سنی کودکان تایید کرد.

این دز کاهش یافته واکسن کرونای فایزر که کانادا برای تزریق به کودکان پنج تا ۱۱ ساله مجاز اعلام کرده است، همان دز کاهش یافته  واکسن معمولی فایزر است که در آمریکا توزیع شده است.

این اولین واکسن کرونا است که برای این گروه سنی در کانادا تایید شده است. این کشور ابتدا یک سال پیش تزریق واکسن فایزر را برای همه افراد بالای ۱۶ سال و در ماه مه میلادی برای کودکان ۱۲ تا ۱۵ سال مجاز کرد.

دز کاهش یافته فایزر حدود یک سوم دز طبیعی این واکسن برای بزرگسالان است. این شرکت داروسازی اعلام کرد که این دز کاهش یافته واکسن برای کودکان که با فاصله سه هفته تزریق می‌شود، در طول آزمایش‌های بالینی نشان داد که به اندازه دز کامل برای بزرگسالان مؤثر است.

مقامات کانادایی اعلام کردند: انتظار می رود دزهای واکسن کرونا کودکان در هفته آینده به سایت های واکسیناسیون برسد و تقریباً سه میلیون دز واکسن تا پایان هفته جاری توزیع می شود.

ویروس کرونا موسوم به «کووید۱۹» اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۱۳۹۸) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد.  ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

منبع: ایرنا


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز