title
کد خبر: 202690
00
راهنمای جامع انتخاب موثرترین محصولات بهداشت دهان و دندان

برای حفظ بهداشت دهان و دندان اولین گام مراجعه به دندان پزشک می باشد. اما داشتن یک روتین مراقبتی مناسب با استفاده از محصولات بهداشتی چون خمیر دندان، مسواک برقی، سری یدک مسواک برقی، دهانشویه، نخ دندان و ... می تواند این روال را تسریع ببخشد.

به گزارش بهداشت نیوز، برای حفظ بهداشت دهان و دندان اولین گام مراجعه به دندان پزشک می باشد. اما داشتن یک روتین مراقبتی مناسب با استفاده از محصولات بهداشتی چون خمیر دندان، مسواک برقی، سری یدک مسواک برقی، دهانشویه، نخ دندان و ... می تواند این روال را تسریع ببخشد. سلامتی دهان و دندان چیزی بیشتر از یک لبخند زیبا و مطمئن است. این می تواند به مراقبت از لثه ها، دندان ها و سایر قسمت های دهان مربوط شود تا بتوانیم بدون احساس ناراحتی غذا بخوریم، صحبت کنیم و معاشرت نماییم. بهداشت ضعیف دندان و دهان کوهی از مشکلات و هزینه را برای شما و خانواده تان به همراه خواهد داشت. یک راهنمای خوب و جامع برای انتخاب موثرترین محصولات بهداشت دهان و دندان مزایای ارزشمندی برای دهان و سلامتی کل وجود ما به ارمغان خواهد آورد. دقایقی در کنار ما باشید تا با این محصولات بیشتر آشنا شویم.

مسواک برقی تکنولوژی برتر جهان

مسواک برقی ارزان با تکنولوژی پیشرفته کار مسواک زدن و حفظ بهداشت دهان و دندان را به بهترین شکل ارتقا داده است. خرید انواع مسواک برقی و استفاده اصولی از آن می تواند فواید بیشماری برای سلامتی دندان ها داشته باشد. از فواید آن می توان به راحتی و سهولت استفاده، نظافت عمقی دندان ها و لثه ها ، قابلیت استفاده برای افرادی با دندان های ارتودونسی و پاکسازی عمیق جرم ها و پلاک های دندانی اشاره نمود. مسواک های برقی هوشمند، باتری دار و معمولی از جمله این محصولات می باشند که با کارایی های مختلف از یکدیگر جدا می شوند.

مسواک برقی هوشمند قابلیت مسواک زدن در 6 حالت مختلف را فراهم خواهد کرد. تمیز کردن روزانه، حرفه ای، مختص دندان های حساس، سفید کنندگی، مراقبت از لثه ها و شستشوی معمولی از نمونه آن ها می باشد. از مزایای عمده این مدل قابلیت اتصال به گوشی هوشمند با فناوری بلوتوث می باشد. انواع برنامه ها و اپلکیشن های کاربردی که بهداشت دندان و دهان را به بهترین شکل میسر خواهند کرد. فناوری هوش مصنوعی متد مسواک زدن و شستشوی دندان شخص را شناسایی می کند و در صدد رفع عیوب برای شستشوی موثرتر می باشد. وجود سنسور فشار، فشار بیش از حد به لثه ها را با اعمال لرزش نشان خواهد داد. اسمارت رینگ های هوشمندی که به بدنه متصل است با رنگ های مختلف هشدار بصری برای محافظت بی وقفه از لثه و دندان شما را خواهند داد.

مدل های برقی همچنین دارای باتری لیتیومی قابل شارژ و کیف مسافرتی ویژه برای شارژ گوشی و مسواک برقی می باشند.

مدل باتری دار نسبت به سری قابل شارژ دارای قیمت کمتری بوده و استفاده آسان تری دارد. این مدل ها هوشمند نیستند؛ اما کار شستشوی دندان ها را با حرکت های رفت و برگشتی آسان تر می نمایند.

سری یدک مسواک برقی

سری یدک مسواک برقی از جمله لوازم جانبی مسواک های برقی است که در انواع مختلف تولید و روانه بازار شده است. این محصولات با توجه به میزان کارکرد و با توجه به مسائل بهداشتی هر 3-4 ماه یکبار باید تعویض شوند. هر مدل قابل شارژ دارای سری منحصر به فردی است که باید با توجه به مدل و برند خریداری شود. اکثر مسواک های برقی اورال بی که با تکنولوژی های پیشرفته تولید شده اند با تمامی سری های این برند سازگاری دارند. 3D White، PRECISION CLEAN، SENSI ULTRATHIN، CROSS ACTION، BRUSH HEADS 3D، و Floss Action از نمونه سری هایی است که استفاده متداولی دارد.

مدل کراس اکشن دارای برس های زاویه دار است که به پلاک های روی مینای دندان ها دسترسی فوق العاده بالایی دارد. فنجان پولیش مانندی که در وسط سری مدل 3D WHITE قرار دارد خمیر دندان را درون خود محبوس می کند؛ کار شستشوی دندان را به آرامی انجام می دهد. فرم چینش موهای این سری به گونه ای است که دندان ها را یکی یکی تمیز و سفید کرده و لبخندی زیبا به ارمغان خواهد آورد. سری فلاس اکشن دارای موهای میکروفلاس است و تا عمق بین دندان ها نفوذ کرده و مواد غذایی را به آسانی از لابه لای دندان ها خارج می کند. کارکردی شبیه به نخ دندان دارد.

سری های یدک از نظر کارکرد معمولا به دو صورت می باشند.

سری یدک چرخشی: شکلی گرد دارد و به صورت دایره می چرخد.

سری یدک لرزشی: سری این مدل به شکل مسواک معمولی بوده و قابلیت چرخش ندارد.

 

بهترین خمیر دندان را برای تقویت دندان ها انتخاب کنید

خمیر دندان از نمونه محصولات مهم در رعایت بهداشت دهان و دندان است که تاثیر به سزایی در جلوگیری از پوسیدگی و زردی دندان ها خواهد داشت. یک خمیر دندان خوب باید دارای فلوراید باشد تا مانع از پوسیدگی و در اصطلاح کرم خوردگی دندان ها شود. در وهله دوم طعم و مزه آن است که خود نمایی می کند. برای خرید بهترین برندهای خمیر دندان خارجی اصل و گرفتن بیشترین بهره وری از آن ابتدا باید نوع محصولی که به دنبال آن هستید را شناسایی نمایید. این محصولات در انواع مختلف خمیر دندان سفید کننده، خمیر دندان زغالی، ضد حساسیت، ضد پوسیدگی و مناسب برای کودکان طبقه بندی می شوند. معمولا این محصول از مواد کف کننده، ساینده، شیرین کننده، رنگ های محافظ، فلوراید و مواد آنتی باکتریال تشکیل شده است.

خمیر های دندان معمولا از مواد مخصوصی برای از بین بردن پلاک میکروبی تشکیل می شوند. با کفی که ایجاد می کنند و با مواد سایشی پلاک ها را از سطح مینای دندان ها تمیز می کند. خمیر دندان های ضد حساسیت به صورت تخصصی از تحریک درد در نورون ها محافظت کرده و حساسیت دندان ها و ریشه آن ها را به مواد گرم و سرد کاهش خواهد داد.

دندان ها را با مسواک دستی با موفقیت مسواک کن!

اولین گام در رعایت هر چه بهتر بهداشت دهان و دندان انتخاب و خرید مسواک دستی مناسب است. این محصول هم ارزان است و هم کاربرد آسانی دارد. مسواکی را انتخاب کنید که متناسب با دهان شما باشد و اندازه و شکل مناسبی برای دسترسی به همه قسمت های دندان داشته باشد.

برس های مسواک ها در سه حالت طبقه بندی می شوند:

مسواک با برس نرم : برای افرادی که از حساسیت دندان و لثه ها رنج می برند مناسب است و سبب درد و خونریزی لثه ها نمی شود.

مسواک با برس متوسط: الیاف آن نه خیلی زبر و نه خیلی نرم است و به عنوان کاربردی ترین مسواک مورد استفاده قرار می گیرد.

مسواک با برس سخت: دارای الیاف ضخیمی بوده و کاربرد کمتری در حفظ بهداشت دهان و دندان خواهد داشت.

بسیاری از دندان پزشکان توصیه می کنند که بهتر است از مسواک هایی با برس متوسط و یا نرم استفاده نمایید. مسواک های سخت به مینای دندان ها آسیب رسانده و باعث خونریزی لثه ها می شوند.

علاوه بر انتخاب بهترین انواع مسواک باید نحوه استفاده صحیح آن را نیز مد نظر قرار دهید. زمان توصیه شده برای شستن دندان ها 2 دقیقه می باشد. بهتر است دهان را به 4 قسمت مساوی تقسیم کرده و هر قسمت را به مدت 30 ثانیه بشویید. این محصولات برای بهره وری بیشتر بهتر است هر سه ماه یکبار تعویض شوند.

 

با دهان شویه باکتری ها را از بین ببرید

دهان شویه به مانند سایر محصولات بهداشت دهان و دندان با هدف کاهش پوسیدگی دندان ها، التهاب لثه ها، تازه کردن تنفس، خوشبو کردن دهان و زردی دندان ها به کار می رود. با از بین بردن انواع آلودگی ها و میکروب ها از سطح زبان، دندان و لثه ها مانع از ایجاد بوی بد در دهان می شوند. انواع مختلف دهانشویه با توجه به کارکرد و مواد تشکیل دهنده متفاوت است. محصولات حاوی کلرهگزیدین در توقف رشد باکتری ها موثر عمل می کنند و به عنوان ضدعفونی کننده دهان به حساب می آید.

مدل های حاوی فلوراید از دندان ها در مقابل پوسیدگی ناشی از اسید های گوارشی محافظت می کنند و به عنوان محلول ایمن برای تقویت دندان ها به کار می روند. فقط این نکته را در نظر بگیرید که استفاده بی رویه از این مدل دهان شویه ها سبب آسیب به مینای دندان ها و افتادن لکه بر آن ها خواهد شد. محلول های فاقد الکل سبب خشکی دهان نمی شوند و برای کودکان نیز مناسب می باشند. بهتر است بعد از هر بار شستن دندان ها و استفاده از نخ دندان، با مقداری دهان شویه دهان خود را غرغره نمایید.

برای داشتن لبخندی زیبا به طور مکرر نخ دندان بکشید

نخ دندان برای تمیز کردن فواصل دندان ها از مواد غذایی به کار می روند. شستن دندان ها با خمیر دندان مناسب و استفاده از دهان شویه به تنهایی توانایی خارج کردن باقی مانده مواد غذایی از لای دندان ها را ندارد. استفاده از یک نخ دندان مناسب می تواند دسترسی به بخش های داخلی دندان ها را میسر سازد. در هنگام خرید این محصول باید به فاصله بین دندان های خود توجه نمایید. اگر فاصله زیاد بود از نخ های ضخیم استفاده نمایید تا دندان ها بهتر پاکیزه شود. نخ دندان های موم دار دارای ضخامت بالایی می باشند. خرید محصول با کیفیت از رشته رشته شدن نخ در زمان استفاده جلوگیری می کند. کشیدن نخ بر دندان ها روزی یک بار و بهتر است از قبل از خواب صورت گیرد. بهتر است در زمان استفاده خیلی خشن نباشید تا از آسیب به لثه ها جلوگیری گردد. این محصولات در انواع مختلف مومی، بدون موم، Dental و سوپر فلاس طبقه بندی می شوند.

نخ دندان بدون موم: برای دندان های فشرده مناسب است اما احتمال پارگی وجود دارد.

نخ دندان مومی: نخ هایش پوشیده از موم بوده و کمی کلفت است. برای دندان های فشرده مناسب نیست و احتمال پارگی وجود ندارد.

Dental: نسب به مدل های قبلی ضخیم تر است و برای دندان های فاصله دار مناسب خواهد بود.

سوپر فلاس: برای دندان های ارتودونسی مناسب است و دارای بخش های سفت تر می باشد.

 

سخن آخر

رعایت بهداشت دهان و دندان و مراقبت از سلامتی آن از دغدغه های همیشگی ماست. عدم توجه به بهداشت دندان ها و استفاده از محصولات غیر استاندارد می تواند صدمات جبران ناپذیری به همراه داشته باشد و هزینه های هنگفتی برای خانواده ها به بار آورد. به همین خاطر انتخاب و خرید محصولات اصل از فروشگاه های معتبر دارای اهمیت فزاینده ای می باشد. فروشگاه اینترنتی زز زاگرس یکی از بزرگترین وارد کنندگان محصولات اورجینال است که توانسته است بهترین برند های اصل خارجی را در حوزه بهداشت دهان و دندان از کشور ترکیه وارد نماید. خمیر دندان، مسواک برقی، سری یدک مسواک برقی، دهان شویه و نخ دندان موجود در این سایت دارای بارکد اصالت کالا و بازگشت در 7 روز می باشند. می توانید به وب سایت این فروشگاه مراجعه نمایید و با گرفتن مشاوره های اختصاصی پیش از خرید و مطالعه ویژگی های هر محصول اقدام به خرید نمایید.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
زز زاگرس
1400/08/29 - 13:260 0
با تشکر از بهداشت نیوز که بهترین خمیر دندان و مسواک برقی رو به ما معرفی می کنن
زز زاگرس
1400/08/30 - 00:020 0
ممنون از سایت بهداشت نیوز به خاطر انتشار این مقاله مفید و بسیار کاربردی. بسیار خوانا و قابل فهم هست.
مهسا راجعی
1400/08/30 - 01:100 0
بنظرم جامع و مفید بود به دردم خورد ولی من خودم به شخصه از دهان شویه استفاده نمیکنم همون خمیردندون و نخ دندون همیشه دندونامو سالم نگهداشته. ضروری نمیدونمش
زیبا
1400/09/23 - 12:230 0
همیشه سعی می کنم محصولات بهداشت دهان و دندان با کیفیت بخرم. خمیر دندان، نخ دندان، مسواک و دهان شویه بهتره خارجی و اصل باشن. با برداشتی که از این مقاله مفید داشتم زز زاگرس بهترین فروشگاهیه که میشه ازش محصولای اصل خرید.
اینستاگرام بهداشت نیوز