title
کد خبر: 202582
00
ماده معدنی ای که جایگزین آنتی بیوتیک است

مکمل یک ماده معدنی طول مدت عفونت های ویروسی را کوتاه می کند.

به گزارش بهداشت نیوز به نقل از پورتال الکُنفیدنسیال اسپانیا، در سال 1771 میلادی، پزشک آلمانی هیرونیموس دیوید گاوبیوس "داروی امیدوارکننده" را به جامعه علمی غربی ارائه کرد: روی (زینک). 200 سال بعد، این ماده معدنی را می توان در اکثر مکمل های رایج در داروخانه ها پیدا کرد. با این حال، یک فرا تحلیل جدید تازه منتشر شده است که این تصور را تقویت می کند که مکمل زینک می تواند از بروز علائم عفونت های ویروسی تنفسی مانند سرماخوردگی یا آنفلوانزا جلوگیری کند و طول مدت بیماری را کوتاه نماید.

این مکمل را جایگزین آنتی‌بیوتیک‌ها کنید

در نشریه "مجله پزشکی بریتانیا"، نتایج 28 کارآزمایی تصادفی کنترل شده منتشر شده است. دکتر جنیفر هانتر، نویسنده اصلی این تجزیه و تحلیل، می‌گوید: "اعتقاد بر این است که مکمل‌های زینک فقط برای افرادی که کمبود این ماده معدنی دارند مفید است. با این حال، نتایج تحلیل ما این مفهوم را به چالش می کشد. ما دریافتیم که وقتی فردی سرما می‌خورد، زیک طول مدت بیماری را کوتاه می‌کند. علاوه بر این، این ماده معدنی می تواند شدت بیماری را به ویژه در زمان اوج بیماری از 4 تا 2 روز کاهش دهد."

تجزیه و تحلیل همچنین نشان داد که وقتی زینک به صورت پیشگیرانه مصرف می شد، احتمال بروز علائم خفیف سرماخوردگی٪ 28 کمتر و نسبتاً شدید - 87٪ کمتر بود. به گفته خانم هانتر، زینک جایگزینی برای استفاده بیش از حد از آنتی بیوتیک ها است که همچنان یک مشکل مهم جهانی است.

نویسنده اصلی تجزیه و تحلیل، کارمند مؤسسه تحقیقات بهداشتی NICM با این وجود خاطرنشان می کند: "تصور نکنید که نتایج مطالعه در مورد ویروس کرونا صدق می کند. ما می‌دانیم که بسیاری از درمان‌هایی که برای سایر عفونت‌ها مؤثر بوده‌اند، همیشه در برابر COVID-19 مؤثر نیستند."

این زن محقق تاکید می‌کند که "پزشکان و مصرف‌کنندگان باید از عدم قاطعیت در مورد اثربخشی بالینی اشکال مختلف دارویی زینک، دوزها و راه‌های مصرف آگاه باشند. در این مرحله تحقیقات کافی برای گفتن دقیق اینکه کدام بهتر است وجود ندارد: اسپری بینی، ژل بینی، قرص یا آبنبات. اکثر مطالعات از زینک گلوکونات یا زینک استات استفاده کرده‌اند، اما این بدان معنا نیست که سایر ترکیبات اثربخشی کمتری خواهند داشت."

با این حال، خانم هانتر تأکید می کند که غذاهای حاوی زینک به راحتی در دسترس، ارزان و به طور کلی بی خطر هستند. این امر در مورد استفاده کوتاه مدت از قرص ها یا کپسول های حاوی دوز بالای زینک نیز صدق می کند.

منبع: اسپوتنیک


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز