title
کد خبر: 202504
00
نکات هوشمندانه برای داشتن پوستی شفاف و زیباتر

داشتن پوست شفاف و سالم همواره یکی از ایده‌آل‌هایی است که افراد به دنبال آن هستند. سلامت بدن، تغذیه مناسب، سبک زندگی و وضعیت روانی همگی می‌توانند بر روی چگونگی ظاهر پوست شما تاثیر بگذارند.

به گزارش بهداشت نیوز، داشتن پوست شفاف و سالم همواره یکی از ایده‌آل‌هایی است که افراد به دنبال آن هستند. سلامت بدن، تغذیه مناسب، سبک زندگی و وضعیت روانی همگی می‌توانند بر روی چگونگی ظاهر پوست شما تاثیر بگذارند. بنابراین شما در گام اول باید از درون بر روی خود کار کنید. بعد از رسیدگی به افکار و سبک زندگی سالم شما باید چند نکته را هم در ارتباط با پوست خود رعایت کنید تا شفاف و زیباتر شود. ما در ادامه به این نکات می‌پردازیم.

  1. شستشوی مرتب صورت

بهتر است در برنامه مراقبتی پوست خود دو بار در روز آن را بشویید زیرا پاکسازی و شستن صورت کمک می‌کند تا پوستی زیبا و بی‌عیب داشته باشید. شما با شستن صورت از آلودگی‌های ایجاد شده بر روی آن خلاص می‌شوید و بهتر است برای این کار از یک پاک کننده ملایم کف مانند انواع ژل شستشو مناسب با نوع پوست خود استفاده کنید. ژل‌های شستشو با داشتن کربن غنی شده هر گونه آلودگی را از صورت شما پاک کرده و آن را درخشان می‌کنند. شستن صورت با آب به تنهایی کافی نیست و ناخالصی و مواد معدنی موجود در آب می‌تواند به پوست شما آسیب بزند.

گزینه پیشنهادی ما استفاده از نمک حمام است. نمک حمام در انواع کوکتل پدیکور یا مانیکور وجود دارد که هر کدام قیمت خاص خود را دارد. شما با خرید نمک حمام می‌توانید پوست خود را پاکسازی کرده و با انجام یک لایه برداری عالی به رشد سلول‌های جدید در پوست کمک کنید.

 

  1. استفاده مرتب از ماسک صورت

استفاده از ماسک صورت یک راه آسان و فوری برای دستیابی به پوستی سالم و لطیف است. ماسک‌ها در انواع مختلف و متناسب با هر نوع پوست و سن و سالی وجود دارند. استفاده صحیح از ماسک صورت و بدن به آب رسانی پوست کمک کرده و موجب از بین بردن چربی‌های اضافی می‌شود. ماسک صورت همچنین به بهبود ظاهر منافذ پوست کمک می‌کند و روشی عالی برای بیرون کشیدن ناخالصی‌ها است. شما می‌توانید ماسک صورت را از بهترین انواع برند موجود در بازار خریداری کنید. ماسک‌ها با توجه به برند، نوع ماسک ورقه ‌ای یا نقابی دارای قیمت متفاوتی هستند و برای جوش و برای منافذ باز پوست مفید خواهند بود که از طریق این لینک در فروشگاه اینترنتی دیجی استایل قابل مشاهده و خریداری می‌باشند.

  1. استفاده از لیف در حمام

اگرچه استفاده از اسفنج برای شستن صورت و بدن مدتی است که در میان افراد کاربرد دارد؛ اما حقیقت آن است که روش‌های سنتی مانند استفاده از لیف مقداری زبر یا حتی کیسه و سفید آب در فرهنگ ایرانی حتی نتایجی بسیار بهتر از یک اسفنج شوینده نرم می‌تواند به همراه داشته باشد. البته باید دقت داشته باشید که زبر بودن لیف و بلند و کوتاه بودن سطح آن به لایه برداری بهتر پوست شما کمک می‌کند. بنابراین شما نه تنها صورت خود را با استفاده از لیف، درخشان می‌کنید؛ بلکه پوست بدن شما به مرور زمان صاف و شفاف خواهد شد.

  1. خوردن غذاهای گیاهی

تغذیه سالم و دارای تنوع هم می‌تواند در زیبایی و سلامت پوست شما نقشی اساسی داشته باشد. البته بسیاری از مردم می‌دانند که برنامه غذایی ناسالم بر روی پوست چه تاثیراتی می‌گذارد، اما بسیاری از آنها نمی‌دانند که مصرف مواد غذایی سالم می‌تواند در زیبایی و سلامت آنها موثر باشد. برای مثال خواص طبیعی میوه‌ها و سبزیجات به بهبود رنگ و درخشش پوست شما کمک می‌کند و موجب شادابی آن می‌شود. علاوه بر این مواد غذایی طبیعی و ارگانیک به افزایش زیبایی و درخشش پوست هم کمک می‌کند. به عنوان مثال رنگ دانه‌های گیاهی به نام کارتنوئید‌ها، آنتی اکسیدان‌های قوی هستند که مزایای بسیاری برای پوست شما دارند و این آنتی اکسیدان‌ها در سبزیجاتی مانند فلفل‌های رنگی وجود دارند.

  1. استفاده از ژل آلوئه ورا

آلوئه ورا یکی از گیاهانی است که در ارتباط با زیبایی پوست معجزه می‌کند و از خواص بیشماری برای پوست برخوردار است که در این مطلب قابل مشاهده می‌باشد. اسید موجود در ژل آلوئه ورا بسیار پر خاصیت بوده و لایه‌های مرده بر روی پوست شما را از بین می‌برد. این ژل همچنین برای از بین بردن التهابات پوستی هم استفاده می‌شود. شما می‌توانید از این ژل در غالب یک ماسک بر روی صورت خود استفاده کنید و آن را روی پوست خود ماساژ دهید.

در این مرحله باید صبر کنید تا ژل جذب پوست شود. با توجه به آنکه آلوئه ورا یک آبرسان به شدت قوی است بر خلاف دیگر ماسک‌ها منجر به خشک شدن پوست شما نخواهد شد و شما می‌توانید مدت زمان بیشتری آن را بر روی پوست خود قرار دهید و پس از مدتی با آب ولرم آن را به خوبی بشویید. از دیگر خواص آلوئه ورا و ژل آن می‌توان به کوچک کردن منافذ پوست اشاره کرد.

  1. داشتن خواب کافی

همه ما می‌دانیم که زندگی‌های امروزه می‌تواند حجم استرس زیادی را برای هر انسانی به همراه داشته باشد. بنابراین باید بدانید که استرس می‌تواند به طور مستقیم بر روی وضعیت خواب و سلامت شما هم تاثیرگذار باشد. بررسی‌ها نشان داده‌ است که داشتن یک خواب کافی و با کیفیت خوب، می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی زیبایی و داشتن پوست شفاف بگذارد. علاوه بر این خواب کافی می‌تواند بر روی مسائل دیگری مانند کنترل وزن هم تاثیر مثبتی داشته باشد.

برای اینکه بتوانید خواب با کیفیت و راحتی را تجربه کنید، باید این نکات را مد نظر قرار دهید:

  • حتما برای خواب راحت و با کیفیت، یک لباس نخی و راحت بپوشید و روبالشی و ملحفه‌های خود را تمیز نگهداری کنید.
  • قبل از خواب می‌توانید یک موزیک آرامش ‌بخش گذاشته و از طریق بینی چند نفس عمیق بکشید. بهتر است برای این کار، بر روی دم و بازدم خود تمرکز کنید تا آرامش بیشتری به دست بیاورید.
  • چند ساعت قبل از خواب نورهای اطراف‌ را کم کنید تا به این صورت بدن شما برای خواب آماده شود.
  • شما می‌توانید در هنگام خواب و در رختخواب به جای در دست گرفتن گوشی، کتاب مورد علاقه‌ خود را در دست بگیرید و بهتر است اخبار شبانه روز را چک نکنید تا آرامش بیشتری را در خواب خود تجربه کنید.

نویسنده: وحیده امین


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز