title
کد خبر: 202492
00
مراقب باشید با مصرف این نوشیدنی ها دیابت نگیرید

تحقیقات نشان می دهد ، مصرف نوشیدنی های رژیمی، خطر ابتلا به دیابت را بیشتر می کند.

به گزارش بهداشت نیوز، سمیرا باقری، کارشناس مسؤول واحد بهبود تغذیه شبکه بهداشت و درمان شهرستان البرز به مناسبت 22 تا 28 آبان ماه -هفته پیشگیری و مراقبت از دیابت- هشدار داد که مصرف نوشیدنی های رژیمی، خطر ابتلا به دیابت را بیشتر می کند. وی افزود: قند مصنوعی در مواد غذایی رژیمی صنعتی، می تواند سبب بروز دیابت برای افراد سالم شود.

 به گفته این کارشناس، قندهای مصنوعی، اگرچه جذب سلول نمی شود، اما نسبت به سایر قندها، موجب ترشح بیشتر انسولین می شود، و در نتیجه، قند خون کاهش می یابد و فرد، احساس ضعف و گرسنگی می کند، که این خود، پُرخوری فرد را به دنبال دارد. وی ادامه داد: این موضوع، می تواند سبب بروز دیابت برای افراد سالم، و همچنین افزایش عوارض دیابت برای بیماران دیابتی شود.

باقری اظهار کرد که مصرف مداوم این مواد، موجب عادت کردن افراد به مزه شیرینی، و در نتیجه، تحریک مداوم اشتها و ابتلا به عوارض پُرخوری می شود. وی اضافه کرد: به همین دلیل، بیماران دیابتی، نباید به صورت مداوم و روزانه از مواد غذایی رژیمی صنعتی استفاده کنند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز