title
کد خبر: 202487
00
آیا با واکسیناسیون دانش آموزان عوارضی ثبت شده؟

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان شیروان با اشاره به اهمیت تزریق واکسن کرونا برای گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال گفت: واکسیناسیون دانش آموزان مورد مطالعات علمی قرار گرفته و تاکنون هیچ گونه عارضه جدی از واکسیناسیون این گروه هدف گزارش و ثبت نشده است.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر «سیده معصومه هاشمی رسکتی»، خطاب به والدین دانش آموزان افزود: با واکسیناسیون هر چه سریع تر گروه های هدف دانش آموزی به آموزش و پرورش امکان برگزاری کلاس های موثر حضوری را می دهیم.

وی با اشاره به این که هم اکنون واکسیناسیون افراد ۱۲ تا ۱۸ سال  در حال انجام است، ادامه داد: واکسیناسیون  این گروه از جمعیت با واکسن مورد تایید  وزارت بهداشت، نقش بسیار  مهمی در کنترل پاندمی این بیماری دارد. 

وی اظهار کرد: بچه ها بازیگوشی خاص خود را دارند و مثل بزرگ سالان رعایت شیوه نامه های بهداشتی را  جدی نمی گیرند لذا باید توسط والدین و مربیان مدارس  آموزش ببینند، همچنین در مورد زمان بندی دز دوم واکسن کرونا در دانش آموزان دقت بیشتری از سوی والدین انجام گیرد.

 وی تصریح کرد: واکسیناسیون در کنار رعایت سایر شیوه نامه های بهداشتی مثل شست و شو و ضدعفونی دست ها، توجه به  خواب کافی و تغذیه مناسب به طور موثری ابتلا به عفونت با ویروس کرونا را کاهش می دهد.

دکتر «هاشمی رسکتی» اضافه کرد: بازگشایی مدارس با واکسیناسیون دانش آموزان به تنهایی امکان پذیر نیست و ایمن سازی خانواده دانش آموزان و  کادر آموزشی هم از دیگر ملزومات بازگشایی مدارس است زیرا کودکان می‌توانند به عنوان کانون های اساسی انتقال  ویروس عمل کنند در حالی که خودشان هنوز علامتی بروز نداده اند.

بدیهی است با واکسیناسیون کامل کودکان و  نوجوانان، خطر ابتلای آن ها به صفر نمی رسد اما هر چقدر سطح  واکسیناسیون جامعه را بالا ببریم  امکان چرخش این یروس در جامعه  کمتر می شود.

وی بیان کرد: واکسن های کرونای موجود، نتیجه تحقیقات پزشکان، کارشناسان و محققان شرکت های علمی مختلف است که با توجه به شرایط اورژانسی که دامن گیر جهان شده بعد از زمان کوتاه‌تری نسبت به سایر واکسن ها تایید شده است.

وی  افزود: خوشبختانه تاکنون عوارض جدی و حادی با تزریق واکسن های کرونایی گزارش نشده است؛ عوارضی هم که طی این 2 سال مطالعه و تزریق گزارش شده است اهمیت چندانی از نظر پزشکی و سلامت افراد نداشته است.

وی اضافه کرد: هم اکنون محققان بر این باور هستند که تزریق واکسن  کرونا بر نزدن واکسن ارجح است و خطر  مرگ و میر را تا حد زیادی کاهش می دهد و از بروز بیماری حاد در افراد جلوگیری می کند. 

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان شیروان گفت: در هر شرایطی وقتی تکلیف می شود که اقداماتی برای کنترل یک اپیدمی انجام شود مطمئناً مطالعات آزمایشگاهی و بالینی روی گزینه ها انجام می شود و بعد در اختیار عموم مردم جامعه قرار می گیرد، همچنان  که در کشور چین بدون بروز  عارضه ای واکسن سینوفارم از سن بالای  ۵ سال پس از تحقیقات لازم تایید شد.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز