title
کد خبر: 201930
00
پاسخی به مخالفان تزریق واکسن کرونا

رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت با اشاره به دلیل اصلی تزریق واکسن کرونا گفت: واکسن کرونا تا ۸۵ درصد می‌تواند از بدن در مقابل ویروس کرونا جلوگیری کند.

به گزارش بهداشت نیوز، سید محسن زهرایی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه با توجه به اظهارات برخی افراد درباره عدم تزریق واکسن کرونا به دلیل نداشتن ایمنی کامل، چرا باید واکسن تزریق کنیم اظهار کرد: گاهی سؤال و پرسش‌های متفاوتی در این زمینه مطرح می‌شود که با توجه به اینکه واکسن کرونا ایمنی صد درصدی نمی‌دهد و همچنان باید ماسک زد، چرا باید واکسن بزنیم.

رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: زمانی که یک اقدام مؤثر وجود دارد و می‌تواند جلوی فرم شدید این بیماری را بگیرد، باید از آن استفاده کنیم.

وی با اشاره به مثال واضح‌تری در این زمینه گفت: به طور مثال طبق بررسی‌هایی که در زمینه تصادفات توسط مسئولان مربوطه صورت گرفت، مشخص شد بستن کمربند ایمنی می‌تواند در تصادفات رانندگی بسیار مؤثر باشد و از عوارض ضربه مغزی و ... تا حد زیادی جلوگیری کند، سوال اینجاست که آیا بستن کمربند ایمنی سبب تصادف نکردن می‌شود؟ خیر، اما این اقدام باعث می‌شود تا حین وقوع حادثه رانندگی آسیب کمتری به رانندگان وسایل نقلیه وارد شود و حتی افراد دچار آسیب هم نشوند.

زهرایی درباره علت تزریق این واکسن بیان کرد: در زمینه تزریق واکسن کرونا هم همینطور است و ما نباید از واکسن این انتظار را داشته باشیم که به صورت صد درصدی بدن ما را حفظ کند.

رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: تزریق واکسن کرونا تا حد زیادی می‌تواند سلامت ما را در مقابل این بیماری حفظ کند و به همین دلیل باید واکسن کرونا را تزریق کنیم.

منبع: آنا


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز