title
کد خبر: 201842
00
فواید بی‌نظیر این روغن طبیعی برای پوست، مو و بدن

هوا رو به سرد شدن است و اگر پوستتان در این فصل پوسته پوسته یا قرمز می‌شود بدانید که روغن بادام شیرین یکی از بهترین درمان‌های طبیعی به حساب می‌آید. این روغن گیاهی فواید زیادی برای پوست‌های حساس دارد و باعث نرمی و لطافت آن می‌شود.

به گزارش بهداشت نیوز، البته خواص این روغن به پوست ختم نشده و برای موهای شما نیز مفید است. در ادامه با بخشی از فواید روغن بادام شیرین آشنا می‌شوید.

ترکیبات روغن بادام شیرین
روغن بادام شیرین یک روغن گیاهی است که تحت فشار با حداقل دما و از هسته میوه درخت بادام گرفته می‌شود. یعنی اینکه مغز بادام به صورت سرد فشار داده می‌شود تا روغن آن خارج شود. این اکسیر سرشار از امگا6 )اسید لونولئیک(، امگا9 )اسید اولئیک( و ویتامین های A , B , E است که به‌خوبی پوست را تغذیه می‌کنند. 

میزان بالای اسیدهای چرب موجود در این روغن باعث بهبود خاصیت کشسانی پوست شده و به احیای سلولی کمک زیادی می‌کند. اما فواید این روغن به همین جا ختم نمی‌شود. این اکسیر باارزش همچنین حاوی مواد نرم‌کننده است که پوست را همانند برگ گل لطیف می‌کند.

فواید روغن بادام شیرین
پوست‌های حساس همواره درگیر تحریک، خارش و خشکی هستند و روغن بادام شیرین نیازهای این نوع پوست‌ها را برای مقابله با این قبیل مشکلات برآورده می‌سازد. این روغن علاوه بر صاف و نرم کردن پوست، تسکین‌دهنده است و مشکلات جزئی پوست را از بین می‌برد. 

روغن بادام شیرین به دلیل دارا بودن خواص آنتی‌اکسیدانی، ضدچروک محسوب می‌شود و پوست را جوان و شاداب می‌کند. این روغن همچنین برای موها نیز مفید بوده و باعث تقویت و درخشانی آنها می‌شود.

استفاده از روغن بادام شیرین برای پوست صورت
روغن بادام شیرین برای تمام انواع پوست مفید است و با تقویت لایه هیدرولیپیدیک پوست باعث تقویت و نرمی آن می‌شود. شما می‌توانید از این روغن به صورت خالص، به عنوان لوسیون یا شیرپاک کن استفاده کنید.

استفاده از روغن بادام شیرین برای موها
روغن بادام شیرین باعث تغذیه و تقویت تارهای مو می‌شود. این روغن به‌ویژه برای مراقبت از موهای آسیب‌دیده، خشک و موخوره مفید است. این روغن به واسطه ترکیبات مفیدی که دارد باعث افزایش درخشندگی موها می‌شود. شما می‌توانید روغن بادام شیرین را به‌صورت ماسک به موها بزنید و بعد از 20 دقیقه یا بعد از یک شب کامل آنها را شست‌وشو دهید.

استفاده از روغن بادام شیرین برای بدن
روغن بادام شیرین خواص احیاکنندگی دارد به همین دلیل برای مقابله با ترک‌های پوستی ناشی از بارداری و همچنین ترمیم زخم‌های پوستی توصیه می‌شود. به همین منظور می‌توانید 10 قطره از این روغن را در مشت دستتان چکانید و به آرامی شکم و ران‌ها و هر جایی که دچار ترک شده را ماساژ دهید. توصیه می‌شود اینکار را دوبار در روز تکرار کنید. 

اگر اهل استفاده از وان هستید می‌توانید چند قطره از این روغن را به آب گرم وان اضافه کرده و در آن دراز بکشید. با همین روش ساده پوست بدن‌تان سپاسگزارتان خواهد بود. برای افزایش خواص روغن بادام شیرین و ایجاد آرامش بیشتری چند قطره عصاره گیاهی اسطوخودوس نیز به آب وان اضافه کنید. در نهایت اینکه روغن بادام شیرین خواص نرم‌کنندگی دارد و برای پوست‌های آفتاب‌سوخته بسیار مفید است.

درمان طبیعی ترک‌های پوست با روغن بادام شیرین و رفقا
ترک‌های پوستی در نتیجه پارگی رشته‌های ارتجاعی پوست و به دلیل تغییرات هومونی به‌ویژه در بارداری یا اضافه وزن روی پوست جا خوش می‌کنند. شما می‌توانید زمانی که این ترک‌ها هنوز قرمز هستند با کمک روغن‌های گیاهی از پیشرفت‌شان جلوگیری کرده یا آنها را کاهش دهید. 

برای اینکار می‌توانید به سراغ بادام شیرین، کره کاریته یا آلوئه‌ورا بروید. ترکیب این مواد را روی ترک‌های قرمز یا بنفش بزنید و به آرامی ماساژ دهید. این کار را روزانه چند بار تکرار کنید. اگر روغن آرگان داشته باشید بدانید که یک اکسیر دیگر برای مقابله با ترک‌های پوستی در اختیار دارید.

انتخاب روغن بادام شیرین

برای بهره‌مندی از فواید روغن بادام شیرین بهتر است از روغن فرابکر استفاده کنید. این روغن تحت فشار سرد گرفته می‌شود. توصیه می‌کنیم از روغن‌های ارگانیک استفاده کنید. در نهایت اینکه استفاده از این روغن برای افرادی که به آجیل‌ها آلرژی دارند توصیه نمی‌شود.

منبع: سلامت


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز