title
کد خبر: 201521
00
عارضه تزریق این واکسن به کودکان کمتر از تلفات کروناست

کارشناسان سازمان غذا و داروی آمریکا با تایید عوارض واکسن فایزر اعلام کردند: خطر واکسیناسیون کودکان ۵ تا ۱۱ ساله بسیار کمتر از عوارض ابتلای آنها به ویروس کروناست و برای مهار پاندمی لازم است، واکسیناسیون کودکان کامل اجرا شود.

به گزارش بهداشت نیوز، سازمان غذا و داروی ایالات متحده استفاده اضطراری از واکسن فایزر/بیون‌تک برای کودکان زیر ۱۲ سال را تائید کرد؛ با این مجوز حدود ۲۸ میلیون کودک ۵ تا ۱۱ ساله در آمریکا می‌توانند برای پیشگیری از ابتلا به کرونا واکسینه شوند. سازمان غذا و داروی آمریکا نیز با تایید عوارض واکسن تاکید کرده، فواید واکسن از مضرات آن بسیار بیشتر است و برای کنترل همه‌گیری لازم است واکسیناسیون کودکان کامل اجرا شود؛ در این گزارش به جزئیات آن پرداخته‌ایم:

* آغاز واکسیناسیون ۲۸ میلیون کودک زیر ۱۲ سال

به این ترتیب انتظار می‌رود برنامه اعلام شده دولت آمریکا برای واکسیناسیون این گروه سنی که شامل حدود ۲۸ میلیون نفر می‌شود، طی چند روز آینده آغاز شود. مطابق برنامه قرار است طی روزهای آینده ۱۵ میلیون دز واکسن کرونا مخصوص کودکان خردسال بین داروخانه‌ها، مراکز درمانی و پزشکان کودکان در ایالات متحده توزیع شود.

*  آمار ابتلا و مرگ در میان کودکان خردسال

کارشناسان کمیسیون واکسیناسیون سازمان غذا و داروی آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کردند که سودمندی واکسیناسیون کودکان به مراتب از اثرات جانبی آن و خطر ابتلا به بیماری کووید۱۹ بیشتر است. «تاگس‌شاو» از قول پتر مارکس، یکی از کارشناسان این کمیسیون می‌گوید تا کنون یک میلیون و ۹۰۰ هزار مورد ابتلا به کرونا در گروه سنی زیر ۱۲ سال شناسایی شده و بیش از هشت هزار و ۳۰۰ نفر آنها بستری شده‌اند. بنا بر این گزارش یک سوم از کودکان بستری شده به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شده‌اند و حدود ۱۰۰ نفر از مبتلایان به بیماری کووید۱۹ در این گروه سنی جان خود را از دست داده‌اند. به گفته شرکت فایزر میزان ایمنی کودکان پنج تا ۱۱ سال واکسینه شده در برابر ابتلا به بیماری کووید۱۹ اندکی کمتر از ۹۱ درصد است.

* توصیه‌های تخصصی برای واکسیناسیون کودکان

 کمیسیون واکسیناسیون قرار است به نمایندگی از مرکز پیشگیری و مبارزه با بیماری‌ها در ایالات متحده امروز نظر خود را در این خصوص اعلام کند و توصیه‌های لازم را برای انجام واکسیناسیون نزد کودکان ۵ تا ۱۱ سال در اختیار سازمان غذا و داروی آمریکا قرار دهد.

* جزئیات واکسن کودکان

کودکان خردسال مانند بزرگسالان دو دز واکسن دریافت می‌کنند اما میزان آن کمتر و فاصله زمانی بین دو تزریق برای آنها ۲۱ روز است. رسیدن به ایمنی نزدیک به ۹۱ درصدی یک ماه پس از دریافت دز دوم رخ می‌دهد. در آمریکا واکسن فایزر/بیون‌تک برای کودکان از ۱۲ سال مجوز اضطراری و برای افراد از ۱۶ سال مجوز کامل دریافت کرده است.

* استقبال والدین از واکسیناسیون کودکان

روشل والنسکی، مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده می‌گوید: میلیون‌ها والدین مشتاق هستند تا فرزندان خود را واکسینه کنند و با این تصمیم، ما اکنون توصیه کرده‌ایم  حدود ۲۸ میلیون کودک واکسن کووید ۱۹ دریافت کنند. ضمن اینکه با واکسیناسیون کودکان می‌توان به مهار پاندمی کرونا نزدیک شد و به شرایط قبل همه‌گیری برگشت.
منبع: خبرگزاری فارس


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز