title
کد خبر: 201512
00
پس از مصرف سبزی و صیفی‌جات حمله مغزی رخ می دهد؟

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با بیان اینکه بروز حمله مغزی در پی مصرف سبزی و صیفی‌جات جنبه علمی ندارد، گفت: براساس نوع آبیاری و کشت، این محصولات قبل از مصرف به سالم سازی نیاز دارند و باید گندزدایی شوند.

 به گزارش بهداشت نیوز، مهندس محسن فرهادی معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به برخی اظهارات مطروحه درخصوص اینکه مصرف سبزی و صیفی‌جات سبب حمله مغزی می شود، گفت: هیچ یک از این موارد جنبه علمی ندارند، براساس نوع آبیاری و کشت، این محصولات پیش از مصرف به سالم سازی نیاز دارند و باید گندزدایی شوند.
 
وی ادامه داد: مصرف محصولاتی که عملیات پاکسازی آنها در کارخانه ها انجام می شود، بلامانع بوده و هیچ مشکلی ندارند.
 
صیفی‌جات کاملا در شرایط بی هوازی رشد می کنند
 
معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت تصریح کرد: نکاتی که درباره بروز حمله مغزی درپی مصرف سبزیجات مطرح و اینکه در انتها نتیجه گیری شده که سبب بیماری بوتولیسم می شود، یک بحث غیر علمی است؛ همانطور که همه صاحب نظران اطلاع دارند این بیماری کاملا بی هوازی است و اصلا مربوط به این موارد نیست.
 
بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، دکتر فرهادی در پایان با اشاره به اینکه صیفی جات در شرایط هوازی هستند درحالی که بوتولیسم کاملا در شرایط بی هوازی سم تولید می کند، عنوان کرد: مصرف این محصولات پس از ضدعفونی حتما  توصیه می شود.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز