title
کد خبر: 201370
00
اگر زود عصبی می شوید این گیاه را فراموش نکنید

مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: باریجه در در درمان صرع، بواسیر، بیماری‌های عصبی و ضعف معده و کبد و طحال مؤثر است.

به گزارش بهداشت نیوز، حسین راغ آرا گفت: باریجه گیاهی چندساله و متعلق به خانواده چتریان است که دارای برگ‌هایی بریده به رنگ سبز مایل به خاکستری و پوشیده از کرک است؛ طبیعت این گیاه بسیار گرم و خشک است و از آن به‌عنوان محرّک، ضدعفونی‌کننده و داروی سینه و برای درمان آسم و برونشیت استفاده می‌شود.

 مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه شیره این گیاه در تقویت رحم نیز تأثیرگذار است، افزود: این گیاه ملیّن و ضد نفخ است و کاربرد آن در موارد تنگی نفس و سرفه کهنه و نرم کردن سینه اثرات مفیدی دارد، در درمان صرع، بواسیر، بیماری‌های عصبی و ضعف معده و کبد و طحال مؤثر است و عصاره این گیاه دارای خواص ضد باکتریایی، آنتی‌اکسیدانی، ضدالتهابی، ضد قارچی و ضد تشنج است.

راغ آرا با بیان اینکه نوشیدن مخلوط آن با آب برای رفع سوزش مجرای ادرار و بواسیر بسیار مفید است، تصریح کرد: ضماد روغن زنبق مخلوط با باریجه برای تسکین درد پهلو و کمر و تحلیل دمل‌ها مفید است؛ باریجه برای اشخاص گرم‌مزاج مضر است و در صورت لزوم باید به همراه روغن بنفشه و کافور مصرف شود.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز