title
کد خبر: 201329
00
این افراد حتما باید دز تقویت کننده واکسن کرونا بزنند

ملیتا ووینوویچ، نماینده سازمان جهانی بهداشت در روسیه، گفت: کسانی که ایمنی پایینی دارند، باید در یک بازه زمانی ۶ ماهه پس از واکسیناسیون علیه عفونت کروناویروس یا بهبودی پس از ابتلا به آن، دوز تقویت‌کننده واکسن دریافت کنند.

به گزارش بهداشت نیوز، وی گفت: در حال حاضر دوز تقویت‌کننده واکسن در ۶ ماه بعد از دریافت واکسن یا ابتلا به کووید به افراد دارای ایمنی پایین توصیه می‌شود.

بر اساس آخرین آمار حدود ۲۴۶.۸ میلیون نفر در سراسر جهان به بیماری کووید ۱۹مبتلا شده‌اند و بیش از پنج میلیون مرگ نیز گزارش شده است.

وی خاطرنشان کرد: برای دستیابی به ایمنی جمعی موثر باید افراد واکسینه شده یا کسانی که مصونیت دارند، در مدت زمان کوتاهی در یک زمان واکسینه شده باشند.

ملیتا ووینوویچ اظهار کرد: همه‌گیری ویروس کرونا در جهان زمانی پایان خواهد یافت که به سطح ایمنی جمعی مناسب برسیم.

وی ادامه داد: وقتی جامعه به سطح ایمنی کافی برسد، ویروس قادر به انتشار نخواهد بود. به این معنی که باید افراد واکسینه شده یا کسانی که مصونیت دارند، در مدت زمان کوتاهی از طریق واکسن ایمن شده باشند.
منبع: ایسنا


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز