title
کد خبر: 201227
00
6ماسک خانگی برای جذاب شدن صورت

برای اینکه صورتی جذاب داشته باشید از این 6ماسک خانگی که درمطلب زیر آمده حتما استفاده کنید.

به گزارش بهداشت نیوز، پر بودن گونه‌ها و صورت از جمله نکات زیبایی است که می‌تواند صورت شما را زیبا و جذاب جلوه دهد، بنابراین اگر بنابر دلایلی صورت شما لاغر به نظر می‌رسد، با چند روش خانگی می‌توانید صورت خود را پر و چاق کنید.

ماسک عسل

یک قاشق چای خوری (۵ میلی‌لیتر) عسل را روی گونه‌ها قرار دهید. این ماسک را به آهستگی روی پوست ماساژ دهید و پس از ده دقیقه صورت را با آب ولرم، بشویید. می‌توانید هفته‌ای دو الی سه مرتبه از این ماسک استفاده کنید.

ماسک سیب زمینی وگلاب

سیب زمینی را رنده کرده و به میزان کافی گلاب به آن اضافه کنید تا حالت خمیری به دست آید. اگر پوست‌تان چرب است، چند قطره آب لیمو و اگر پوست‌تان خشک است، کمی عسل به آن اضافه کنید. ابتدا صورت‌تان را بشویید و سپس این ماسک را به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست قرار دهید. در انتها، مجددا صورت‌تان را با آب سرد بشویید. پس از اصلاح صورت نیز می‌توانید از این ماسک استفاده کنید.

ماسک آب سیب

آب نصف یک سیب را گرفته و روی گونه‌ها بمالید. پس از ۴۰ الی ۶۰ دقیقه، صورت را با آب ولرم بشویید. می‌توانید این کار را هر روز انجام دهید.

ماسک گلیسیرین و گلاب

صرف گلیسرین و گلاب به صورت موضعی به تغذیه پوست صورت کمک بسیاری می‌کند. مصرف گلیسرین باعث آب‌رسانی به پوست و کاهش سلول‌های مرده آن می‌شود. گلاب طبیعی PH پوست را متعادل می‌کند و باعث نرمی و لطافت آن می‌شود. همچنین نقش یک آب‌رسان مناسب را برای پوست‌های خشک ایفا می‌کند. گلاب یک پاک‌کننده و ضدعفونی کننده مناسب پوست صورت است و می‌تواند بدون خشک کردن پوست، موجب کوچک شدن منافذ آن شود. برای تهیه این ماسک، گلیسیرین و گلاب را به نسبت مساوی با یکدیگر مخلوط کنید و هر روز آن را به پوست صورت بزنید. بهتر است این ماسک را شب‌ها و پیش از خواب، استفاده کنید. در صورت استفاده در روز، باید حتما ضدآفتاب بزنید.

ماسک روغن زیتون

روغن زیتون، یک روغن درمانی مناسب برای افرادی است که دارای پوست خشک هستند. این روغن مانند یک مرطوب‌کننده، موجب افزایش لطافت پوست می‌شود. پوست خود را به آرامی و به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه با روغن زیتون ماساژ دهید و سپس آن را با آب ولرم بشویید.

ماسک خیار

خیار یکی از میوه‌هایی است که می‌توان از آن به عنوان مرطوب‌کننده پوست استفاده کرد. یک عدد خیار را رنده کرده و کمی گلاب خالص به آن اضافه کنید. این ماسک را به مدت نیم ساعت روی صورت بگذارید و سپس با آب خنک بشویید.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز