title
کد خبر: 201182
00
تا چند ماه دیگر ذخیره واکسن کرونا در کشور داریم؟

سخنگوی جمعیت هلال‌احمر درمورد ورود آخرین محموله تعهدی واکسن کرونا توسط هلال احمر به کشور گفت: از اکنون تا 2 ماه آینده ذخیره واکسن کرونا داریم و این ذخیره بسیار بالا است.

به گزارش بهداشت نیوز، محمدحسن قوسیان مقدم، افزود: آخرین تعهد ما این بود که در اکتبر ۶۰ میلیون دز وارد کنیم و امروز (یکشنبه) آخرین محموله تعهدی واکسن کرونا تهیه شده توسط هلال احمر برای واکسیناسیون هموطنان وارد کشور شد.  

وی ادامه داد: اکنون سفارش جدیدی ثبت نکرده ایم و اگر بر اساس اعلام نیاز، ستاد ملی کرونا تصویب بکند، جمعیت هلال احمر همچون گذشته شروع به از سرگیری واردات واکسن کرونا به کشور می کند.

سخنگوی جمعیت هلال احمر افزود: تعهد هلال احمر در دو ماه گذشته به این صورت بود که در شهریور ماه، ۲۰ میلیون دز و همچنین۱۲ میلیون دز در دهه اول مهر ماه وارد کند و تا کنون حدود ۹۲ میلیون دز واکسن کرونا توسط هلال احمر وارد کشور شده است.

وی ادامه داد: حتی اگر ۹۰ میلیون دز هم تزریق شده باشد، برای دو ماه آینده هم ذخیره داریم و همچنین اگر روزی یک میلیون تزریق واکسن در کشور داشته باشیم، اکنون مشکلی برای واکسیناسیون در کشور نیست.

قوسیان مقدم درمورد عملکرد جهادی جمعیت هلال احمربرای واردات واکسن کرونا به کشور واکنش نشان داد و افزود: امروز باید جشن بگیریم و به هلال احمر مدال دهیم که دغدغه واکسن کشور را رفع کرد.

به گزارش ایرنا، جمعیت هلال احمر امروز(یکشنبه) آخرین محموله ۶ میلیون دزی واکسن کرونای خریداری شده را وارد کشور وارد کشور کرد.

این محموله سی ودومین محموله وارداتی هلال احمر از زمستان سال ۱۳۹۹ تا کنون است.

به گفته کریم همتی رییس جمعیت هلال احمر این جمعیت، در مجموع ۱۱۲ میلیون و ۳۹۰ هزار دُز واکسن وارد کشور کرده است.

تا کنون ۵۲ میلیون و ۳۷۹ هزار و ۵۷ نفر دُز اول، ۳۳ میلیون و ۶۷۴ هزار و ۷۳ نفر دُز دوم و ۸۴ هزار و ۳۴۰ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۸۶ میلیون و ۱۳۷ هزار و ۴۷۰ دُز رسید.
منبع: ایرنا


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز