title
کد خبر: 201014
00
درمان انواع سردرد و میگرن با تجهیزات آشپزخانه

وقتی احساس سردرد می کنید هیچ مسکنی برای درد ندارید؟ تا زمانی که در کنار یک آشپزخانه کاملاً مجهز هستید، باید همه چی براتون خوش آیند باشد.

به گزارش بهداشت نیوز ،وقتی احساس سردرد می کنید هیچ مسکنی برای درد ندارید؟ تا زمانی که در کنار یک آشپزخانه کاملاً مجهز هستید، باید همه چیز برایتان خوش آیند باشد.

برای درمان سردرد چی بخوریم

1. درمان سردرد با سیب زمینی روتس

سیب زمینی روتس (نوعی سیب زمینی بزرگ، دارای پوستی قهوه ای تیره). عجیبه، اما حقیقت داره: خشکی دهان= سردرد ناتوان کننده. بله، درست است، یکی از دلایل اصلی سردرد کم آبی است. و اغلب، هنگامی که بدن شما به آب نیاز دارد، به الکترولیت هایی مانند پتاسیم هم نیز نیاز دارد. هنگامی که بدن خود را با مواد مغذی که مورد نیاز است تغذیه میکنید، درد شما احتمالاً فروکش می کند و کم میشود. بنابراین دفعه دیگر که احساس سردرد کردید، یک سیب زمینی روتس را بپزید و از پوست و همه ی آن لذت ببرید!

یک تاتر بزرگ ( سیب زمینی رنده شده ای که به صورت استوانه هایی کوچک در آمده و به صورت سرخ شده مصرف میشود) دارای مقدار پتاسیمی است که بیش از سه برابر در پتاسیم موجود در موز یافت میشود. (که اغلب به عنوان قوی ترین منبع تصور می شود). و از آنجایی که یک سیب زمینی حدود 75 درصد آب است، بنابراین بسیار هیدراته کننده است!

2. درمان خانگی سردرد با خیار

خیار از 97 درصد آب تشکیل شده است و یکی دیگر از سبزیجاتی است که می تواند به شما در حفظ آب بدن و رهایی از سردرد کمک کند. مقداری از آن را برش دهید و از آن با هوموس لذت ببرید یا سبزیجات را با مقداری گوجه فرنگی، پیاز قرمز، روغن زیتون، سرکه شراب قرمز، پونه کوهی و فلفل سیاه برای یک سالاد تابستانی ساده ترکیب کنید. 

3. درمان سردرد و میگرن با خوردن گیلاس

اگر در ساعات مشخصی از روز یا بعد از انجام فعالیت خاصی مستعد ابتلا به سردرد هستید، با خوردن اندکی گیلاس، درد را از خود دور کنید. این میوه قرمز نه تنها مقداری آب برای بدن شما فراهم می کند و دردهای مربوط به کم آبی بدن را از بین ببرد ، بلکه حاوی ترکیباتی است که به اکسید نیتریک در خون تبدیل می شود ، گازی که به صورت طبیعی وجود دارد و می تواند در برابر سردردهای تنشی و میگرن از شما محافظت کند. چغندر و آب چغندر نیز همین اثر را خواهند داشت.

4. درمان سردرد با خوردن غلات سبوس دار غنی شده

طبق گفته کتابخانه ملی پزشکی ایالات متحده، مصرف مقادیر کافی ریبوفلاوین (AKA ویتامین B2) می تواند به حفظ و جلوگیری از میگرن کمک کند. خوشبختانه اکثر غلات با این ماده مغذی غنی شده اند ، بنابراین خیلی راحت می توان آن را به رژیم روزانه خود وارد کرد. Wheaties ، Fiber One و All Bran همه این مواد غذایی را که غنی از ماده مغذی تسکین دهنده هستند را تأیید کرده اند. 

5. درمان خانگی سردرد سینوزیت با خوردن فلفل تند

اگر سردردهای شما ساعتها شما را منع از انجام کاری میکنند ، ممکن است بخواهید برای تسریع روند بهبودی - در صورتی که این درد ناشی از احتقان باشد، خوردن بعضی از چیزی های تند را در نظر بگیرید. متخصص تغذیه ثبت شده ارین پالینسکی-وید توضیح می دهد که اگر سردرد به دلیل گرفتگی سینوس باشد، غذاهای پرادویه می توانند به کاهش فشار و باز شدن مجاری تنفسی کمک کنند، که این عمل به کاهش درد کمک می کند. علاقه دارید که آن را امتحان کنید؟مقداری سالسای تند یا فلفل چیلی به یک کاسه املت یا بوریتو خانگی اضافه کنید. 

6. درمان خانگی سردرد با تخمه کدو تنبل

منیزیم که به وفور در دانه کدو تنبل ، مغزهای (آجیل های) برزیلی و بادام یافت می شود ، می تواند با شل کردن رگ های خونی ، درد سر را از بین ببرد.( فقط یک فنجان دانه کدو تنبل تقریباً 100 درصد نیاز روزانه شما به منیزیم را تأمین می کند.)

حقایق جالب تری در مورد این ماده مغذی: منیزیم مسئول بیش از 300 واکنش بیوشیمیایی در بدن، از جمله عملکرد مغز و عضلات است. درد عضلانی و خستگی کلی نیز شاخص های رایج در مورد کمبود کافی ماده مغذی در زندگی شما هستند.

7. درمان سردرد با خوردن آرد جو دوسر و برنج قهوه ای

اگرچه هر از گاهی دچار سردرد می شوید و امری طبیعی است، اما داشتن هر روزه آن بعد از شروع یک برنامه کاهش وزن با کربوهیدرات کم، نشانه این است که ممکن است خیلی زیاد از حد پیش رفته باشید. ایزابل اسمیت، کارشناس تغذیه می گوید: "کربوهیدرات ها برای تولید گلوکز به پردازش اضافی نیاز ندارند، بنابراین سطح قند خون را کاملاً ثابت نگه می دارند.

با این حال ، وقتی کربوهیدرات کافی مصرف نکنید، سطح قند خون می تواند کاهش یابد و باعث سردرد شود. برخی از محصولات غنی از کربوهیدرات و آب مانند سیب ، گلابی و هویج را در آن بگنجانید. کربوهیدرات های سالم مانند آرد جو دوسر و برنج قهوه ای نیز انتخاب های هوشمندانه ای هستند ، زیرا در طول فرآیند پخت و پز آب را جذب می کنند.

8. درمان خانگی سردرد با قهوه یا چای کوچک

اگر نمیتوانید که تصور کنید که یک روز به  استارباکس نروید، بیشتر از همه، سردردهای شما نتیجه ترک کافئین است. هنگامی که به طور مرتب محرک را مصرف می کنید ، منجر به وابستگی جسمی می شود. نتیجه: در صورت از دست دادن دوز، احتمالاً سردرد ضربان دار را تجربه خواهید کرد.

اگرچه دلیل این امر هنوز به طور کامل مشخص نشده است ، اما برخی از متخصصان پزشکی می گویند که کافئین باعث شل شدن رگ های خونی می شود - بنابراین وقتی مدتی از آخرین فنجان قهوه خوردن شما می گذرد، رگ ها منقبض شده و باعث درد می شوند. برای مقابله با درد، یک فنجان کوچک قهوه یا چای برای خود بخرید - روی کلمه کوچک تأکید داشته باشید. اگر بیش از حد غرق در آن می شوید و دوز بیشتری از کافئین را میخورید، سردرد دیگری را خواهید داشت.

9. درمان سردرد و میگرن با خوردن دانه کنجد

اگر فقط در هنگامی که یک کلوچه یا مرغ کنجدی سفارش می دهید و دانه کنجد را نمی خورید، باید بگم که یکی از بهترین غذاهای کاهش میگرن را در اطراف خود از دست داده اید. این دانه ریز پر از ویتامین E است ، ماده مغذی ثبات دهنده سطح استروژن که میگرن مربوط به دوره را دفع می کند و کاهش میدهد.

این دانه همچنین غنی از ال-آرژنین ، پیش ماده اکسید نیتریک ، همان گاز طبیعی موجود در گیلاس است که می تواند در محافظت و جلوگیری از سردردهای تنشی و میگرن در زنان و مردان کمک کند. آنها را روی بلغور جو دوسر خود یا سوپ ها و غذاهای سرخ کرده بپاشید تا از مزایای آن بهره مند شوید.

منبع: salamdonya.

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز