title
کد خبر: 200710
00
پزشک قلابی این شهر دستگیر شد

رییس پلیس آگاهی فرمانده انتظامی قم از دستگیری پزشک قلابی که فردی ۴۵ساله و تبعه خارجی است، در این استان خبر داد.

به گزارش بهداشت نیوز، سرهنگ میکاییل قهرمانپور در این زمینه افزود: در پی دریافت گزارشی از دانشگاه علوم پزشکی قم مبنی بر این‌که فردی با طراحی وبلاگ در اینترنت و تبلیغات در فضای مجازی به‌عنوان پزشک متخصص داخلی با درج شماره نظام پزشکی و مهر، بیماران را در منزل معاینه و نسخه صادر می‌کند، به لحاظ اهمیت موضوع و غیرعادی بودن امر طبابت در منزل و به خطر افتادن جان شهروندان، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: متهم در تبلیغات خود در فضای مجازی، خود را دارای سوابق کاری در بیمارستان‌های مهم قم و تهران قلمداد کرده است.

وی ادامه داد: کارآگاهان با شناسایی متهم از طریق فضای مجازی، با رعایت اصل غافلگیری و اشراف اطلاعاتی، متهم را در منزلش دستگیر و مطالبه مدارک و مجوز مثبت پزشکی کردند؛ لیکن وی با عنوان این‌که دارای مدرک دکتری پزشکی از دانشگاه معتبر کشورش می‌باشد و مدارکش در ایران به سرقت رفته، نمی‌تواند مجوزی ارائه کند.

قهرمانپور تصریح کرد: در تحقیقات تکمیلی کارآگاهان مشخص شد، شماره نظام پزشکی وی مربوط به یکی از پزشکان در شهرهای شمالی کشور است که متهم به‌صورت غیرقانونی آن را جعل و سوءاستفاده کرده و با جعل عنوان پزشک متخصص داخلی و درمان بیماران، دخالت در امور پزشکی کرده است.

وی خاطرنشان کرد: متهم با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی و با صدور قرار قانونی مناسب روانه زندان شد.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز