title
کد خبر: 199249
00
نشانه های افسردگی در سالمندان + راهکارهای رهایی از آن

کارشناس سلامت روان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اعلام کرد: دلتنگی، خستگی،کاهش وزن  اشتهاء، اختلال در خواب، احساس بی ارزشی و سربار بودن، تصور مداوم مرگ، کاهش یا عدئم علاقه به سرگرمی ها و تفریحات پیشین، گوشه گیری و کناره گیری از اجتماع و افسردگی بدون اندوه و دلتنگی از مهم ترین نشانه های افسردگی در سالمندان است.

به گزارش بهداشت نیوز، « شهین لنگری » افزود: سالمندان برای رهایی از افسردگی می توانند گاهی اوقات از خانه بیرون بروند و در پارک یا محیط های آرام قدم بزنند و حتی برنامه ناهار یا شام در بیرون از خانه و در فضای  امن با دوستان خود تدارک ببیند.

وی ادامه داد: افراد سالمند سعی کنند با دیگران در ارتباط باشند و ساعت هایی تنهایی خود را  کاهش دهند و حتی اگر قادر به حرکت نیستند از کسانی که دوستشان دارند ،دعوت کنند با رعایت پروتکل های بهداشتی در ایام کرونایی به دیدنشان بیایند و یا هراز گاهی در تماس تلفنی باشند.

وی از سالمندان خواست داوطلب کمک به دیگران شوند، زیرا کمک کردن به دیگران یکی از راههای به دست آوردن ارزش و احترام است.

کارشناس سلامت روان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اظهار کرد: سالمندان می توانند مهارت های جدیدی یاد بگیرند، آنان باید دنبال فعالیت هایی بروند که همیشه آرزوی انجام دادن آن را داشتند و این اقدام باعث می شود خلاقیت سالمندان بیشتر از گذشته شکوفا شود.

« شهین لنگری » با اشاره به این که سالمندان خندیدن را فراموش نکنند زیرا خنده بر هر درد بی درمانی دوا ست، افزود: خواندن و گوش دادن به مطالب طنز آمیز می تواند روحیه سالمندان را   تقویت کند.

وی از سالمندان خواست بیشتر از گذشته ورزش کنند تا روحیه شاد و سرزنده داشته باشند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز