title
کد خبر: 199080
00
درباره شست وشوی گوش بیشتر بدانید

درون گوش هر فردی دارای جرم است و این جرم ها مانع ورود آلودگی ها و در نتیجه رشد باکتری ها می شود، پس بنابراین می توان گفت این ماده برای گوش مفید است.

به گزارش بهداشت نیوز، درون گوش هر فردی دارای جرم است و این جرم ها مانع ورود آلودگی ها و در نتیجه رشد باکتری ها می شود، پس بنابراین می توان گفت این ماده برای گوش مفید است. متاسفانه برخی از افراد تلاش می کنند به هر طریقی جرم گوش را با روش هایی مانند گوش پاک کن، در خودکار و...خارج کنند که بسیار خطرناک است و علاوه بر خطر آسیب به پرده ی گوش، موجب تجمع جرم ها و در نتیجه سفت شدن آنها می شود و این تجمع بیش از اندازه جرم گوش که موجب مسدود شدن ودرد می شود که گاهی با توجه به نظر پزشک شست و شوی گوش انجام شود. در این مقاله از کلینیک سمعک قلهک شما را با هر آنچه نیاز است درباره شست و شوی گوش بدانید آشنا می کنیم.

چه زمانی نیاز به شست و شوی گوش است؟

جرم گوش یا همان موم گوش به طور طبیعی از گوش خارج می شود ولی اگر به اندازه بسیار زیادی در گوش جمع شود و به طور طبیعی خارج نشود می تواند عملکرد طبیعی گوش را به خطر بیندازد ومشکلاتی در شنوایی فرد به وجود بیاورد که در این صورت نیاز به شست و شوی گوش است. همچنین به دلایلی دیگرمانند ورود حشرات یا ورود اشیایی به داخل گوش هم ممکن است با نظر پزشک نیاز به شست و شو باشد. معمولا کسانی که از انواع سمعک گوش استفاده می کنند و یا کانال گوش تنگی دارند بیشتر نیاز به شستشوی گوش خواهند داشت.

چه علائمی میتواند نشان دهنده انسداد گوش بر اثر جرم باشد؟

در صورت داشتن علائم زیر حتما به پزشک مراجعه کنید تا مورد ارزیابی قرار بگیرید تا مشخص شود که جرم گوش بیش از اندازه تجمع کرده است یا دلیل آن بیماری های دیگری مانند بیماری منیر و غیره است.

  • مشکلات شنوایی
  • احساس درد در گوش
  • زنگ زدن گوش
  • داشتن سرگیجه
  • احساس خارش و یا پر بودن گوش

فرایند شست و شوی گوش

دو راه برای شست و شوی گوش وجود دارد یکی از این راه ها که بسیار هم رایج است شست و شو با سرنگ است که توسط پزشک صورت می گیرد. به خاطر داشته باشید به هیچ عنوان در خانه اقدام به شست و شوی گوش نکنید به دلیل اینکه پرده گوش بسیار حساس است و احتمال پاره شدن آن بسیار زیاد است و ممکن است خطرات جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد. روش دیگر ساکشن است تا با ایجاد مکش، موم و جرم گوش خارج شود.

آیا شست و شوی گوش همراه با درد است؟

شست و شوی گوش هیچ گونه دردی ندارد و به هیچ عنوان آزاردهنده نیست و اگر به همین دلیل است که درد گوش خود را تحمل می کنید و در پی این هستید که دائم شیئی را داخل گوش خود کنید تا بلکه خارش و درد آن کم شود باید بگوییم سخت در اشتباه هستید و پزشک با دقت وتخصص بسیاری این را برای شما انجام می دهد و از شر این درد خلاص می شوید.

سخن پایانی

شست و شوی گوش یک روش بسیار موثر برای از بین بردن جرم گوش انباشته شده است و نباید خودتان اقدام به خارج کردن این جرم ها کنید. برای انجام معاینه ودرمان انواع مشکلات گوش، خرید سمعک، اطلاع از قیمت روزسمعک می توانید به ما در کلینیک شنوایی سمعک قلهک در تماس باشید.

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز