title
کد خبر: 199019
00
بزرگترین مرکز واکسیناسیون خودرویی کشور افتتاح شد+آدرس

مرکز واکسیناسیون خودرویی در پادگان ۰۶ نیروی زمینی ارتش با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در محله پاسداران تهران افتتاح شد.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر علیرضا زالی در مراسم افتتاح این مرکز واکسیناسیون خودرویی که با حضور امیر دریادار سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش برگزار شد، ضمن ابراز امیدواری نسبت به کاهش نرخ مرگ و میر در صورت بروز موج جدیدی از بیماری به کمک افزایش نرخ ایمنی جمعی با واکسیناسیون، عنوان کرد: واکسیناسیون در کنار رعایت شیوه نامه های بهداشتی نقشی موثر در کنترل بیماری کرونا دارد، به همین دلیل یکی از شروط لازم برای زدودن آثار این بحران، تسریع و تسهیل در فرآیند واکسیناسیون است.

دکتر زالی با اشاره به اینکه برای پاسخگویی به اقبال عموم مردم نیاز به راه اندازی مراکز تجمیعی با نگاهی همگرایانه حس می شود، افزود: زیرساخت های مراجعه عموم به گونه ای باید فراهم شود تا با حداقل زمان، حداکثر کارایی و سهولت در مسیر تکمیل این فرآیند گام برداریم.

وی با بیان اینکه میزان دسترسی و توان مالی، دو مولفه مهم و تاثیرگذار در میزان بهره مندی مردم از خدمات نظام بهداشت و درمان است، گفت: در موضوع واکسیناسیون به هر دو مولفه توجه شده است، به ویژه با راه اندازی پایگاه های تجمیعی. دستگاه های مختلف در کشور در کنار سیستم بهداشت و درمان تمام لجستیک دانشی، تکنیکی، علمی، فنی و پشتیبانی خود را در بخش های مختلف به کار گرفتند و این تجربه موفقی در مدیریت بحران محسوب می شود که البته همکاری های برون بخشی از همان ابتدا شکل گرفت و در زمینه واکسیناسیون هم به اوج خود رسید.

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران ضمن تقدیر از همراهی های ارتش جمهوری اسلامی، نیروی زمینی ارتش، معاونت بهداشت و درمان ارتش، ستاد اجرایی فرماند امام (ره) و بنیاد برکت، تصریح کرد: امروز شاهد افتتاح بزرگترین مرکز واکسیناسیون خودرویی کشور از نظر وسعت و گستره فضای فیزیکی مطلوب هستیم. تجلی موفقیت امروز ما، تمرین کار تیمی و ممارست بین بخشی است. 

دکتر زالی از نشان دار کردن این مرکز برای تکمیل فرآیند واکسیناسیون دانش آموزان خبر داد و اظهار کرد: این مجموعه آمادگی ایجاد سایت و ارایه خدمت اختصاصی به دانش آموزان را دارد.

وی تصریح کرد: تعداد پایگاه های استان تهران با احتساب مجموع مراکز بهداشتی محله محور و مراکز برونسپاری بهداشتی به بالای هزار مرکز رسیده و رو به افزایش است. همچنین تا امروز در پایتخت ۱۰میلیون و ۵۰۰ هزار واکسن تزریق شده که حدود ۳ میلیون نفر هر دو دوز را دریافت کردند.

وی در پایان عنوان کرد: در آینده ای نزدیک ظرفیت ارایه خدمات به صورت شبانه روزی در این مرکز وجود دارد.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز