title
کد خبر: 198631
00
استفاده از دز ترکیبی واکسن کرونا در 4 کشور پیشرفته

با توجه به تاخیر در عرضه واکسن‌ها و همچنین مسائل ایمنی پیش آمده در برخی از شرکت‌های تولید کننده، تعدادی از کشورها که آمار آن در حال افزایش است به دنبال تغییر واکسن‌های کوید-19 برای دز دوم یا دز یادآور هستند.

به گزارش بهداشت نیوز، با توجه به تاخیر در عرضه واکسن‌ها و همچنین مسائل ایمنی پیش آمده در برخی از شرکت‌های تولید کننده،  تعداد روبه رشدی از کشورها به دنبال تغییر واکسن‌های کوید-19 برای دز دوم یا دز یادآور هستند.

سازمان جهانی بهداشت در 12 ژولای گفته است روند  ترکیب کردن دزهای واکسن‌های مختلف ممکن است خطرناک باشد، چرا که داده‌های اندکی در خصوص تاثیر آن بر سلامتی افراد موجود است.

برخی از کشورهایی که این رویکرد را پیش گرفته‌اند عبارتند از:

بریتانیا

مقامات رسمی این کشور اعلام کرده‌اند در حالی که دز اول واکسیناسیون فایزر-بیونتک بوده است، پیشنهاد دز دوم در آینده اعلام خواهد شد.

آلمان

کشور آلمان از ماه سپتامبر برای افراد آسیب‌پذیر مانند زندانی‌ها و اشخاص با سیستم ایمنی ضعیف، فارغ از اینکه پیش از این از چه واکسنی استفاده کرده‌اند، دز یادآور واکسن‌های فایزر-بیونتک و مدرنا را ارائه خواهد داد.

روسیه

صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه در 27 دسامبر گفته‌است تحقیقی در مقیاس کوچک آزمایشگاهی انجام داده که در آن دزهای آسترازنکا و اسپوتنیک را ترکیب کرده است و نتیجه‌ی آزمایش، رشد قوی آنتی‌بادی در اکثر شرکت‌کنندگان بوده است.

آمریکا

مقامات آمریکا در 13 آگوست برای سومین دز واکسن افراد با سیستم ایمنی ضعیف، مجوز واکسن های فایزر-بیونتک و یا مدرنا را صادر کرده اند.
منبع: خبرگزاری فارس


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز