title
کد خبر: 198301
00
پس از برداشتن ماسک از صورت و ضدعفونی دست از این کرم ها استفاده کنید

استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: اگر افراد از الکل خالی برای ضدعفونی استفاده می‌کنند حتماً بعد از آن کرم مرطوب کننده بزنند.

به گزارش بهداشت نیوز، محمدعلی نیلفروش‌زاده، استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: ما مکررا مردم را به شستن مرتب دستها و استفاده از ماسک توصیه می‌کنیم اما این هم ممکن است باعث دردسرهایی برای مردم شود.

وی افزود: اثرات فشاری که ماسکها به ویژه از نوع N۹۰ روی صورت ایجاد می‌کنند بعضاً باعث آسیب‌ها و زخم‌هایی روی صورت می‌شود که نظر ما این است این افراد از کرم زینک اکساید و ضد حساسیت استفاده کنند.

رئیس مرکز تحقیقات پوست و سلول‌های بنیادی با تأکید بر لزوم استفاده از ماسک‌های بدون رنگ و بو گفت: ممکن است استفاده مکرر از ماسک به خاطر رطوبتی که ایجاد می‌کنند موجب آکنه و جوش صورت شود.

پروفسور نیلفروش زاده در رادیو گفت وگو استفاده از شوینده‌های غیرصابونی که پوست را خیلی خشک نمی‌کنند و همچنین مرطوب کننده‌ها را پیشنهاد کرد و گفت: این ماسک‌ها باید هر دو ساعت به مدت ۱۰ دقیقه در یک فضای امن از روی صورت برداشته شوند.

دبیر انجمن پوست ایران یادآور شد: شستشوی زیاد صورت نه تنها باعث از بین بردن آکنه و جوش‌های صورت نخواهد شد بلکه التهاب و خشکی صورت را بیشتر هم می‌کند.

پروفسور نیلفروش زاده درمورد سلامت دستها در این شرایط گفت: افراد از شستشوی مکرر و بی رویه دستها خودداری کنند چراکه باعث اگزما خواهد شد و در صورت نیاز، حتما از دستکش نخی استفاده کنند.

رئیس مرکز تحقیقات پوست و سلول‌های بنیادی استفاده از الکل‌های ضدعفونی کننده‌ای که با گلیسیرین و مرطوب کننده ترکیب شده را نیز پیشنهاد کرد و متذکر شد: اگر هم افراد از الکل خالی استفاده می‌کنند حتماً بعد از آن کرم مرطوب کننده بزنند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز