title
کد خبر: 198239
00
10 نکته که قبل از خرید سمعک باید بدانید

شما در اولین قدم باید یک تست کامل شنوایی که شامل موارد زیر است را انجام دهید:

به گزارش بهداشت نیوز

1) انجام تست دقیق و کامل شنوایی

شما در اولین قدم باید یک تست کامل شنوایی که شامل موارد زیر است را انجام دهید:

- اتوسکوپی: معاینه کامل گوش خارجی و مجرای گوش جهت بررسی وجود جرم یا عفونت در گوش؛

- تمپانومتری و ارزیابی رفلکس اکوستیک: این دو آزمایش جهت بررسی سلامت پرده گوش و عملکرد انتقالی گوش میانی می­باشند.

- ادیومتری: این تست جهت بررسی عملکرد کلی تمام قسمت­های گوش و همچنین عصب شنوایی می­باشد و مهم­ترین پارامتر برای تجویز سمعک است . میزان افت شنوایی فرد در این تست مشخص می­شود.

انجام نشدن هر یک از موارد بالا، منجر به انتخاب سمعک نامناسب برای فرد خواهد شد.

2) مشاوره درست و دقیق جهت انتخاب مناسب­ترین سمعک

در مشاوره باید به دو موضوع توجه شود:

  • میزان کم شنوایی فرد
  • سن و شرایط اجتماعی فرد

متأسفانه در کشور ما این مشکل بسیار دیده می­شود که سمعکی برای فرد تجویز می­شود که اصلا" مناسب شرایط اجتماعی او نیست و همین باعث عدم رضایت وی از سمعک می­گردد. هدف ما در این مقاله این نیست که بگوییم چه سمعکی متناسب با شرایط اجتماعی شما است؛ بلکه می­خواهیم چند نکته خیلی مهم در زمینه خرید سمعک بیان کنیم. اگر می­خواهید بدانید که هر سمعک مناسب چه سن و شرایط اجتماعی است بر روی لینک قیمت سمعک کلیک کرده و مطالب این صفحه را با دقت مطالعه کنید.

3) مهم­ترین نگرانی خود در مورد سمعک و خرید آن را بشناسید

عمده­ترین نگرانی­ها و دغدغه­های افراد برای خرید سمعک عبارتند از:

  • دیده شدن سمعک توسط دیگران
  • مخارج خرید و نگهداری سمعک
  • سختی استفاده از سمعک
  • خش­خش کردن و اذیت شدن کاربر هنگام استفاده از سمعک
  • مشکل در تهیه و تعویض باطری سمعک

به دلیل تنوع بالایی که سمعک­های امروزی دارند، می­توان سمعکی برای شما تجویز کرد که مهم­ترین دغدغه و نگرانی شما را نداشته باشد؛ به عنوان مثال اگر جنبه ظاهری سمعک و دیده نشدن آن برای شما خیلی مهم است، به راحتی می­توان سمعک­های 100% نامرئی را برای شما تجویز کرد و ... .

4) انتظارات واقع­بینانه از سمعک

بهتر است بدانید که علی­رغم پیشرفت­های بسیار زیادی که در چند سال اخیر در حیطه سمعک رخ داده است، سمعک­ها هیچوقت شنوایی شما را 100% به حالت طبیعی برنمی­گردانند؛ اما با استفاده از سمعک شنواییتان بسیار بهتر از وضع کنونی خواهد شد. همچنین اگر کانال گوش باریکی دارید، تجویز سمعک کاملا" نامرئی برای شما غیر ممکن است و حتی در صورت تجویز آن، از سمعک خود راضی نخواهید بود و بعد از مدتی مجبور به تعویض سمعک خواهید شد.

 

5) هزینه سمعک و پوشش­دهی بیمه­ها

سمعک­ها معمولا" در همه­ جای دنیا وسایل بسیار گران قیمتی محسوب می­شوند. بیمه­های پایه و تکمیلی اغلب بخشی از هزینه­های سمعک را پوشش می­دهند؛ البته مواردی هم وجود دارد که بیمه هزینه­ای را پرداخت نمی­کند. بنابراین حتما" قبل از انتخاب سمعک بودجه خود و خدمات بیمه­ای که تحت پوشش آن هستید را مشخص کنید.

 

6) انگیزه فردی و حمایت خانواده

هرقدر انگیزه فرد برای تهیه سمعک بیشتر باشد، میزان رضایت وی از سمعک هم بیشتر خواهد بود (البته این رضایت به شرط تجویز سمعک مناسب حاصل می­شود). پشتیبانی و حمایت خانواده و دوستان فرد سبب می­شود که او احساس بهتری نسبت به وضعیت خود داشته باشد و اشتیاق او برای استفاده از سمعک افزایش می­یابد.

 

7) شنوایی شناس ماهر و باتجربه

می­دانیم که سمعک یک وسیله پزشکی است و خرید آن نسبت به سایر وسایل حساسیت و دقت بیشتری را می­طلبد. سمعک­ها وسایل بسیار پیچیده­ای هستند که تنظیم آن­ها نیازمند دانش و تجربه بالا می­باشد. پس بهتر است فردی را برای این کار برگزینید که دارای تجربه و علم کافی باشد.

 

8) کلینیک شنوایی مجهز به تمام دستگاه­های روز دنیا

بهتر است کلینیکی را انتخاب نمایید که پس از تهیه سمعک نگران خدمات پس از فروش و تأمین قطعات و لوازم یدکی نباشید و مطمئن باشید که هرگاه برای سمعکتان مشکلی پیش بیاید، می­توانید با خیال راحت به کلینیک مراجعه کرده و مشکل را برطرف کنید.

کلینیک سمعک اقدسیه با کادری مجرب از شنوایی­شناسان با تجربه، آماده ارائه خدمات به هم­وطنان گرامی می­باشد. جهت دریافت مشاوره و رزرو نوبت با ما در ارتباط باشید:

شماره تماس: 0646 2228 021

 

 

 

 

 

 

 

9) گارانتی سمعک

یکی از مسائل بسیار مهم در زمینه سمعک، گارانتی و تأمین لوازم یدکی آن است. بعضی از قطعات سمعک نیازمند تعویض سالیانه می­باشند و اگر شرکت نمایندگی دچار کمبود قطعه باشد، سمعک قابل استفاده نخواهد بود. متأسفانه بعضی از شرکت­ها در ایران خدمات بسیار ضعیفی دارند. بنابراین اصلا" توصیه نمی­شود که از این شرکت­ها سمعک برای افراد کم­شنوا تجویز شود. شنوایی­شناس شرکت­های سمعک را بهتر می­شناسد و می­تواند در این زمینه به شما کمک کند.

 

10) و آخرین نکته این که حتما" کلینیکی را برای خرید سمعک انتخاب کنید که به محل سکونت شما نزدیک باشد تا برای رفت­وآمد به کلینیک مشکلی نداشته باشید.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز