title
کد خبر: 19818
00
توصیه های دارویی مهم در ماه مبارک رمضان

یک کارشناس سازمان غذا و دارو توصیه کرد: مصرف داروها در زمان روزه داری برای افرادی که به دلیل ابتلا به بیماری دارو مصرف می کنند، باید با مشورت پزشک باشد.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر سید علی وکیلی، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی افزود: بارداری ، شیردهی و برخی از بیماری ها مانند قلبی و عروقی ،  دیابت ، روده تحریک پذیر ، یبوست ، زخم های سیستم گوارشی ( معده و اثنی عشر ) از شرایط جسمی هستند که فرد ملزم است قبل از روزه داری با پزشک خود در خصوص مصرف داروها مشورت نماید.

وکیلی  در ادامه با بیان اینکه در زمان روزه داری هیچگاه وعده های داروی خود را خود سرانه حذف و یا به زمان دیگری موکول نکنند، افزود : این عمل سبب اختلال در روند درمان می شود. همچنین قطع ناگهانی برخی از داروها به واسطه روزه داری بسیار خطرناک است.

این مسئول همچنین یاد آور شد: استفاده از قطره های چشم ، گوش و بینی، تمام داروهایی که از طریق پوست جذب می شود یا به صورت موضعی اثر می کند مثل کرم ها ، پمادها ، استعمال انواع شیاف ها و پمادهای مقعدی یا واژینال ، تزریقات زیر جلدی ، عضلانی ، رگی به استثنای تزریق (سرم ها و محلولهای غذایی و داروی تقویتی ) و گاز اکسیژن به صورت استنشاقی سبب ابطال روزه نمی شود.

منبع: سلامت آنلاین


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز