title
کد خبر: 197955
00
نکات طلایی که هنگام استخدام پرستار کودک معلول در منزل باید رعایت کرد؟

نگهداری از یک کودک معمول برای والدینی که شاید هیچ تجربه ای در مورد این موضوع نداشته باشند، کار چندان راحتی نیست. رسیدگی به مسائل بهداشتی کودک و شناخت رفتارها و عکس العمل های کودک معمول تنها بخشی از مشکلاتی که است که والدین با آن روبرو هستند.

به گزارش بهداشت نیوز، نگهداری از یک کودک معمول برای والدینی که شاید هیچ تجربه ای در مورد این موضوع نداشته باشند، کار چندان راحتی نیست. رسیدگی به مسائل بهداشتی کودک و شناخت رفتارها و عکس العمل های کودک معمول تنها بخشی از مشکلاتی که است که والدین با آن روبرو هستند. از همین رو استخدام پرستار کودک می تواند به این خانواده ها کمک کند تا راحت تر با این شرایط برخورد کنند. اما برخورد با یک کودک معلول بسیار سخت از کودکان دیگر است و از همین رو توجه به ویژگی های پرستار کودک در زمان استخدام و مطمئن شدن از دانش و مهارت او در کنترل اوضاع می تواند شرایط مناسب تری را برای کودک رقم بزند. در این مقاله قصد داریم شما را با هر آن چیزی که لازم است در مورد استخدام پرستار کودک معلول بدانید آشنا کنیم.

چرا یک کودک معلول به پرستار نیاز دارد؟

معلولیت در کودکان انواع مختلفی دارد و بسیاری از این افراد برای انجام کارهای روزمره خود به کمک نیاز دارند. برخی از این کودکان از نظر هوشی ضعیف هستند و برخی دیگر مشکلات رفتاری و جسمی دارند. یک پرستار کودک آگاه می تواند با به کار بردن روش های اصولی رفتار بهتری با این کودکان داشته باشد و ضمن برآورده کردن نیازهای اولیه کودک به حفظ سلامت او کمک کند. معمولاً مسائل ژنتیکی در کنار مصرف برخی از داروها و همچنین باردار شدن در سنین بالا و استفاده از مواد مخدر و مشروبات الکلی می تواند زمینه معلولیت کودک را فراهم کند.

انواع معلولیت های ذهنی و جسمی

معلولیت انواع مختلفی دارد و معمولاً به چند دسته بندی مختلف تقسیم می شود. برخی از کودکان دارای معلولیت های حرکتی و جسمی هستند. این نوع معلولیت معمولاً درجات مختلفی دارد و می تواند در نواحی مختلف بدن ایجاد شود. گروه دیگر کودکان معلول دارای مشکلات و بیماری های خاص هستند. این کودکان معمولاً به بیماری های قلبی، تنفسی یا کلیوی مبتلا هستند. نوع دیگری از معلولیت نیز به صورت معلولیت ذهنی و حواسی است که موجب ایجاد عقب ماندگی و یا نابینایی و ناشنوایی در کودک می گردد.

ویژگی پرستار کودک معلول

یکی پرستار کودک معمول باید قبل از هر چیزی صبور باشد و دانش کافی برای مراقبت از یک کودک با مشکلات ذهنی و جسمی را داشته باشد. او باید با استفاده از دانش، مهارت و تجربه ای که در این زمینه دارد به بهترین شکل با کودک معلول برخورد کند. یک پرستار کودک باید خلق و خوی آرام و رفتار مناسبی داشته باشد. او باید با کودک با آرامش و مهربانی رفتار کند و موجب استرس و نگرانی کودک نشود. بنابراین حتماً دز زمان استخدام پرستار کودک به ارتباط بین پرستار و کودک نیز توجه داشته باشید.
یک پرستار کودک باید به احساسات کودک معلول اهمیت زیادی دهد و بتواند با رفتار درست خود کودک را کنترل کند. او باید فردی مسئولیت پذیر، اجتماعی و دارای روحیه مثبت باشد تا بتواند فضای مناسبی را برای نگهداری از کودک معلول فراهم کند. زمانی که کودک در کنار پرستار رشد می کند، قطعاً خصوصیات اخلاقی و نوع رفتار پرستار می تواند بر رفتار و خصوصیات کودک نیز تأثیر بگذارد.
توجه داشته باشید که فردی که وظیفه نگهداری از کودک را بر عهده دارد باید تحصیلات مناسبی داشته باشد. معمولاً افرادی که در رشته های روانشناسی، پرستاری، علوم اجتماعی و رشته های پیراپزشکی تحصیل کرده اند، برای نگهداری از کودک معلول مناسب تر هستند. در ادامه نیز به برخی از مهم ترین ویژگی های پرستار کودک معلول اشاره شده است:

  • خلاقیت در کنترل کودک
  • داشتن روحیه مثبت
  • مسئولیت پذیر
  • دارای دانش کافی
  • علاقه مند به کودکان
  • داشتن تجربه کافی برای نگهداری از کودکان معلول
  • انعطاف پذیر و صبور
  • مهربان و از خود گذشته
  • وقت شناس و دقیق

خدمات پرستاری از کودک معلول

به طور معمول خدماتی که یک پرستار کودک معلول ارائه می دهد با توجه به درخواست های شما و نیازهایی است که فرزند معلولتان دارد. در نظر داشته باشید که فراهم کردن لیست وظایف برای پرستار کودک معلول به پرستار شما کمک می کند تا از همان ابتدا بداند که باید چه وظایفی را انجام دهد.

نکات پرستاری از کودک معلول در منزل

یک پرستار کودک معلول باید بدانید که کودک معلول دقیقاً چه مشکلاتی دارد و او چه وظایفی دارد. او باید به غذا خوردن، راه رفتن و بهداشت فردی کودک کمک کند و نسبت به سلامت جسم و روان کودک حساس باشد.
هیچ‌گاه در زمان استخدام پرستار کودک مشکلات و اختلالات او را از پرستار مخفی نکنید. این کار موجب می شود تا پرستار بدون در نظر گرفتن یک شرایط مراقبت از کودک را بر عهده بگیرد و بعداً دچار مشکل شود.
کودک معلول بیشتر از یک کودک معمولی نیاز به افزایش عزت نفس دارد. بنابراین رفتار پرستار کودک با کودک معلول طوری باشد که او احساس خوبی نسبت به خودش پیدا کند.
فردی که قرار است به عنوان پرستار کودک معلول فعالیت کند باید اشتیاق زیادی برای این امر داشته باشد و از بودن در کنار چنین کودکانی لذت ببرد. بنابراین حتی در زمان استخدام به رفتارها و عکس العمل های پرستار دقت کنید.

حقوق و دستمزد پرستار کودک

حقوق و دستمزد پرستار کودک معلول با توجه به وظایفی که برای او تعریف می شود و همچنین ساعات کاری تعیین می شود. به علاوه بسته به این که فرزند معلول شما چه وضعیتی دارد و چه نیازهایی دارد، این مبلغ می تواند متفاوت در نظر گرفته شود. اما به طور کلی بهتر است وضعیت کلی کودک در کنار همه وظایف مربوط به آن در زمان استخدام مشخص شود و هزینه این خدمات نیز در همان ابتدا تعیین شود تا بعداً دچار مشکل نشوید.

استخدام پرستار کودک

افرادی که مشغله کاری زیادی دارند و یا به هر دلیلی توانایی مراقبت از فرزند معلول خود را ندارند، می توانند با استخدام یک پرستار کودک در منزل از فرزند خود مراقبت کنند. برای استخدام پرستار کودک بهتر است از مراکز معتبر و شناخته شده که خدمات و نیرو اعزام می کنند، پرستار بگیرید. این افراد معمولاً دارای دانش و مهارت لازم هستند و بهتر می توانند از فرزند معلول شما مراقبت کنند. بعد از مطمئن شدن از ویژگی ها و خصوصیات پرستار کودک حتماً با او قرارداد ببندید و در این قرارداد علاوه بر لیست وظایف حتماً میزان مبلغ و ساعات کاری را قید کنید.

شرکت پرستاری سپید گستر

نگهداری از کودک معلول در خانه بیشتر از کودکان معمولی اهمیت دارد. این موضوع به خاطر شرایط خاص کودک و همچنین نیاز بیشتر او به توجه و مراقبت است. از همین رو بهتر است در زمان استخدام پرستار کودک حتماً توجه ویژه ای به عملکرد و خلقیات او داشته باشید. به یاد داشته باشید که امضای یک قرارداد معتبر و همچنین استخدام پرستار از یک شرکت مطمئن می تواند به شما کمک کند تا فرد مناسب تری را استخدام کنید و کمتر دچار مشکل شوید شرکت سپید گستر خدماتی مانند پرستاری در منزل، پرستار کودک، پرستار سالمند را انجام می دهد و شما می توانید برای دریافت خدمات پرستاری حرفه ای با این شرکت تماس بگیرید و 24 ساعته پشتیبان آنلاین دارند و شما میتوانید برای دریافت خدمات از راههای ارتباطی زیر استفاده کنید.

وب سایت:https://sepidgostar.com

تلفن: ۸۸۹۲۸۳۳۴ - ۸۸۹۲۸۳۳۵ - ۸۸۹۲۸۳۳۶

آدرس : تهران - میدان ولیعصر - خیابان کریم خان - ابتدای خیابان حافظ - نبش کوچه هورچهر - پلاک۲- طبقه۴ - واحد7

ایمیل: info@sepidgostar.com

 

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
الهه
1400/07/03 - 12:050 0
سلام خسته نباشید آیا برای دو کودک معلول می توان از یک پرستار استفاده کنید ؟
حمید
1400/07/06 - 00:270 0
سلام پرستار سالمند که پوشاک داره چقدر هزینه داره
اینستاگرام بهداشت نیوز