title
کد خبر: 197743
00
 اثربخشی این واکسن در پیشگیری از بستری شدن مبتلایان به کرونا بیشتر از فایزر است

نتایج یک مطالعه‌ جامع در آمریکا نشان داد، واکسن مدرنا در جلوگیری از بستری شدن بیماران کرونایی در هر سنی موثرتر از واکسن‌های فایزر و جانسون اند جانسون بوده است.

به گزارش بهداشت نیوز، نتایج به دست آمده از سه مطالعه در ایالات متحده نشان می‌دهد، واکسن‌های کووید  ۱۹ در برابر بستری شدن و مرگ حتی در مواجهه با نوع بسیار مسری محافظت قوی ایجاد می‌کنند، اما به نظر می رسد محافظت  واکسن از افراد مسن، به ویژه در بین افراد ۷۵ و بالاتر رو به کاهش است.

نتایج این مطالعه که وضعیت ۹ ایالت  و مجموعا ۳۲ هزار  نفر را تحت بررسی قرار داده بیانگر آن است، واکسن مدرنا تا ۹۵ درصد در جلوگیری از بستری شدن بزرگسالان ۱۸ سال به بالا،  واکسن فایزر تا ۸۰ درصد و واکسن جانسون اند جانسون تا ۶۰ درصد در جلوگیری از بستری‌شدن بزرگسالان ۱۸ سال به بالا موثر هستند.

به طور کلی، یافته‌های گزارش هفتگی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده در مورد مرگ و بیماری  نشان می‌دهد، واکسن‌ها با وجود شیوع گونه دلتا همچنان اثربخشی بالایی دارند، اما واکسن مدرنا در جلوگیری از بستری شدن افراد در هر سنی موثرتر از واکسن‌های فایزر و جانسون اند جانسون بوده است. 
منبع: خبرگزاری فارس


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز