title
کد خبر: 197683
00
پاسخ به شایعه واردات واکسن سینوفارم، گرانتر از قیمت رسمی

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین می گوید واردات واکسن گران تر از قیمت رسمی توسط بخش خصوصی کذب است.

به گزارش بهداشت نیوز،«واردات واکسن سینوفارم از چین با قیمت گرانتر از قیمت رسمی»؛ این ادعایی بود که یک منبع آگاه مطرح کرد؛ او که نمی‌خواست نامش فاش شود، این را هم گفت که سینوفارم‌های گران قیمت وارد شده تا منقضی شدن فاصله کمی دارند!

البته این منبع گفته این واکسن‌ها قبل از اینکه به تاریخ انقضا نزدیک شوند تزریق شدند و جای نگرانی‌ای در این زمینه وجود ندارد.

واکسنی وارد نشده که بخواهد گران یا ... باشد!

صحت و سقم این ادعا را از مجیدرضا حریری رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین جویا شدیم و او ضمن تکذیب این نقل قول تاکید کرد: «تاکنون هیچ شرکت وابسته به بخش خصوصی و یا شبه خصوصی از چین واکسن وارد نکرده است و به همین خاطر اظهارنظر فوق قرین به صحت نیست.»

حریری با بیان اینکه اغلب واکسن‌های وارداتی از چین توسط هلال احمر وارد کشور شده، افزود: آنطور که من اطلاع دارم شرکت‌های خصوصی موفق به واردات واکسن از چین نشده‌اند، وقتی بخش خصوصی واکسن وارد نکرده چگونه می‌شود که واکسن وارد نشده گران یا به تاریخ انقضا نزدیک باشد؟

ماموریت ویژه دولت جدید به وزارت خارجه

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین در مورد افزایش سرعت واردات واکسن چینی به کشور نیز می‌گوید: اقداماتی در ماه‌های گذشته آغاز شده و به وزارت خارجه ماموریت ویژه داده شده تا واردات واکسن را بیش از پیش تسریع کند، علاوه بر این با توجه به واکسیناسیون بخش عمده‌ای از مردم چین و اشباع بازار، صادرات واکسن از این کشور افزایش پیدا کرده است.

حریری معتقد است که در دوماه گذشته در بخش‌های مختلف کشور توافق جمعی در جهت واردات واکسن صورت گرفته است که در میزان توافق در گذشته به میزان کنونی نبوده است.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین همچنین عنوان می‌کند در گذشته دولت به صورت منسجم به دنبال واردات واکسن نبود و در ماه‌های اخیر عزم دولت برای واردات واکسن جزم‌تر شد.

منبع: میزان


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز