title
کد خبر: 197564
00
راهکار ارتقای سطح ایمنی بدن زنان باردار در مقابله با کرونا

عضو هیات علمی گروه زنان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: افزایش میزان موارد بستری و بدحال مادران باردار مبتلا به کرونا در بخش های مراقبت های ویژه در پیک پنجم کرونا تجربه ای بود که به ما آموخت هر چه سریعتر چرخه واکسیناسیون کووید 19 را برای مادران باردار تکمیل کنیم.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر مهناز برومند رضا زاده اظهار کرد: بر اساس مطالعات و با گذشت زمان و انجام تست ها و مراحل بالینی  تاکنون واکسیناسیون کرونا برای مادران باردار هیچ گونه عوارضی در پی نداشته است.

این متخصص زنان خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش های واصله از سطح مراکز جامع سلامت مشاهده شده است که  برخی از مادران باردار از دریافت واکسن کووید 19 امتناع می کنند که این امر خطرات جدی برای آنان و جنین شان در پی خواهد داشت.

دکتر برومند رضازاده با اشاره به این نکته مهم که در پیک پنجم کرونا میزان بستری مادران باردار مبتلا به کووید، 3 برابر پیک های قبلی کرونا بود گفت: به طور قطع واکسیناسیون یکی از عوامل مهم در ارتقای سطح ایمنی مادر و جنین است و به منظور کاهش موارد مرگ و میر مادران و موارد بدحال نیازمند مراقبت های ویژه قبل از شروع احتمالی پیک جدید کرونا باید واکسیناسیون مادران باردار تکمیل گردد.

وی افزود: در حال حاضر خوشبختانه روند واکسیناسیون سرعت گرفته است و در صورت شیوع پیک جدیدی از کرونا نباید شاهد تجربیات نامطلوب پیک های قبلی باشیم که لازمه این موفقیت اطمینان، همکاری، و پیگیری مادران باردار در زمینه دریافت سریع  واکسیناسیون است.

بنابر گزارش روابط عمومی دانشگاه مشهد، وی تصریح کرد: به منظور ترویج فرهنگ اطلاع رسانی و اهمیت واکسیناسیون و همچنین تشخیص زودرس کووید بخصوص برای مادران باردار وبیناری با حضور متخصصین گروه زنان و داخلی و معاونت بهداشتی  دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مورخه 25  شهریور ماه برگزار خواهد شد که جزئیات آن در قالب گزارش های خبری در پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد منتشر خواهد شد.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز