title
کد خبر: 197494
00
راه‌های خرید کتاب دانشگاهی با مناسب‌ترین قیمت

چه دانشجوی ترم اول کارشناسی باشید چه در‌حال گذراندن دوره‌ی دکترا و یا حتی اگر در حال آماده شدن برای آزمون مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا هستید، بدون شک خرید کتاب دانشگاهی با مناسب‌ترین قیمت، از دغدغه‌های شما خواهد بود.

به گزارش بهداشت نیوز، این مطلب قصد دارد تا راه‌هایی برای خرید کتاب دانشگاهی با مناسب‌ترین قیمت را به شما نشان دهد.

خرید کتاب دانشگاهی به‌صورت حضوری

یکی از راه‌های خرید کتاب (دانشگاهی و غیر‌دانشگاهی) مراجعه به کتاب‌فروشی و تهیه‌ی کتاب به‌صورت حضوری است.

اکثر کسانی‌که به‌دنبال کتاب هستند حتی برای یک‌بار هم که شده به کتاب‌فروشی‌های خیابان انقلاب و یا کتاب‌فروشی‌های معتبر در شهر خود سر زده‌اند و می‌دانند که بسیاری از کتاب‌های مدنظرشان را می‌توانند در این فروشگاه‌ها پیدا کنند ولی، بیشتر اوقات مراجعه‌ی حضوری بسیار زمان‌بر و خسته کننده است و اگر بعد از جستجوی بسیار، در نهایت نتوانید کتاب مورد نظرتان را پیدا کنید، بسیار نا‌امید کننده نیز خواهد بود.

هرچند بسیاری از انتشاراتی که به نشر کتاب‌های دانشگاهی می‌پردازند، فروشگاه‌های حضوری نیز دارند ولی، طی یکی دو سال اخیر که به‌دلیل شیوع بیماری کرونا از میزان مراجعه‌ی حضوری به کتاب‌فروشی‌ها کاسته شده، دیگر خرید کتاب دانشگاهی به‌صورت حضوری نمی‌تواند گزینه‌ی مناسبی باشد.

علاوه بر‌این، کمتر فروشگاهی را پیدا خواهید کرد که بتوانید در آن، خرید کتاب دانشگاهی با تخفیف داشته باشید.

خرید کتاب دانشگاهی دست دوم

این گزینه مناسب افرادی است که می‌خواهند برای خرید کتاب‌ دانشگاهی هزینه‌ی کمتری پرداخت کنند اما، باید به این نکته‌ی مهم توجه داشته باشید که در خرید کتاب‌های دانشگاهی دست‌ دوم معمولاً به مشکل قدیمی بودن نسخه‌ی موجود بر‌می‌خورید.

به بیان بهتر، اکثر کتاب‌های دانشگاهی موجود در کتاب‌فروشی‌هایی که کتاب‌های دست دوم عرضه می‌کنند (چه فیزیکی باشند و چه مجازی)، نسخه‌های قدیمی‌تری نسبت‌به نمونه‌های موجود در بازار است و به‌ندرت می‌توانید نسخه‌های تجدید چاپ شده‌ی هر کتاب را در میان کتاب‌های دانشگاهی دست دوم پیدا کنید.

هرچند ممکن است این موضوع برایتان چالش برانگیز نباشد اما، برای برخی از رشته‌های دانشگاهی که منابع مطالعاتی‌شان به‌سرعت تجدید چاپ و به‌روز می‌شوند، خرید کتاب دانشگاهی دست دوم گزینه‌ی مناسبی نخواهد بود.

با این‌حال بسیاری از کتاب‌فروشی‌ها (فیزیکی و مجازی) هستند که کتاب‌های دانشگاهی دست دوم را با قیمت مناسب عرضه می‌کنند.

همچنین می‌توانید از دانشجویان سال‌های بالاتر کتاب‌های مورد نیازتان را خریداری کنید. البته در بسیاری از مواقع این روش کارساز نیست چون اکثر دانشجویان تمایل دارند کتاب‌های خود را تا پایان تحصیلات نگه دارند زیرا بسیاری از کتاب‌های تخصصی دانشگاهی، منابع مطالعاتی آزمون‌های مقاطع بالاتر هستند.

 

تهیه‌ی کتاب دانشگاهی به‌صورت امانی

این موقعیت برای اکثر دانشجویان اتفاق افتاده که کتاب‌های دانشگاهی خود را از کتاب‌خانه و یا سایر دانشجویان هم‌رشته‌ای خود به‌امانت بگیرند اما، توجه داشته باشید که این روش به چند دلیل گزینه‌ی مناسبی نیست.

۱- مجبور به بازگرداندن کتاب هستید و دسترسی همیشگی به منابع مطالعاتی در رشته‌ی خود را نخواهید داشت.

۲- امانت‌داری کار آسانی نیست.

۳- در مواقع لزوم، امکان مراجعه به منبع درسی خود را ندارید و نمی‌توانید هر زمان که خواستید از آن استفاده کنید.

با این‌حال توصیه می‌شود اگر نمی‌خواهید هزینه‌ی زیادی بابت خرید کتاب دانشگاهی پرداخت کنید، بودجه‌ی خود را صرف خرید کتاب‌های تخصصی کرده و کتاب‌های عمومی دانشگاهی را از کتاب‌خانه یا سایر دانشجویان به‌امانت بگیرید.

 

خرید آنلاین کتاب دانشگاهی

یکی از روش‌هایی که این روزها مورد استقبال قرار گرفته، خرید آنلاین کتاب دانشگاهی است.

این روش به دلایل مختلفی از جمله صرفه‌جویی در زمان و هزینه، بسیار پرطرفدار شده و اکثر کسانی‌که به‌دنبال تهیه‌ی کتاب (دانشگاهی و غیر‌دانشگاهی) هستند، این روش را انتخاب می‌کنند.

صرفه‌جویی در زمان و هزینه

بیشتر فروشگاه‌های اینترنتی کتاب همچون ویستورشاپ در بسیاری از مواقع تخفیف‌های مناسبی برای کتاب‌های مختلف در نظر می‌گیرند و این امکان را فراهم می‌کنند تا شما بتوانید کتاب‌‌های دانشگاهی را با مناسب‌ترین قیمت تهیه کنید.

علاوه بر‌این، خرید اینترنتی کتاب این مزیت را دارد که شما را از مراجعه‌ی حضوری به کتاب‌فروشی بی‌نیاز کرده و به‌جای جستجوی چندین ساعته در کتاب‌فروشی‌های مختلف، می‌توانید در منزل خود و با صرف کمترین زمان، هر تعداد کتابی که می‌خواهید سفارش دهید و درب منزل تحویل بگیرید.

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز