title
کد خبر: 197252
00
بستری ۳۲۴ بیمار طی یکروز در این استان+مرگ ۲۵ نفر

 معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به کاهشی شدن روند شیوع کروناویروس، اعلام کرد که طی یک شبانه روز گذشته ۳۲۴ بیمار جدید در بیمارستانهای فارس بستری شده‌اند.

به گزارش بهداشت نیوز، عبدالرسول همتی جمعه ۱۹ شهریور در خصوص آخرین آمارهای مربوط به بیماری کروناویروس در استان فارس گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۲۸۱ هزار و ۸۲۱ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه و باعث شناسایی ۳۸۷ هزار و ۳۰۰ بیمار مثبت قطعی شده است.

او با بیان اینکه از آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۷۰ هزار و ۹۴۳ مورد تست سریع انجام و ۳۷ هزار و ۱۸۱ بیمار مثبت شناسایی شده است، گفت: در مجموع از ابتدا تاکنون، ۴۲۴ هزار و ۴۸۱ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

همتی با اشاره به بستری شدن ۳۵۲ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته از افزایش مجموع بیماران بستری مثبت و مشکوک دارای علایم به ۳ هزار و ۲۵۲ نفر در بیمارستان های استان خبر داد و افزود: از این تعداد، ۳۲۴ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

این مقام مسئول در علوم پزشکی شیراز در ادامه با اعلام جان باختن ۲۵ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را ۶ هزار و ۳۹۷ نفر اعلام و اضافه کرد که ۳۷۳ هزار و ۳۷۲ نفر از کل بیماران شناسایی شده در فارس، بهبود یافته‌اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، همچنین از مردم خواست تا با رعایت فاصله فیزیکی با دیگران، استفاده مداوم از ماسک، عدم حضور در دورهمی‌های خانوادگی، امکان شلوغ و پر تردد و تزریق به موقع واکسن کرونا در مراکز واکسیناسیون، از انتشار بیماری کووید۱۹ جلوگیری کنند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز