title
کد خبر: 197130
00
چرا باید هرساله واکسن آنفلوآنزا بزنیم؟

واکسن آنفولانزا یک واکسن سالانه است که از ابتلا به آنفولانزا جلوگیری می‌کند.

آنفولانزا یک بیماری ویروسی تنفسی است که قدرت سرایت بالایی دارد و به‌راحتی پخش می‌شود. آنفولانزا به عقیده افراد زیادی یکی از بدترین بیماری‌های روتین است که برای چند روز شما را از کار و زندگی می‌اندازد. واکسن آنفولانزا بهترین شانس شما برای این است که امسال آنفولانزا نگیرید.

هرچند واکسن آنفولانزا ۱۰۰% مؤثر نیست ولی بهترین راه برای فرار از آنفولانزا و معضلات آن است. مرکز پیشگیری از بیماری‌های آمریکا CDC تزریق سالانه واکسن آنفولانزا را برای افراد بالای ۶ ماه توصیه می‌کند.

چرا واکسن آنفولانزا مهم است؟

بیشتر افرادی که به آنفولانزا مبتلا می‌شوند، یک بیماری خفیف دارند. اما آنفولانزا برای برخی از افراد، می‌تواند جدی و حتی کشنده باشد. عوارض جدی ناشی از آنفولانزا بیشتر در نوزادان و کودکان خردسال، زنان باردار، افراد مسن و کسانی که بیماری‌های مزمن مانند دیابت یا آسم دارند، رخ می‌دهد.

واکسیناسیون هرساله بهترین راه برای کاهش احتمال ابتلا به آنفولانزا است. واکسن آنفلوانزا تنها ایمنی در برابر ویروس را در بدن شما ایجاد می‌کند و خود منجر به بیماری نمی‌شود. به‌خاطر داشته باشید که دریافت واکسن آنفولانزا نه‌تنها از شما بلکه از افراد اطراف شما هم محافظت می‌کند؛ بنابراین وقتی شما و خانواده‌تان واکسینه شوید، به‌سلامت خود و جامعه کمک زیادی می‌کنید.

چرا باید هرساله واکسن آنفولانزا بزنیم؟

ویروس آنفولانزا به‌سرعت تکامل می‌یابند و این به این معناست که واکسن سال گذشته ممکن است از شما در برابر ویروس‌های امسال محافظت نکند. هرساله واکسن‌های جدید آنفولانزا برای مقابله با ویروس آنفلوانزا که به‌سرعت تغییر می‌کنند، ساخته می‌شود.

بعد از ورود واکسن به بدن، سیستم ایمنی بدن شروع به تولید آنتی‌بادی در برابر ویروس می‌کند. اما باگذشت زمان بادی ممکن است سطح آنتی در بدن کاهش یابد. کاهش سطح آنتی‌بادی در کنار تغییر دائمی ویروس آنفولانزا، دو دلیل اصلی برای این است که هرساله باید واکسن آنفولانزا دریافت کنید.

واکسن‌های آنفولانزا فصلی برای حفاظت در برابر ویروس‌هایی طراحی می‌شود که طبق تحقیقات بیشترین میزان شیوع را در فصل شیوع آنفولانزا خواهند داشت. واکسن‌های آنفولانزا برای ایمنی در برابر چند واریانت یا سویه ویروس طراحی می‌شوند. برای مثال همه واکسن‌های موجود در آمریکا واکسن‌های ۴ ظرفیتی هستند، یعنی از فرد در برابر ۴ سویه ویروس آنفولانزا حفاظت می‌کنند.

منبع: دکترتو

 

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز